کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای بامزه عضو شورای شهر تهران:

ناکارآمدی سیستماتیک دامن جامعه را گرفته/ رئیس جمهور زن لازم داریم/ کشورهایی که رئیس جمهور زن داشتند در مبارزه با کرونا موفق‌تر بوند

1 مهر 1399 ساعت 9:01

در شرایط کرونا، کشورهایی که تصمیم گیر اصلی شان و رئیس جمهورشان یک زن بوده توانستند موفق تر از سایر کشورها مدیریت و کنترل کنند.


به گزارش جهان نیوز، شهربانو امانی، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران در ادامه واکنش این روزهای اصلاح طلبان به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان پیرامون احتمال ریاست جمهوری زنان گفته است: «حال که ناکارآمدی سیستماتیک، دامن جامعه را گرفته طبیعتا انگیزه برای حضور زنان توانمند برای اینکه بتوانند، خودشان را در معرض رأی مردم قرار دهند افزایش پیدا کرد است، به ویژه اینکه جامعه هم می پذیرد که زنان بهتر از مردان می‌توانند، قوه مجریه را اداره کنند. به عنوان مثال در شرایط کرونا، طبق آمار موجود، کشورهایی که تصمیم گیر اصلی شان و رئیس جمهورشان یک زن بوده پاندمی کووید 19 را طبق اخباری که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مکتوب است، توانستند موفق تر از سایر کشورها مدیریت و کنترل کنند».

وی در ادامه از انتخابات شورایاری مثالی آورده و گفته است: «در انتخابات دوره پنجم شورایاری‌ها، 41 درصد انتخاب‌کنندگانی که پای صندوق‌های رأی آمدند، خانم بودند و  59 درصد رأی دهندگان، آقایان بودند اما تعداد خانم‌هایی که نسبت به دوره قبل، انتخاب شده بودند رشد بسیار عالی داشت؛ از این رو اینها نشان می‌دهد که اعتماد عمومی به گزینه‌های خانم در ارتباط با انتخابات‌ها بیشتر است و حتی بسیاری از مردان به کاندیداهای خانم رأی می‌دهند و البته خانم‌ها نیز به خانم‌ها، رأی می‌دهند».

گفتنی است چندروز پیش هم پروانه سلحشوری، عضو حاشیه ساز فراکسیون امید مجلس دهم، معصومه ابتکار و شهیندخت مولاودری را از سوی جریان اصلاحات به عنوان گزینه های مناسب از سوی جریان اصلاحات برای ریاست جمهوری معرفی کرد!

درباره «شهربانو امانی» بیشتر بخوانید:
مردم انتظار دارند ما عصای موسی را زمین بزنیم
شورای نگهبان اجازه حضور به افراد رای آور، توانمند‌ و خوشنام را نمی‌دهد!
اصلاح طلبان به‌خاطر منافع ملی روحانی را انتخاب کردند
مردم به این نتیجه رسیده‌اند که سیستم صندوق رای به نتیجه نمی‌رسد


کد مطلب: 740351

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/740351/ناکارآمدی-سیستماتیک-دامن-جامعه-گرفته-رئیس-جمهور-زن-لازم-داریم-کشورهایی-مبارزه-کرونا-موفق-تر-بوند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com