کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید رجایی، مشاور مرحوم هاشمی:

هاشمی اجر زحماتش را در آن دنیا خواهد دید/ حتی غیرمسلمان‌ها به یک شخص خدوم قدرناشناسی نمی‌کنند/ هاشمی می‌گفت پایان جنگ شاهکار زندگی اوست!

6 مهر 1399 ساعت 9:35

ما می‌دانیم که امام بعد از آزادسازی خرمشهر نظرشان به ختم جنگ بود!


گروه سیاسی جهان نیوز: غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب، مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی و صاحب نظریه «فکر هاشمی تبدیل به یک مکتب شده» در واکنش به آنچه که این روزها اصلاح طلبان و اعتدالیون «سانسور هاشمی» می نامند(!) یادداشتی منتشر کرده و مدعی شده است هاشمی اجر زحماتش در جنگ و تلاش های او برای پایان جنگ که از سال 62 آغاز شده بود را در آن دنیا خواهد دید. این در حالی است که اگرچه امام راحل مدبرانه قطعنامه 598 را پذیرفتند و با پیامی خطاب به ملت ایران نقشه راه را مشخص کردند اما باید این نکته را هم ذکر کرد که امام از پذیرش قطعنامه با عنوان «جام زهر» یاد کردند. موضوعی که باید مشخص شود آیا افرادی عامدانه مسیر پشتیبانی، سیاسی و رسانه‌ای جنگ را برای رساندن به این نقطه طراحی کرده بودند؟

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات رجایی را در ادامه خواهید خواند:

*گویا بی‌مهری نظامیان تحت‌امر آیت‌الله هاشمی در دوران جنگ در این دوران به‌ خوبی محسوس است و در مدیریت شهر تهران هم نمود و ظهور داشته است؛ آن هم شورای شهری که محسن هاشمی‌رفسنجانی، فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس آن است و تا جایی که من به عنوان مشاور شهردار تهران اطلاع دارم هیچ گونه توصیه‌ای به سازمان زیباسازی شهر تهران مبنی بر اینکه نام و یادی از ایشان نشود، وجود نداشته است. طی تماسی که من با سازمان زیباسازی داشتم، این نکته را تذکر دادم. آنها هم به من اطمینان دادند که تعمدی در کار نبوده و من هم پذیرفتم و خواستم از امروز این نقصان را برطرف کنند.
 
*گمان نمی‌کنم در دنیا که مسلمان نیستند و ادعای مسلمانی هم ندارند، چنین قدرناشناسی نسبت به شخصیتی خدوم وجود داشته‌ باشد.

*مخصوصا خدمات فردی واقع‌گرا و واقع‌نگر همچون آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که با شجاعتی مثال‌زدنی و بی‌نظیر به امام اصرار کرد جنگ را پایان دهد. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تاکید داشت که جنگ با این روند برنده‌ای نخواهد داشت و فرسایشی خواهد شد و امام هم این تحلیل را پذیرفتند. امامی که هفته پیش از پذیرش پایان دادن به جنگ گفته بودند ما تا آخرین نفر و آخرین قطره خون ایستادگی می‌کنیم. 

*در مصاحبه‌ای که با آقای هاشمی داشتم از ایشان پرسیدم که آورده ۸۱ سال زندگی شما چیست؟ ایشان مکثی کرد و گفت کار قرآنی که در زندان شروع کردم، منظور ایشان تفسیر راهنما بود که در پنجاه و چند جلد منتشر شده است. از آیت‌الله هاشمی پرسیدم به جز این آورده‌‌ای که به خدا عرضه می‌کنید، ‌چیست؟‌ گفتند ختم جنگ. آقای هاشمی ختم جنگ را از شاهکارها و بزرگ‌ترین دستاورد زندگی خود می‌دانست. 

درباره «غلامعلی رجایی» بیشتر بخوانید:
شهید بهشتی می‌گفت در قبال «رجوی» اشتباه کردیم
سقوط دلار از سقوط خرمشهر مهم‌تر است
اگر امام امروز بود، روش آیت‌الله هاشمی را قبول داشتند

رد صلاحیت علی مطهری مانع از الگو شدن ایران می‌شود
امام حسین(ع) مایل بود با یزید مذاکره کند!


*فقط هاشمی بود که می‌توانست امام را که معتقد به مقاومت تا آخرین لحظه و قطره خون بود برای پایان جنگ مجاب کند. آیت‌الله هاشمی تعریف می‌کرد وقتی به حلبچه رفتم و جنازه‌های مردم مظلوم را در این منطقه دیدم که چگونه صدام با قساوت و بی‌رحمی بی‌نظیری مردم خود را قتل‌عام کرده ‌بود، با خود گفتم من به تهران می‌روم و به هر شکل ممکن امام را متقاعد می‌کنم. ایشان به امام گفته بود اگر صدام یکی از شهرهای بزرگ ما مثل مشهد و تبریز و تهران و ... را بمباران شیمیایی کند ما چه پاسخی داریم که به مردم بدهیم و چه باید کنیم؟ ایشان به امام گفته‌ بود چه تضمینی هست که صدام این کار را نکند آن هم زمانی که ابرقدرت‌ها برای حمایت از او هواپیمای مسافربری ما را می‌زنند و کشورهای مرتجع منطقه فضای آسمان خود را در اختیار صدام قرار می‌دهند. امام که هیچ ‌وقت تحت تاثیر حرف کسی حتی آقای هاشمی قرار نمی‌گرفت، متقاعد شد. البته آیت‌الله هاشمی از سال ۶۲ تصمیم گرفته بود جنگ را تمام کند و از همان زمان که اداره عملیات والفجر را برعهده داشت، می‌گفت که من می‌روم و جنگ را تمام می‌کنم.

*ما می‌دانیم که امام بعد از آزادسازی خرمشهر نظرشان به ختم جنگ بود، اما نظامیان گفتند ما مطمئن نیستیم که اگر ما جنگ را متوقف کنیم، عراق به شهرهای نزدیک مرز تجاوز نکند.

*از همین‌رو و به دلیل نقش بی‌بدیل آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دفاع مقدس توقع نمی‌رفت برخی نظامیان بی‌وفایی خود را در این سال‌ها به چنین شخصیت خدومی که رهبری از او تقدیر کرده، نشان دهند. خطاب به همرزمان خود می‌گویم که مطمئن باشید این قدرناشناسی ضرری به آیت‌الله هاشمی نمی‌زند. ایشان که دستش از دنیا کوتاه است اما در آن دنیا اجر زحمات خود را خواهد دید.

*با قدرناشناسی از آیت‌الله هاشمی تاثیری در نگاه مردم ایجاد نخواهد شد، چراکه مردم در تشییع جنازه میلیونی ایشان که از کل کشور آمده ‌بودند و بعد از امام بزرگ‌ترین تشییع بود، ‌نشان دادند او را نماد خدمت و اعتدال می‌دانند.


کد مطلب: 740791

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/740791/هاشمی-اجر-زحماتش-دنیا-خواهد-دید-حتی-غیرمسلمان-ها-یک-شخص-خدوم-قدرناشناسی-نمی-کنند-می-گفت-پایان-جنگ-شاهکار-زندگی-اوست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com