کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات قابل توجه ناصر قوامی، نماینده مجلس ششم:

ادعای کمبود اختیارات رئیس جمهور قابل قبول نیست/ اول اختیارات را می‌دیدند بعد کاندیدا می شدند/ خاتمی هم یک بار قهر کرد و خواست استعفا بدهد/ احمدی نژاد هم خانه نشینی کرد/ شنیدم روحانی هم خواسته استعفا بدهد/ اگر بدون حاشیه به کارشان برسند موفق خواهند بود

28 شهريور 1399 ساعت 12:45

نامزدهاي رياست‌جمهوري ابتدا بايد وظايف، اختيارات و حيطه عملکردهاي رئيس‌جمهور را بدانند و با علم به آن وارد انتخابات شوند تا شايد اگر توانستند راي مردم را از آن خود کرده و رئيس‌جمهور شدند پس از چندي از کمبود اختيارات گلايه نکنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: سید ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که پیش تر گفته بود «اصلاح طلبان از سر دلسوزی از روحانی حمایت کردند» در تازه ترین یادداشت خود نکته قابل تاملی بر خلاف ادعای پررنگ سایر اصلاح طلبان مطرح کرده و گفته است: «بهتر اين است که روساي جمهور به‌جاي افزايش اختيارات يا گلايه از کمبود اختيارات به تعامل با ساير قوا بپردازند تا مشکلات جامعه هرچه زودتر حل و فصل شود. هر رئيس‌جمهوري بتواند از همين اختياراتي که دارد به‌درستي استفاده کرده و بدون توجه به حواشي به اداره کشور بپردازد در کار خود موفق خواهد بود».
 

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات قوامی را در ادامه خواهید خواند:
 
*اکنون مشکل مردم انتخابات نيست بلکه مشکلات اقتصادي و معيشتي آنها را به ستوه آورده است.

*اينکه بعضا گفته مي‌شود اختيارات رئيس‌جمهور کم است و محدوديت‌هايي براي رئيس‌جمهور وجود دارد قابل‌قبول نيست. اتفاقا رئيس‌جمهور اختيارات زيادي دارد.

*رئيس‌جمهور مي‌تواند با تعامل با برخي نهادها نگذارد اوضاع کشور اينگونه شود. اتفاقا چاره کار در تعامل است و نه در تقابل. هر چقدر رئيس‌جمهور بتواند با ساير قوا تعامل و همکاري داشته باشد کارها بيش از پيش جلو خواهد رفت و محدوديتي نيز نخواهد بود.

*در دوره‌هاي گذشته نيز شاهد چنين مساله‌اي بوده‌ايم که رئيس دولت اصلاحات يک‌بار قهر کرد و خواست استعفا بدهد که نشد. آقاي احمدي‌نژاد هم خانه‌نشيني کرد و خواست استعفا بدهد اما نشد. گاهي شنيديم که آقاي روحاني هم خواسته استعفا دهد اما مورد موافقت قرار نگرفته و وي به کار خود ادامه داده است.

درباره «ناصر قوامی» بیشتر بخوانید:
اصلاح‌طلبان از سر دلسوزی از روحانی حمایت کردند
مجلس از خاصیت افتاده و به منشی شورای نگهبان تبدیل شده!
اگر خاتمی کاندیدا شود مردم انگیزه پیدا می‌کنند!

*بهتر اين است که روساي جمهور به‌جاي افزايش اختيارات يا گلايه از کمبود اختيارات به تعامل با ساير قوا بپردازند تا مشکلات جامعه هرچه زودتر حل و فصل شود. هر رئيس‌جمهوري بتواند از همين اختياراتي که دارد به‌درستي استفاده کرده و بدون توجه به حواشي به اداره کشور بپردازد در کار خود موفق خواهد بود.

*نامزدهاي رياست‌جمهوري ابتدا بايد وظايف، اختيارات و حيطه عملکردهاي رئيس‌جمهور را بدانند و با علم به آن وارد انتخابات شوند تا شايد اگر توانستند راي مردم را از آن خود کرده و رئيس‌جمهور شدند پس از چندي از کمبود اختيارات گلايه نکنند.


کد مطلب: 739958

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/739958/ادعای-کمبود-اختیارات-رئیس-جمهور-قابل-قبول-نیست-اول-می-دیدند-بعد-کاندیدا-می-شدند-خاتمی-هم-یک-بار-قهر-خواست-استعفا-بدهد-احمدی-نژاد-خانه-نشینی-شنیدم-روحانی-خواسته-اگر-بدون-حاشیه-کارشان-برسند-موفق-خواهند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com