شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۷
۹۵
اظهارات بامزه بهزاد نبوی:

نقش دولت در اوضاع بد کشور خيلی کم است!/ دولت روحانی مظلوم واقع شده/ ۱۰ درصد هم اختیار ندارد!/ بزرگ‌ترين افتخار دوران جمهوری اسلامی برجام است!

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 741553
بهترين دولت‌ها هم در شرايط بحراني کنوني مخصوصا شرايط دولت دوم روحاني نمي‌توانند بر مشکلات غلبه کنند.
نقش دولت در اوضاع بد کشور خيلی کم است!/ دولت روحانی مظلوم واقع شده/ ۱۰ درصد هم اختیار ندارد!/ بزرگ‌ترين افتخار دوران جمهوری اسلامی برجام است!
گروه سیاسی جهان نيوز: بهزاد نبوی، چهره برجسته اصلاح طلبان و از مجرمین سال 88 در گفتگو با روزنامه آرمان مطالب جالب را بر زبان اورده است. وی برای آنکه نشان دهد هنوز شخصیت اصلاح طلبی اش را حفظ کرده خاطره ای از سفیر سابق ایران در ویتنام نقل کرده که مسئولان ویتنام عامل پیشرفت این کشور را سرمایه گذاری امریکا بعد از پایان جنگ در ویتنام می دانند!

در بخش دیگری از گفتگو، نبوی مدعی شده که برجام را ترامپ و تندروهای داخلی در ایران به این روز انداختند و به طور کلی دولت در اقتصاد ایران 10 - 15 درصد هم نقش ندارد!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات بهزاد نبوی را در ادامه خواهید خواند:

*درباره انقلاب ويتنام، سال‌ها پيش سفيرمان در ويتنام نقل مي‌کرد، که با دبيرکل حزب‌کمونيست اين کشور که آن زمان شخص اول مملکت‌شان بود، ديداري داشته و کلي درباره امپرياليسم آمريکا صحبت داشته است. ايشان مي‌گفتند صحبت من که تمام شد، دبير کل به آرامي گفت فرزندم (يا شايد نوه‌ام)، ما سي سال با آمريکا جنگيديم، شصت هزار آمريکايي کشتيم که يک رکورد جهاني است! دو سال بعد از پيروزي انقلاب‌مان چين و روسيه جمعا 500 ميليون دلار به ما کمک کردند، ما جلسه کميته مرکزي حزب را تشکيل داديم و متوجه شديم که مردم دارند از گرسنگي مي‌ميرند، چرا که آمريکا براي مقابله با انقلابيون، حتي تمامي جنگل‌ها را بمباران و از کشور ما سرزمين سوخته ايجاد کرده بود. به‌اين جمع‌بندي رسيديم که با آنهايي که 60 هزار نفرشان را کشتيم، مذاکره و به سرمايه‌گذاري در کشورمان، تشويق‌شان کنيم. به اين ترتيب، مردم‌مان را از آن گرسنگي نجات داديم. در حال حاضر بر بسياري از «برندها» و مارک‌هاي معروف، خصوصا پوشاک و کفش، «ساخت ويتنام» حک شده است که محصول همان سرمايه‌گذاري‌هاست.

*درسال 67 به عنوان وزير صنايع سنگين به الجزاير رفتم، آن سال، بدترين سال ما از لحاظ اقتصادي و درآمد ارزي بود و وضع صنايع بسيار بحراني بود، در چنان ‌شرايطي و پس از گذشت بيست‌وچند سال از انقلاب الجزاير، آنها از ما جهت سرمايه‌گذاري در صنايع سنگين کشورشان دعوت مي‌کردند. تصاويري که از کوبا هنگام سفر اوباما منتشر شد، به ايران زمان قاجار شبيه بود. در مورد خيزش‌هاي دهه‌ اخير مصر، ليبي، سوريه، يمن و تونس، ديگر کسي سراغي از «بيداري اسلامي» و«بهار عربي» نمي‌گيرد. تنها در بين اين کشورها تونس بعد از بن علي، عاقلانه پيش رفت. بقيه احتمالا آرزو مي‌کنند، ديکتاتورها برگردند؟!

*عرض‌کنم، مواضع من هميشه با برخي دوستان اصلاح‌طلب، نسبت به کارگزاران و مرحوم آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني، متفاوت بوده است. من به شدت مخالف برخوردهايي که در دوران اصلاحات با آقاي هاشمي مي‌شد، بودم. من به‌شدت مخالف برخوردهاي تندي که با کارگزاران مي‌شد، بودم. من با تيترهاي تند برخي روزنامه‌ها، عليه آقاي‌هاشمي، خانواده‌اش و کارگزاران مخالف بودم.



*من معتقدم ما مي‌توانستيم آقاي هاشمي را به عنوان پشتيبان قدرتمند اصلاحات پس از دوم خرداد داشته باشيم و با عملکردهاي اشتباه، او را از خود دور کرديم. البته ايشان هيچگاه در مقابل اصلاحات نايستادند. رفتار آن زمان ما با آقاي هاشمي، بسيار شبيه رفتار کنوني جناح تندرو در کنار هم قرار دادن اروپا و آمريکا در بحث برجام و تلاش براي سوق دادن اروپائيان به سمت آمريکاست.

*نمي‌بايست در اين مدت، همراه و همگام با مخالفان اصلاحات، مردم را از انتخابات نااميد مي‌کرديم. مردم علاقه‌مند به شرکت نبودند، ما هم با آنها همراهي کرديم. اينکه نتيجه چيست، بالاخره در حال حاضر مجلس جديد سر کار است و نتيجه بعدي‌اش هم احتمالا دولت «جوان انقلابي» اي است، که ما در تقديم اختيارات کامل اداره کشور به آن سهيم هستيم. اين بدان معنا نيست که معتقد باشم، امروز اختيار کشور دست روحاني است، ولي اگر اختيار کامل دست جريان اقتدارگراي تندرو باشد، آيا فکر مي‌کنيم به سود ملت و کشور و اصلاح‌طلبان است؟

*ما در انتخابات مجلس هفتم، از آقاي‌خاتمي انتظار داشتيم انتخابات را برگزار نکند، ايشان به اين خواسته توجه نکرده و انتخابات را برگزار کردند، بعدها از مرحوم آيت‌ا... هاشمي شنيديم که به ايشان گفته شده بود که آماده پذيرش رياست جمهوري موقت باشند. قطعا اگر اين اتفاق افتاده بود، خيلي به ضرر اصلاحات بود. هم آقاي هاشمي به موضعي در مقابل اصلاح‌طلبان کشانده مي‌شد، هم اصلاح‌طلبان قبل از پايان دوره، کنار مي‌رفتند. با واسطه از رئيس دولت‌اصلاحات شنيدم که اگر من انتخابات مجلس هفتم را برگزار نمي‌کردم، حوادث سال 88 در سال 82(قبل از برگزاري انتخابات مجلس هفتم) رقم مي‌خورد.

*اولا من با وجود حمايت‌هاي به حقي که بعضا از دولت مي‌کنم، هيچ ارتباط ويژه‌اي با آن ندارم. ارتباط من با دولت، منحصر است به همان دو ديدار رسمي که خبري هم شده‌اند. ثانيا به طور طبيعي در تصميم‌گيري و تصميم‌سازي‌هاي مملکتي، هيچ نقشي ندارم. ثالثا همان‌طور که در گفت‌وگوهاي مختلف گفته‌ام، انتخابات رياست‌جمهوري سال 92، تنها انتخاباتي در طول تاريخ انقلاب بود که من شرکت نکردم. رابعا من با آقاي روحاني هيچ‌وقت رابطه ويژه‌اي نداشته‌ام. اين مطالب را متذکر شدم که گفته باشم من رابطه خاصي با دولت ندارم. مع الوصف به نظر من دولت روحاني مظلوم واقع شده است.

درباره «بهزاد نبوی» بیشتر بخوانید:
اگر تجربه امروز را داشتم، هرگز مردم را به انقلاب تشويق نمی‌كردم

نظام به روحانی اجازه بدهد تا برای حل مشکلات اقدامی بکند!
بعد از دوم خرداد قدرت بیشتری داشتیم یا امروز که انواع موشک‌ داریم؟


*خود ما هم همه مشکلات را به گردن دولت مي‌اندازيم. برجام را ترامپ به کمک و دعاي خير!! تندروهاي داخلي به اين روز انداخت، ما روحاني را شماتت مي‌کنيم.

*در دور اول رياست جمهوري آقاي خاتمي، من در گفت‌وگويي با روزنامه‌سلام گفتم که طبق قانون اساسي، دولت در بهترين شرايط ده پانزده درصد اختيارات اداره کشور را در دست دارد. دولت يازدهم و دوازدهم حتي آن ده پانزده درصد را هم نداشته و ندارد، اگر آن زمان دولت را به عنوان تدارکاتچي مي‌خواستند، امروز به آن هم احتياج ندارند، چون بخش زيادي از اقتصاد کشور را در اختيار دارند و از طرف ديگر هم بي‌سابقه‌ترين تحريم‌ها بر ملت و کشور تحميل شده است.

*بهترين دولت‌ها هم در شرايط بحراني کنوني مخصوصا شرايط دولت دوم روحاني نمي‌توانند بر مشکلات غلبه کنند. طبيعي است که آقاي‌روحاني هم از اين قاعده مستثنا نيست. به نظر من بزرگ‌ترين دستاورد و افتخار جمهوري اسلامي طي 42سال اخير برجام است. معتقدم اوضاع کشور خيلي بد است، نقش دولت دراين خرابي خيلي کم است.

*توصيه جدي‌اي که به دولت دارم اين است که مبادا در اثر اين فشارها، از مواضع اصولي و صحيحي که در دور اول داشته عدول و عبور کند. نبايد به اروپا حمله کند، همراه روسيه، چين و اروپا در برجام بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خود نبوی در معاهده الجزایر قراردادی نوشت که کلا به ضرر ایران شد ودر عمل هیچ نفعی به ایران نرساند.معلومه که برجام رو هم تاج سرش میکنه !
ربابه زرگر
Iran, Islamic Republic of
ای کاش در انتخابات ۹۲ شرکت می کردی قطعا شرایط به این صورت نمیشد، باید قدر افرادی نظیر آقای نبوی را دانست.
یه نفر
Iran, Islamic Republic of
بخاطر این 10 درصده که افساد طلبا خودشون رو میکشن برای ریاست جمهوری ؟
جان زبیر از کالیفرنیا
United States
دقیقا درسته ! این بهزاد جان که می دانید مهندسی الکترونیک خونده و از اول تنها انقلابی بود که به زبان سیاست روز دنیا و مخصوصا آمریکایی را خوب بلد بود . آخه قبل از انقلاب هم تجربه موفقی در کار کردن با شرکت خصوصی آمریکایی داشتند .
United States
کلا همیشه خاص بودند ! و با خواص .
کیوان
Iran, Islamic Republic of
خیلی حال خوبی دارید خوش بحالتون
آلفرد خان دوستی
United States
این عشقه آقای نبوی به انقلاب و نظام و اسلام و جبهه و جنگ و کلا جبهه حق، من را کشته !!! شما را نمی دانم .
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
از این به بعد کاندیداهای اصلاح طلبان را نباید در انتخابات تایید کنند چون همه آنها معتقدند رئیس جمهور اختیارات کافی ندارد یا سوابق او را بررسی کنند اگر چنین نظری داشته تاییدش نکنند
الیزابت
Iran, Islamic Republic of
خانم زرگر چه عجب، به جز روغن کرمانشاهی و زعفران درباره چیزهای دیگر هم اظهار نظر کردی.
United States
شنیدید می گن متهم به صحنه جرم بر می گردد ! کافی است بدانیم پایه گذار وضعیت هدیه خودرویی به نمایندگان مجلس برای بستن دهان آنها همین نبوی بوده است !!!
Iran, Islamic Republic of
اول بیا در خصوص شهید گفتن کشمیری توضیح بده
Iran, Islamic Republic of
شما جزء معرف های کشمیری (عامل ترور شهید رجایی و باهنر و سرهنگ دستجردی) در انفجار نخست وزیری نبودی؟....
Iran, Islamic Republic of
جهان شما تبلیغاتچی اصلاحطلبان شدی . هر کسی از انها بلغوری کرده بولد می کنید. خجالت بکشید .
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنم تا حالا باید فهمیده باشین که جهان واسه دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن از شخصیت ها و سخنان اصلاح طلبها داره استفاده میکنه...
United States
...
Iran, Islamic Republic of
نگاهی به تعداد کامنت های خبرهای مربوط به اصلاح طلب ها وبقیه خبرها بندازی متوجه خیلی چیزا میشی رفیق
جاکمیت دوگانه
Iran, Islamic Republic of
وقتی وزیر خارجه از ورود ی رییس جمهوری خارجی به کشور خبر ندارد معلومه اختیارات دولت در چه حدیه
Iran, Islamic Republic of
گیرم که به دلایل امنیتی خبر نداشت. آیا روا بود در آن وضعیت استعفا نامه بنویسد. .
Iran, Islamic Republic of
شماها همین که روحانی را تکرار کردید برای هفت پشت این ملت و کشور بس است. .
عجب
Iran, Islamic Republic of
چون ثابت کرد در سطح وزیر خارجه کشور قدرتمند ایران نیست و بیشتر یک معلم زبان انگلیسی است!
Iran, Islamic Republic of
به جای وهن صحبت های اینچنینی اگه راست میگین و میتونین ثروت نهاد های غیر دولتی شبیه آستان قدس وسپاه و بنیاد مستضعفان،ستاد اجرایی فرمان امام و.... رو اعلام کنید تا مردم با عدد ورقم بفهمن اقتصاد دست اینهاست یا دولت
مردم
Iran, Islamic Republic of
آفا این وضع دولته اختیاراتش هم همین قدره اگه راست میگین و نمیشه کارکرد کاندید نشید برای ریاست جمهوری .والا!
Iran, Islamic Republic of
دلشون واسه کشور ومردمشون (نه نظامشون) میسوزه که با وجود کم بودن اختیارات میان کاندیدا میشن
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا کاخ نشینان (وزرای هزار میلیاردی) دلسوز مستضعفین شدند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آخی بمیرم برای دولت بی اختیار
18 میلیارد دلار رو به باد فنا داد ، دست به حراج طلا زد ، برجام رو رقم زد ،
کارخانه ها رو به تعطیلی کشوند ، حقوقهای نجومی گرفت و ....
Iran, Islamic Republic of
اولا آستان قدس مال بیت المال نیست.
ثانیا خود دولت در جریان ثروت و بودجه نهادهای زیر نظر رهبری می باشد.
Iran, Islamic Republic of
فقط در جریان میباشد،...
Iran, Islamic Republic of
ثروت این نهاد ها در مقابل فقط ورزات نفت هیچه در ضمن مگه خود دولت بودجه به سپاه رو نمیده
Iran, Islamic Republic of
مگه شما ازثروت واموال اون نهادها اطلاعی داری که میگی در مقابل شرکت نفت هیچه؟!!!!.
Iran, Islamic Republic of
نظرت در باره شهید بهشتی چیه اصلا چرا ساختمان منفجر شد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کسانی که کارخانه نیشکر هفت‌تپه را به این ورشکستگی و زیان‌دهی رسانده‌اند باید مجازات شوند.
Iran, Islamic Republic of
اینکه پس از 7 سال رئيس‌جمهور می‌گوید تمام کالاها باید از مبدأ تا مقصد رهگیری و رصد شوند همان طرح شبنم است(ایران‌کد) که وزیر با کفایت‌شان (نعمت‌زاده) آن را نابود کرد.
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار بود که تمام کالاها رهگیری و رصد شوند پس دختر مظلوم وزیر که دیگه کاری از دستش بر نمیاد تا به مملکت خدمت کنه.
Iran, Islamic Republic of
روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب غربگرا، یک روز مردم را از به نتیجه نرسیدن گفت‌وگوهای برجام و جنگ می‌ترسانند و یک روز از انتخاب مجدد ترامپ احمق و جنگ علیه ایران! بر اساس دیدگاه این افراد گویا وظیفه مردم ایران است که با حضور پای صندوق‌های رای، رای خود را به جو بایدن ضدایرانی بدهند!
Iran, Islamic Republic of
احتمال اینکه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را آلوده به ویروس کرونا کرده باشند زیاد است چرا که او اعلام کرده بود اگر پیروز انتخابات نباشد نتیجه را قبول نمی‌کند و انتقال قدرتی در کار نخواهد بود. لذا ممکن است این کار از ترس آشوب منجر به تجزیه آمریکا صورت گرفته باشد.
Iran, Islamic Republic of
رئیس‌جمهور پس از 7 سال همچنان حل همه مشکلات را به آینده موکول می‌کنند! دیگر کی؟ مگر طبق قانون اساسی پس از 8 سال ایشان می‌توانند دوباره برای سومین بار رئیس‌جمهور شوند که همه‌ چیز را به آینده حواله می‌دهند؟!
Iran, Islamic Republic of
اقابهزاداتفاقاماهم نظرمان این است که دولت فعلی۱۰ اختیارات ومدیریت را دارد...
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من یک سوال از بهزاد دارم خوب این دولت ودولتهای متبوع شما برنامه داشتندکه کشورراگلستان وسویس کنتدوتندروها نگذاشتن،ایا درقضیه کنترل کرونا که روحانی ریس ستادورهبری هم تسلیم محض ان است،اینهمه ناکامی وامارهای وحشتناک مرگ ومیر ان باز دخالت تندروها دلیل ان است چرا ایتالیا،اسپانیا چین اینقدر موفقیت ولی ایران...
Iran, Islamic Republic of
.......
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ما تا آخر ايستاده ايم .
Iran, Islamic Republic of
تو برو سفارت آمریکا را اشغال کن و الان هم طلبکار باش...
کیوان
Iran, Islamic Republic of
پدر خوانده
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی تاکنون مردم ایران را گرفتار کرده است.
Iran, Islamic Republic of
بهزاد نبوی، چهره برجسته اصلاح طلبان .
اصلاحاتی پشیمان
Iran, Islamic Republic of
از پرونده8شهریور و شهید سازی کشمیری چه خبر داری آقا بهزاد؟
Iran, Islamic Republic of
نقش دولت روحانی در اوضاع کشور خيلی بد بوده است!
Iran, Islamic Republic of
وقتی صدر تا ذیل کشور در اختیار شما اصلاح طلبان ( تمامیتخواهان خودخواه و انحصار طلب ) قرار گرفت ...
محمدی
Iran, Islamic Republic of
بنام خداوند مهربان و حکیم
سلام ، آقای بهزاد نبوی برای گفتن این جمله که برجام .... مناسبترین فرد است چون ملت هنوز دارد آثار زیانبار قرارداد الجزایر با آمریکا را که آقای نبوی دسته گلش را به آب دادند را تحمل میکنند . !!!
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عملکرد روحانی تانوان و عاجز قیمت سکه تمام‌‌ بهار آزادی در بازار تهران امروز ۱۳ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان، طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت دلار در بازار آزاد ۲۷ هزار و ۱۴۷ تومان است.
Iran, Islamic Republic of
البته شواهد نشان میدهد دولت اصلا اقتصاد را دایورت کرده ، کاش یک درصد در آن نقش می داشت .
موسوی اصفهان
Iran, Islamic Republic of
خیلی رو دارید واقعا شما که مدونید ۱۰ درصد اختیار دارید خیلی چرا دولت را بدست گرفته اید ...
Iran, Islamic Republic of
خائن منافقی که در کنار شهید رجائی بود و باعث انفجار بمب و شهادت رجائی و باهنر شد. ..!!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی کشور را با پول جیب مردم مظلوم ایران اداره کرده است و می کند.
Iran, Islamic Republic of
برجام خسارت بار با۱۰ درصد اختیارات بر ایران تحمیل شد؟!
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
اگه تو ؛ از دست پخت خودتون ، تعریف نکنی ، کی تعریف کنه ؟؟!!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
حمله کنندگان به دولت هیچ طرحی برای رهایی از بن بست اقتصادی ندارند
Iran, Islamic Republic of
طرح دارن....
حامد
Sweden
امان از پیری
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان وقتی به ناکامی میرسند میگویند اختیارات نداشتیم. ولی همیشه هم برای انتخابات سرو کله میشکنند.
Iran, Islamic Republic of
ما حالا وارث خور آقای هاشمی بهزاد نبوی نعمت زاده هستیم تا اینها سر کار بودند خدمات بزرگی برای کشور کردند یا کسی نمی داند یا نمی خواهد بازگو کند زمان جنگ ایشان ناو باربری زمینی را کاملا بازسازی کرد صنایع پتروشیمی نفت و غیره درود بر این سه نفر
Iran, Islamic Republic of
700 میلیارد دولار نفتی زمان آقای دولت 9و 10 کجا رفت جیپ چینی ها ور وسها ترکیه رفت اگر پولها ذخیره بود کاملا خودکفا در ارز غیره بودیم
بوسجين
Iran, Islamic Republic of
اقايون چپ زده با اعمال و رفتار راست زده كه خود شركتي را داشت هاپولي مي كرد اين اشفتگي سياست گزاراني مانند شماست كه كشور را در گوشه رينگ قرار داديد ......
افتخار
Australia
اگر آقای نبوی اعتقاد دارد که اختیارات دولت ۱۰ درصد بیشتر نیست پس چرا کاندیدهای اصلاح طلبان برای رئیس جههور شدن بهر دری میزنند؟! آقای نبوی ما قسم حضرت عباس را باور کنیم و یا دم خروس را؟!
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
......
احمد
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
اگر اختیار ندارد چرا مثل تشنه قدرت دنبال پستهای مختلف هستید
حامد
United States
مداركي كه از ركن ٢ ارتش و ادارات ساواك در اول انقلاب خالي شد چه شد؟
Iran, Islamic Republic of
برجام داخلی چه کسی را هدف گرفته است؟ مردم مظلوم ایران را!
برجام تاکنون مردم ایران را گرفتار کرده است.
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از ایرانی ها دولت روحانی را مقصر اصلی جنگ اقتصادی می دانند
.........
منتقد
Iran, Islamic Republic of
مقصر خود مردم هستند.مردم باید بتواند خودشان مشکلشان را حل کنند نه این که از دولت توقع داشته باشند..
Iran, Islamic Republic of
خواب آشفته خود را تعریف می کند.!!
Iran, Islamic Republic of
امام ره مکرر هشدار میدادند که اجازه ندهید وابستگان به غرب و شرق کشور را به دام استثمارگران بکشانند .
Iran, Islamic Republic of
به گفته شما 10%درصد دست شماست كه مملكت به اين روز افتاده اگر 100%درصد بود چه اتفاقي مي افتاد. دادا جان
Iran, Islamic Republic of
جریان نفوذی غرب در ایران در مقابل انقلاب و تفکر استقلال کشور قرار دارند . اینان در فشار حداکثری غرب به ملت برای تسلیم شدن شریک هستند .
Iran, Islamic Republic of
یقینا جریان امریکایی اصلاحات در بوجود امدن شرایط بد کنونی کشور مجرم ردیف اول است .
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس نبوی سلام / ارتباط تنگاتنگ ایران و امریکا و حضور صدها شرکت اقتصادی غرب در ایران از بعد از کودتای 28 مرداد تا پیروزی انقلاب چه توسعه و رشد فرهنگی برای ایران داشت ؟
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
. به این اقایان‌میگویبم اختیار نداستید تمام ثروت کشور به باد دادید اگر اختیار میداشتید چه میکردید ..
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
طرف را ببین وزیر صنعت بوده و بعد ادعا می کنه فقط ۱۰ درصد اقتصاد ایران دست دولت هست!
Iran, Islamic Republic of
شما از اول تا الان دستتان در کاسه سیاست واجرا بوده ای .
Iran, Islamic Republic of
دولت‌ناکارامد
حسین
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
.....
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
این دولت فقط برای دولت آینده دارد بدهی بار می آورد خدا به داد مردم ایران و رئیس جمهور آینده برسد!!!!!
United Arab Emirates
اگر رأی نیارید تقلب شده و اگر رای بیاورید چند سال حکومت کنید و گند بزنید بعدش برای ماست مالی و ماله کشی می‌گویید ما که اختیاری نداریم و......
Iran, Islamic Republic of
پس موقع انتخابات هم حواست به حرفهایی که زدی باشد .
Roya
Iran, Islamic Republic of
راس میگه دولت نقشی نداره. همش تقصیر منه! ...
ترابیان
United States
...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
دوران 8 ساله دولت تدبير و اميد هم تمام مي شود و مي رود...
مینا
Iran, Islamic Republic of
لطفا به روستاییان بیشتر توجه کنید