کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخالفت شیفتگان غرب با رشد ایران در فناوری اطلاعات؛

اصلاح طلبان در زمینه فضای مجازی به آمریکا تعهدی داده‌اند؟!/ پای کارچاق‌کن‌های رسانه‌ای در میان است؟

3 مهر 1399 ساعت 9:51

جای تعجب است که این رسانه های غربگرا به خلاف بسیاری از حوزه های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی که سنگ غربی ها را به سینه می زنند و حتی از عکس یادگاری با چشم آبی ها و یانکی ها هم سر از پا نمی شناسند، اما اینجا دوست ندارند مانند آمریکایی ها و اروپایی ها عمل کنند!


گروه سیاسی جهان نیوز، رضا صفری: اخیراً شاهد بودیم که بعد از شنیده شدن زمزمه هایی مبنی بر ارائه طرحی برای ساماندهی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی  از سوی برخی نمایندگان مجلس، غربگرایان داخلی، ضمن تقلیل دادن و برجسته نمایی این طرح به مباحث حاشیه ای دلخواه خود و دست و پا زدن برای انحراف  آن از مسیر اصلی، تلاش کردند تا مردم را از این طرح بترسانند و مانند همیشه جلوی ضابطه مندی و پیشرفت کشور در این حوزه را بگیرند.

اما چند نکته در این باره گفتنی است:

1. اینکه طرح مربوط به ساماندهی فضای مجازی که هم اکنون در حال بررسی است، یک طرح حداقلی یا حداکثری است و آیا می تواند انتظارات  نظام جمهوری اسلامی را در فضای مجازی برآورده کند یا خیر، به هیچ عنوان محل بحث ما نیست، زیرا یک موضوع بسیار تخصصی و کارشناسی است که زمان زیادی باید برای آن گذاشت، اما هر گاه که نظام اسلامی می خواهد در این زمینه ها دست به اقدامات اساسی و بنیادین بزند تا از این عقب ماندگی در فضای مجازی بیرون بیاید و این فضا توسط بیگانگان اداره نشود، برخی از رسانه های معلوم الحال داخلی از آنجایی که طبیعتاً نمی توانند بگویند تولید داخلی و پیشرفت فناوری بد است، قطع وابستگی در حوزه ICT ضروری نیست، مدیریت و حکمرانی در فضای مجازی امری ضروری و ثابت شده در دنیای امروز نیست، چرا که سریعاً با واکنش منفی مردم مواجه می شوند، از همین رو همیشه در این مواقع به موضوع پرحاشیه فیلترینگ و مسدود سازی چنگ می زنند تا از طریق آن بتوانند آب را گل آلود کرده و ماهی بگیرند.

در واقع جای تعجب است که این رسانه های غربگرا به خلاف بسیاری از حوزه های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی که سنگ غربی ها را به سینه می زنند و حتی از عکس یادگاری با چشم آبی ها و یانکی ها هم سر از پا نمی شناسند، اما اینجا دوست ندارند مانند آمریکایی ها و اروپایی ها عمل کنند!

2. مخفی نیست که امروز، فضای مجازی کشورمان، وابسته به دشمنان درجه اول ما، یعنی آمریکایی ها و صهیونیست هاست؛ به گونه ای که هر لحظه آنها اراده کنند، با قطع کردن خدمات خود می توانند به کسب و کار مردم و امورات مهم کشور ضربه های اساسی بزنند. با این تفاسیر، بدون تعارف باید گفت که با رویه ای که هم اکنون در مدیریت فضای مجازی کشور شاهد آن هستیم، به یک کشور عقب افتاده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شده ایم.

بیشتر بخوانید:
حمله گازانبری آمریکا به تلگرام و اطاعت پذیری سرباز
مسئولان آمریکایی در پی منافع ملی؛ مسئولان ما گرفتار رودربایستی!


اما سؤال اینجاست که چرا با توجه به تمام شدن گزینه های تحریم و دست بسته بودن دشمن در سایر حوزه ها، فضای سایبری نه تنها تحریم نمی شود، بلکه آمریکایی ها و صهیونیست ها برای فضای مجازی ایران بودجه تعریف کرده و برای ما گوشی و فیلترشکن تولید می کنند. از طرفی گاهی اوقات که نسبت به بعضی نرم افزارها و سایت های مخرب خارجی، فیلترینگ إعمال می شود، اتفاقاً برخی از مقامات قضایی و غیر قضایی ما را تحریم هم می کنند. آیا آنها از چشم و ابروی ما خوششان آمده یا آنکه به اصطلاح سلام گرگ بی طمع نیست؟

3. حقیقت این است که اگر در دوران قاجار و پهلوی عده ای در داخل، کارچاق کن استعمارگران در فضای حقیقی بودند، برخی از رسانه ها ی داخلی، عملاً امروز تبدیل به کارچاق کن دشمن در فضای مجازی شده اند و ظاهراً باور نکرده اند که آن ساده لوحی های دوران قاجار و پهلوی، در عصر جمهوری اسلامی، نه تنها در فضای حقیقی که در فضای مجازی نیز محلی از اعراب ندارد.


کد مطلب: 740557

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/740557/اصلاح-طلبان-زمینه-فضای-مجازی-آمریکا-تعهدی-داده-اند-پای-کارچاق-کن-های-رسانه-ای-میان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com