کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات مضحک مشاور سابق هاشمی رفسنجانی:

کشور نیاز به گشایش سیاسی دارد/ کسانی که به خاطر اختلاف سلیقه(!) زندانی شده‌اند باید آزاد شوند/ رفع حصر می‌تواند باعث افزایش مشارکت در انتخابات شود

19 شهريور 1399 ساعت 9:56

اگر فضا برای فعاليت همه جريان‌های سياسی فراهم باشد، برخی از زندانيان سياسی که به دليل اختلاف سليقه زندانی شده‌اند آزاد شوند و از سوی ديگر فضای بيشتری در اختيار رسانه‌های متعهد قرار گيرد می‌توان به حضور گسترده مردم در انتخابات اميدوار بود.


گروه سیاسی جهان نیوز: غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب و مشاور سابق مرحوم آیت‌الله هاشمی گفته است: «برخي از زندانيان سياسي که به دليل اختلاف سليقه زنداني شده‌اند آزاد شوند و از سوي ديگر فضاي بيشتري در اختيار رسانه‌هاي متعهد قرار گيرد مي‌توان به حضور گسترده مردم در انتخابات اميدوار بود». اصرار اصلاح طلبان برای تغییر نام «مجرمان امنیتی» به «زندانیان سیاسی» تمام نشدنی است. جالب تر آنکه در توهینی آشکار به مردم، آزادی این مجرمان را دلیل افزایش مشارکت در انتخابات عنوان می‌کنند، در حالی که برجستگان این جریان بهتر از هرکسی مطلع هستند که روند «افتضاح مدیریتی» مردم را تا این حد از این جریان سیاسی ناامید کرده است.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات رجایی را درادامه خواهید خواند:

*فراموش نکنيم که برخي به دنبال اين بودند که دولت آقاي روحاني را به اولين دولت چهار ساله پس از انقلاب تبديل کنند. گويا قرار بود ديگر اجازه شکل‌گيري چنين دولتي داده نشود. در چنين شرايط آقاي‌ هاشمي وضعيت را درک کرده و احتمال مي‌دادند آقاي روحاني در انتخابات سال 96 ردصلاحيت شوند تا عملا ديگر دولتي به نام اعتدال تشکيل نشود. واقعيت اين بود که ردصلاحيت آقاي روحاني در انتخابات هزينه‌هاي زيادي براي کشور داشت.

*واقعيت اين است که آقاي روحاني از فرصت‌هاي به دست آمده به خوبي استفاده نکرد. اين در حالي بود که فشارهاي خارجي و تحريم‌هاي بين‌المللي نيز دولت را با تنگناهاي جديدي مواجه کرد. در کنار تحريم‌هاي بين‌المللي اتفاقاتي بين ايران و کشورهاي همسايه مانند عربستان رخ داد که معادلات منطقه‌اي را تغيير داد. ارتباطي که به قطع روابط ديپلماتيک بين دو کشور منجر شد و تا به امروز طولاني شده و به نظر مي‌رسد براي نزديک کردن مواضع تا حدود زيادي دير شده است. نبايد اجازه مي‌داديم قطع روابط با عربستان زياد طول بکشد. در طول حيات حضرت امام(ره) نيز که ماجراي کشتار مکه رخ داد، قطع روابط ايران و عربستان به عنوان دو کشور تأثيرگذار منطقه خاورميانه زياد طول نکشيد. به نظر مي‌رسد يکي از مهم‌ترين اولويت‌هاي ما در سياست خارجي بايد برقراري ارتباط با عربستان باشد.

درباره «غلامعلی رجایی» بیشتر بخوانید:
سقوط دلار از سقوط خرمشهر مهم‌تر است
اگر امام امروز بود، روش آیت‌الله هاشمی را قبول داشتند

رد صلاحیت علی مطهری مانع از الگو شدن ایران می‌شود
امام حسین(ع) مایل بود با یزید مذاکره کند!


*اگر از همان ابتدا اجازه مي‌دادند فردي مانند محسن هاشمي به عنوان شهردار تهران انتخاب شود، هم وضعيت تهران بهتر بود و هم نياز به تغيير شهردار وجود نداشت. با اين وجود انتخاب‌هاي ديگري در دستور کار قرار گرفت که پس از مدتي اصلاح‌طلبان مجبور به عقب‌نشيني در مقابل هرکدام از آنها شدند.

*اگر موضوع حصر حل شود و شرايط براي رئيس دولت اصلاحات مهيا باشد که در عرصه سياسي کشور حضور فعال‌تر و موثرتري داشته باشد، مي‌توان به حضور موثر اصلاح‌طلبان و پايگاه اجتماعي آنها در انتخابات اميدوار بود. امروز فضاي کشور نياز به گشايش سياسي دارد. (به تازگی تصویر محفل خوش گذرانی شیوخ اصلاحات با حضور مهدی کروبی منتشر شده است)

*اگر فضا براي فعاليت همه جريان‌هاي سياسي فراهم باشد، برخي از زندانيان سياسي که به دليل اختلاف سليقه زنداني شده‌اند آزاد شوند و از سوي ديگر فضاي بيشتري در اختيار رسانه‌هاي متعهد قرار گيرد مي‌توان به حضور گسترده مردم در انتخابات اميدوار بود.

*اگر به شاخص‌هاي دولت‌هاي پس از انقلاب دقت کنيم متوجه مي‌شويم که شاخص‌هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي در دولت اصلاحات از همه دولت‌ها بهتر بوده است. به همين دليل نيز امروز برخي از اقشار جامعه به دولت اصلاحات به عنوان يک آرزو نگاه مي‌کنند.


کد مطلب: 739207

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/739207/کشور-نیاز-گشایش-سیاسی-کسانی-خاطر-اختلاف-سلیقه-زندانی-شده-اند-باید-آزاد-شوند-رفع-حصر-می-تواند-باعث-افزایش-مشارکت-انتخابات-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com