سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۸۶
اظهارات اصغرزاده، فعال اصلاح طلب:

ما و آمریكا راهی جز گفت‌وگو نداریم/ اگر جو بایدن بیاید معیشت مردم ایران بهبود پیدا می‌كند/ روس‌ها از تجزیه ایران بدشان نمی‌آید/ باید با عربستان مثل یک کشور مسلمان به تفاهم برسیم

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 740888
اشخاص در نظام بین‌المللی تأثیر دارند و وقتی رئیس‌جمهور آمریكا شخصی مثل اوباما باشد، رفتارش در مقایسه با شخصی مثل ترامپ با كشورهای خاورمیانه متفاوت خواهد بود و ما نمی‌توانیم به اینها بی‌توجه باشیم.
ما و آمریكا راهی جز گفت‌وگو نداریم/ اگر جو بایدن بیاید معیشت مردم ایران بهبود پیدا می‌كند/ روس‌ها از تجزیه ایران بدشان نمی‌آید/ باید با عربستان به تفاهم برسیم
گروه سیاسی جهان نيوز: ابراهیم اصغرزاده، از چهره های اصلاح طلب در گفتگو با رورزنامه شرق تمام تلاش خود را کرده تا در پس واژگان اصطلاحا «قلمبه سلمبه» همان حرف ساده سایر اصلاح طلبان را بر زبان بیاورد و آمریکا را به دوقطبی خوب و بد ترامپ و بایدن تقسیم کند و بر همین منطق پیروزی باید را مترادف با هبوبد معیشت مردم ایران مترادف کند. البته که به خباثت های همان اوبامای محبوب بعد از امضای برجام و یا تشکیل داعش اشاره نکرده است. این عنصر پشیمان از تخسیر لانه جاسوسی همچنان مدعی شده است که نه ایرانی ها باید به آمریکا یکپارچه نگری کنند و نه آمریکایی ها به ایران؛ چرا که این کار باعث یک دور باطل و تشدید سوءتفاهم ها می شود!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات اصغرزاده را در ادامه خواهید خواند:

*مردم معتقدند وضعیت موجود، محصول سیاست‌ خارجی و روابط بین‌الملل دولت است. سیاست خارجی و سیاست داخلی، رابطه متقابل با هم دارند و به‌صورت ارگانیک همدیگر را تقویت یا تضعیف می‌کنند. همان‌طورکه در نظام بین‌الملل حق از قدرت برمی‌آید، یعنی متأسفانه هر کشوری که مؤلفه‌های قدرت بیشتری دارد، می‌تواند قواعد بازی را در روابط بین‌الملل به نفع خودش رقم بزند، در داخل کشور هم کسانی که توانایی تعبیر و تفسیر سیاست خارجی را دارند، می‌توانند منافع ملی را مطابق با میل خودشان تفسیر کنند و بر مناسبات اقتصادی و اجتماعی داخلی نیز تأثیر بگذارند. اشتباه آقای روحانی و دولتش از ابتدا این بود که سیاست داخلی و خارجی را جدا از هم می‌دید. آقای روحانی با چنین تصویری سیاست خارجی را بدون توجه به سیاست داخلی پیش برد و دیدیم که با وجود دستاورد بسیار مهم برجام -بدون توجه به تثبیت آن در داخل- زمینه‌های لازم را برای الگوسازی برجام در داخل فراهم نکرد. بنابراین برجام دستاورد چندانی در داخل نداشت و با مقاومت‌هایی جدی مواجه شد.

*انتخابات آمریكا قطعا بر اوضاع اقتصادی ایران اثرگذار است. انتخاب هر کدام از این دو گرایش می‌تواند موجب نزدیکی یا دورشدن آمریكا به برجام شود و شرایط را برای مناسبات ایران با دنیای خارج سخت‌تر یا آسان‌تر کند. در دوره اوباما موقعیت برای مذاکرات چندجانبه به وجود آمد و بعد از برجام هم گشایش‌هایی برای اقتصاد ایران فراهم شد اما رفتار ترامپ کاملا در جهت عکس بود.

*ما و آمریكا راهی جز گفت‌وگو نداریم؛ منتها این گفت‌وگو و مذاکره باید از موضع برابر باشد. ضمن اینکه مذاکره‌کردن یک ابزار است، قرار نیست وارد مرحله تشنج‌زدایی شویم. کافی است مذاکره را ابزاری برای جلوگیری از بدترشدن اوضاع، اجرای برجام، بهبود شرایط منطقه‌ای ایران، مسائل زیست‌محیطی‌، تغییرات جغرافیایی- اقلیمی، مبارزه با تروریسمی مثل داعش و مسائل دیگری که می‌تواند به صورت موردی در دستور کار باشد، در نظر بگیریم.

*متقابلا انتخابات ایران هم بر روابط ایران و آمریكا تأثیر خواهد گذاشت. اگر رئیس‌جمهور آینده شخصی محافظه‌کار باشد شرایط را سخت‌تر می‌کند. در نگاه ایدئولوژیک به سیاست خارجی، آمریكا کاملا یکپارچه دیده می‌شود و فرقی بین دموکرات و جمهوری‌خواه نخواهد بود. یکپارچه‌نگری باعث آمریكاستیزی بیشتر در ایران و تقویت جریانات محافظه‌کار، به‌خصوص محافظه‌کاران افراطی در آمریكا می‌شود. در آمریكا هم عده‌ای می‌‌خواهند ثابت کنند که ضدیت مردم ایران با سیاست‌های آمریكا از ضدیت ذاتی آنها با آزادی و نهادهای غربی و فرهنگ لیبرالیستی برمی‌خیزد. این نگرش در هر دو سو دور باطل سوءتفاهم‌ها را تشدید خواهد کرد و شرایط سخت‌تری را پیش‌روی ما خواهد گذاشت.

*به همین دلیل فکر می‌کنم روی‌کارآمدن دموکرات‌ها می‌تواند فرصت بهتری را فراهم کند تا در انتخابات آینده ایران هم شرایط برای نیروهای میانه‌رو یا غیراصولگرا به گونه‌ای باشد که بتوانند با معرفی کاندیدا در انتخاباتی رقابتی شرکت کنند.

*اینكه بعد از قضیه انتخابات آمریكا چه اتفاقی می‌افتد، اهمیت دارد، به این دلیل كه اشخاص در نظام بین‌المللی تأثیر دارند و وقتی رئیس‌جمهور آمریكا شخصی مثل اوباما باشد، رفتارش در مقایسه با شخصی مثل ترامپ با كشورهای خاورمیانه متفاوت خواهد بود و ما نمی‌توانیم به اینها بی‌توجه باشیم.

*این ناسیونالیسم یا ملی‌گرایی افراطی كه ترامپ و دوستانش دنبال آن هستند شرایط را برای كشورهایی كه در موقعیت پایین‌تری قرار دارند، بدتر می‌کند. البته نه اینكه بگوییم اگر بایدن بیاید بلافاصله برجام احیا می‌شود و موقعیت ما خیلی بهبود پیدا می‌كند. برگشت آمریكا به برجام هم احتمالا سختی‌های خود را خواهد داشت اما اگر بایدن بیاید محور اصلی برنامه‌اش دیپلماسی و برگشتن به برجام خواهد بود. سیاست خارجی مبتنی بر دیپلماسی، مذاکره و گفت‌وگو از موضع برابر، باعث می‌شود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ما بهبود پیدا كند.



*در بررسی اسناد سفارت آمریكا و در تدوین دکترین امنیت ملی آمریكا به چیزی برنخوردم كه معلوم باشد آمریكایی‌ها دنبال تجزیه ایران هستند یا می‌خواهند كشوری به نام ایران، دیگر نباشد. به نظر می‌رسد از نظر آمریكایی‌ها،‌ یک ایران یكپارچه هم به نفع آنهاست و هم به نفع هم‌پیمانان و همراهانشان در منطقه. در‌صورتی‌كه از نظر روس‌ها ایران یكپارچه خیلی به نفعشان نیست و ایران تجزیه‌شده به منافع روسیه نزدیک‌تر است؛ یعنی در کشورهای کوچک‌تر منطقه بهتر می‌تواند نفوذ کند.

*اصولگراها هم نگاهشان به انتخابات آمریكا بیشتر از هر چیزی ایدئولوژیک است. تصورشان این است که آمریكا در حال فروپاشی است و یک سرنوشت محتوم در انتظار آمریكاست. ...

*درباره عربستان هم کاملا نگاه برد و باختی دارند و نمی‌پذیرند که با عربستان هم به‌مثابه یک کشور مسلمان باید گفت‌وگو کنیم و به تفاهم برسیم. نگاه آنها نسبت به عربستان نگاه آنتاگونیستی است و به‌همین‌دلیل در اینکه بتوانیم با عربستان بر اساس یک استراتژی یا دکترین منطقه‌ای به تفاهم برسیم و امنیت جمعی در منطقه ایجاد کنیم، با مشکل مواجه می‌شویم. به‌هر‌حال به نظر من با توجه به اتفاقاتی که در شش، هفت سال گذشته افتاده و رأیی که آقای روحانی در سال 1396 با وعده تشنج‌زدایی از 24 میلیون ایرانی گرفت، برای این بود که او میراث برجام و مزیت گفت‌وگو با دنیا را در اختیار داشت؛ بنابراین سیاست اعتمادسازی و تعامل، ضرورت قطعی و اجتناب‌ناپذیری بود برای اینکه بتوانیم امنیت ملی‌مان را در منطقه و نظام بین‌الملل تأمین کنیم. البته بعدها معلوم شد اعتماد‌سازی‌مان با اروپا و حتی با چین و روسیه نمی‌تواند خلأ ناشی از عدم تعامل اصولی با آمریكا را پر کند. حتی برای اینکه بتوانیم ساده‌ترین تعاملات را با کشورهای منطقه و همسایگان خودمان داشته باشیم، نیازمند این بودیم که با بزرگ‌ترین ابرقدرت دنیا یعنی آمریكا تعامل شفاف و روشنی داشته باشیم. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
در مورد روسیه موافقم. روسها خواستار نابودی ایران هستند
Iran, Islamic Republic of
الان روسها پدر اقتصاد ایران رو درآوردن یا آمریکا ؟ .
Iran, Islamic Republic of
هر کس به دنبال منافع خودشه
Iran, Islamic Republic of
اگه امام خمینی مرگ بر آمریکا میگفت همزمان مرگ بر شوروی هم میگفت
سیدمحمدحسین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه با مطالعه مواضع ایشان باید گفت جناب اصغرزاده هنوز درک درستی از موقعیت ایران، پتانسیل جوانان ایرانی، توانمدی ایرانی ها، غیرت و ایستادگی ملت ایران و حتی شناخت صحیح از منطقه و آمریکا ندارند والا اینطور صحبت نمی کردند واداده و منفعل و مایوس
Iran, Islamic Republic of
اصغرزاده و دوستان اصلاح طلبش موظف به فراهم کردن زمینه عادی سازی روابط با آمریکا هستند.!
Iran, Islamic Republic of
به روز باش ،سالهاست که شوروی فروپاشی کرده اولا ،ثانیا ما فقط به خداوند متکی هستیم وبس ،ثانیا و از طرفی کدخداتونه که نقشه تجزیه ایران به هفت کشور را منتشر کرده ورسما اسم وپرچم برای همشون هم انتخاب کرده .
Iran, Islamic Republic of
شوروی نه روسیه الان
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر شوروی نه مرگ بر روسیه
Iran, Islamic Republic of
حالات فعلی اشخاص و یا کشور ها مهمه اگه یک زمانی شوروی با ما بدتر بود به خاطر وادادگی و ضعف پادشهان قاجاریه و پهلوی بوده اما امروزه تا حدودی دولت و حکومت کشور روسیه با ما خوب است نباید باهاش دشمنی کرد باید سیاست به خرج داد .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ه چیز جالبی که تو بحث با اصلاحطلبا متوجه شدم اینه که ما هم باید دوره احمدی نژاد پاسخگو باشیم هم دوره روحانی!

دوره احمدی نژاد پاسخگوی عملکرد دولت! (دولت همه کاره است)

دوره روحانی پاسخگوی عملکرد نظام! (دولت کاره ای نیست)
Iran, Islamic Republic of
چون تا 6 سال اول ریاست احمدی نژاد نظام یکپارچه پشت احمدی نژاد بود.!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
روسها از تجزیه ایران بدشان نمیاد ؟ آمریکا چطور ؟ کودتای سال ۳۲!
حمله به طبس !
جنگ ۸ساله !
ترور مستقیم حاج قاسم سلیمانی !
و...
Iran, Islamic Republic of
فعلا که همین روسیه باعث شده خیلی تحریمها رو ایران دور بزنه و کانال ورودی اقتصاد ایران بسته نشه ولی چون امثال تو آمریکا رو بزرگتر از خدا میدونین نمیتونید این رو ببینید
Iran, Islamic Republic of
همینکه هیچ انتقادی از آمریکا نمیکنی و یه راست میری سراغ روسیه ای که فعلا کمک حال ایران بوده معلومه که از این همراهی داری میسوزی
Iran, Islamic Republic of
تاریخ رو بخون و درست هم بخون و بعدا نظر بده
Iran, Islamic Republic of
آهان
تاریخ را خوانده ام ولی شما در خواندن تاریخ گویا برگهای مربوط به کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ و وقایع بعد از آن را از کتاب تاریختان کنده اید !!!
Iran, Islamic Republic of
آهان الان آمریکا خوبه و روسیه بد. خدایا کمک کن .
Iran, Islamic Republic of
البته نه به اندازه آمریکا. .
Iran, Islamic Republic of
ناف اصلاح طلبان رو با بردگی غرب بریدن
Iran, Islamic Republic of
با دلار دوستان دولتی شون روز بروز جوان تر ميشود و نظريه در ميكند و يحتمل تو كار واردات صادرات صوري پترو شيمي است شاید!!
Iran, Islamic Republic of
کلا یه غربگرا رو هر کاریش بکنی جز به آمریکا به هیچ چیز دیگه فکر نمیکنه . خود آمریکایی ها هم از آمریکا جدا بشن یه غربگرای ایرانی از آمریکا جدا نمیشه
Iran, Islamic Republic of
ذکر یه اصلاح طلب در روز:
صد مرتبه بگو : بک یا آمریکا ، بک یا آمریکا ، بک یا آمریکا
Iran, Islamic Republic of
خیلی دقیق و زیبا فرمودین. کلی خندیدم...
Iran, Islamic Republic of
تقصیر ندارن این اصلاح طلبان . چون همشون توی غرب درس خوندن !
Iran, Islamic Republic of
حالا چه درسی خوندن که ازش هیچی جز مدیریت غلط و بدبختی و عقب ماندگی کشور در نمیاد؟
Iran, Islamic Republic of
جواب سوالات یک غربگرای اصلاح طلب در شب اول قبر
خدات کیه ؟ آمریکا
دینت چیه ؟ آمریکایی
کتاب آسمانیت چیه؟ قانون اساسی آمریکا
Iran, Islamic Republic of
جواب و سوال برادران شرق گرا
خدات کیه روسیه
دینت چیه روسیه
کتابت چیه قانون اساسی روسیه!!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکن کسانی که می گویند دشمن ما امریکاست به معنی اعتماد کامل به روسیه نیست. درتعامل باروسیه به منافعمان نگاه می کنیم .
Iran, Islamic Republic of
همين نون را شما گذاشتيد دامن مردم الان شديد مخالف نما
کیوان
Iran, Islamic Republic of
اینا چرا همه چیو برعکس میکن؟
Iran, Islamic Republic of
و کدامیک از پیش بینی های تئوریسین های اصلاحات درست از آب در اومده که باز شما منور الفکرها به خط شدین؟ ..
شجاع
Iran, Islamic Republic of
تو و رفقایت مثل حجاریان و خوینی ها یک مرده سیاسی هستید و از رده خارجید بی خودی اظهار فضل نفرمایید!!
Iran, Islamic Republic of
ایشون همون انقلابی پر حرارت دیروز و پشیمان امروزن دیگه! هنوزم دارن مسیر اشتباهی رو زیگزاگ ادامه می دن! .
Iran, Islamic Republic of
دیروز سفارت آمریکا تسخیر می کردی و امروز دنبال همان سفارتی... عبرت آموز است مگه نه؟!
Iran, Islamic Republic of
بارپیش یادتان است که باکدخدامیبندیم. نتیجه اش شرایط امروزاست. جای شما بودم ازشرم سربلندنمیکردم. بابا شمادیگه کی هستین؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی، ظریف و عراقچی تاکنون بیش از 999 هزار بار با آمریکا و اروپا و... گفت وگو کردند و تاکنون هم مشکل حل نشده است .
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان آمریکا می گویی...
Iran, Islamic Republic of
خطیب‌ زاده:
نه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا بوده، نه هست و نه خواهد بود
سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره اخبار مطرح شده مبنی بر مذاکره ایران و آمریکا در عمان گفت:‌ نه مذاکره‌ای بوده و نه هست و نه انجام خواهد شد، اینها مصرف داخلی دارد و شاید به درد ترامپ بخورد.
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران خواستار غرامت 900 میلیارد دلاری از آمریکا شد.
Iran, Islamic Republic of
ما ازسال 1332 تا 1391 با آمریکا 50 درصد مشکل دارشتم ولی متاسفانه مذاکره با مسئولان قبلی آمریکا 50 درصد اضافه کردند
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
کسی اگر به اصطلاح به دنبال گفت و گو و مذاکره با ترامپ و آمریکا دارند وهستند و باید به سراغ رژیم صهیونیستی بروند. چون اجازه ترامپ و آمریکا به دست صهیونیست ها
حمید
کدوم رئیس‌جمهور امریکا از دیگری بهتر بوده که این دومیش باشه؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نتیجه گفت وگو و مذاکره، توافق هسته ای و برجام قیمت سکه تمام‌‌ بهار آزادی در بازار تهران امروز ۱۳ میلیون و ۳۰۹ هزار تومان، طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت دلار در بازار آزاد ۲۸ هزار و ۷۴۵ تومان است.
Iran, Islamic Republic of
کارشناسان حقوقی آمریکا تصریح کردند؛ ترور سردار سلیمانی «اقدام جنگی» بود
سه نفر از کارشناسان حقوقی و سیاسی آمریکایی طی سخنرانی در اندیشکده‌ای ضمن «اقدام جنگی» توصیف کردن ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران، گفتند متاسفانه رئیس‌جمهور آمریکا به تنهایی قدرت آغاز جنگ را دارد.
Iran, Islamic Republic of
همین آقای اصغر زاده رو بفرستین فرودگاه جده تا به عنوان یک مسلمان به تفاهم برسد تا نوبت برسه به آمریکا و...
Iran, Islamic Republic of
امریکایی که سر تو و امثال تو رو کلاه می ذاره و بعد به ریشت می خنده به درد ما نمی خوره وگرنه همون قبل شاه بود؟!!! از بابات بپرس!!
Iran, Islamic Republic of
۸ سال دفاع مقدس؛ آیینه پیش رو برای عبرت آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان‌شان
Iran, Islamic Republic of
وعده ترامپ برای توافق با ایران، تبلیغ انتخاباتی است
Iran, Islamic Republic of
سفارت آمریکا سفارت دولت اشغالگر است
Iran, Islamic Republic of
آمریکا هنوز پاسخ به شهادت رساندن حاج قاسم را دریافت نکرده است
Iran, Islamic Republic of
شورش ۳۵۰۰ شرکت آمریکایی علیه ترامپ
Iran, Islamic Republic of
آمریکا نمی­‌تواند مکانیسم ماشه را فعال کند
Iran, Islamic Republic of
قدرت پاسخ‌گویی به آمریکا از دستاوردهای دفاع مقدس است
Iran, Islamic Republic of
کارشناسان حقوقی آمریکا تصریح کردند؛ ترور سردار سلیمانی «اقدام جنگی» بود
بوسجين
Iran, Islamic Republic of
اقا فكر نمي كنيد شماها اين جريان اصلاحات را به درجه اي سقوط كشانديد كه ادم ياد گروه هاي نوابت در عقيده فارابي مي افتد پيشنهاد مي كنم ويژگيهاي گروه نوابت را از ديدگاه فارابي بخوانيد تحليل و عملكرد ها و مواضع شما در ان قالب قرار مي گيرد.
Iran, Islamic Republic of
...!!!
adtv
Iran, Islamic Republic of
الان چهل ساله داریم گفتگو میکنیم!.
قاسم چالوسی
Iran, Islamic Republic of
سلام
جالبه که همه شواهد و قرائن نشان دهنده نابودی امپریالیسم غرب و آمریکاست.
Iran, Islamic Republic of
خدا هدایتت کند .
رضا
Ukraine
اقای اصغر زاده شما چپی ها ابتدای انقلاب انقلابی اتشین بودید..
سلام
Iran, Islamic Republic of
ناقلا تا حالا نگفته بوديد دمكراتي هستيد !!!
ما فكر كرديم جمهوري خواه هستي !!!
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همونطوری که به برجام مشکلات مردم حل شد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به ابراهیم اصغرزاده، از چهره های اصلاح طلب در گفتگو با رورزنامه شرق
با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم
با ترامپ مذاکره نمی‌کنیم
United States
تصمیمات کلان امریکا بدست احزاب نیست.
United States
...!!!
الياس
United States
اگر امثال تو از ديوار سفارت امريكا بالا نمي رفتيد ٤٠ سال تحريم و فشار را مردم ايران تحمل نمي كردند....
Iran, Islamic Republic of
اصلاحطلبان کلا از روسیه و چین بیزارند ،هرچند به ما خدمت کنند
ولی کلا آمریکا و اروپا رو قبله آمال میدانند هرچند تا بحال خدمتی نکردند
Iran, Islamic Republic of
اصغر خان !،مملکت رهبر دارد رهبری که خیلی از ملتها آرزوی داشتنش رو دارند چرا یک مرتبه از مواضع رهبری حمایت نمیکنید
چرا نمیفهمید که بایدن با ترامپ هردو مهره یک پازل هستند
۸سال کشور رو معطل این کردید لابد ۸سال دیگه معطل اون
معرفت
Romania
....
مهدیار
Romania
خدایا همه ما رو شفا بده....
این اصلاح‌طلب‌ها رو ویزا بده برن آمریکا تا ایران از دستشون راحت شه.
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
دیدگاه اصلاح طلبان ؛ دقیقا همسو با کدخدا ! چه تفاهمی !!
Iran, Islamic Republic of
از این تیپت معلومه تو این هفت سال دولت اصلاحات هیچ رنجی نکشیدی تو چلوکباب بزن و هی ادعای گفتگوی با آمریکا کن مردم هم هی بادنجان بخورند بخاطر سیاست غلط شما
محمود
Iran, Islamic Republic of
جناب اصغرزاده، خوشم میاد ازت و سایر اصلاح طلبان که از رو نمی روید. اگر رو قابل خرید بود با وجود اصلاح طلبان کشور ثروتمندی داشتیم چرا که می توانستیم به همه جهان صادر کنیم. !!!
تاتار
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
روسیه در رقابتش با امریکا از ایران بعنوان کارت بازی استفاده میکند . این ما هستیم که نباید وضعیت را با امریکا بجایی برسانیم تا دیگران از ما بعنوان کارت بازی خودشان بهره ببرند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای اصغرزاده معلومه خیلی ساده ای وکمترش رانمیگم ولی بدان آمریکا قابل اعتمادنبوده ونیست.
کوثری
Iran, Islamic Republic of
به قول آیت الله میرباقری یک عده از روشنفکر نماها زحمات زیادی کشید و می کشند تا نقشه غرب را برای کشورهای دیگر بفهمند و مو به مو اجرا کنند، آنها تعهدات و میثاقهای جدی داده اند تا طرح و برنامه های آنها را در کشورهای هدف پیاده کنند مثل جریان فراماسونی
Iran, Islamic Republic of
احتمالا جهاننیوز پیامم رو نمایش نده اما تسلی دلم هم که شده این چند جمله را که احساس می کنم صحیحه مینویسم.روابط دنیا براساس منافع پی ریزی شده وما هم مثل خیلی ازکشورها می توانستیم برای منافع ملت با آمریکا رابطه داشته باشیم همانطور که به حق وعاقلانه با روسیه وچین رابطه داریم.
Iran, Islamic Republic of
آقای اصغر زاده برجام و روحانی برای رفع تحریمها و. معیشت مردم. امضا. کرد..
Iran, Islamic Republic of
روسیه ی امروز یک نقطه کوچک در جهان هست و راجع به ایران اصلا فکر نمی کند..