کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روس‌ها اطلاعات واکسن را از آمریکا دزیدند!

حمله به واکسن روسی برای نشان دادن نوکری به ارباب آمریکایی/ وقتی تنها آمریکایی‌ها اجازه ساخت واکسن کرونا را دارند

19 شهريور 1399 ساعت 7:44

رسانه های ضدانقلاب از جمله بی بی سی آنچنان خط تخریب روسیه در ساخت واکسن در مقابله با ویروس کرونا را در پیش گرفته اند که گویی تنها آمریکایی‌ها اجازه ساخت و کشف واکسن کووید 19 را دارند.


گروه سیاسی جهان نیوز: روس ها چندی پیش اعلام کردند که نه تنها یک واکسن بلکه دو واکسن کرونا را تهیه کرده اند. این موضوع با رفتاری قابل تامل از سوی برخی از رسانه ها و شخصیت های سیاسی و بعضا علمی روبرو شد. روس ها حتی برای اینکه به مردم اطمینان بدهند که این واکسن واقعی است طی تصاویری که منتشر شد این واکسن را روی دختر «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه آزمایش کردند. این موضوع حتی باعث شد که برخی با حمله های شدید این واکسن را آب مقطر بنامند و دستاورد روسیه در این حوزه را نیز خدشه دار کنند.

از سوی دیگر، چینی ها هم به موفقیتی در این حوزه دست پیدا کرده اند. آخرین اخبار از واکسن چینی کرونا که در حال سپری کردن مرحله نهایی آزمایش بالینی خود است مطرح می کند که این واکسن توانسته است در بدن سالخوردگان نیز پادتن تولید کند.

این موفقیت ها در حالی است که آمریکایی ها هنوز نتوانسته اند که واکسنی مطمئن در این حوزه ارائه کنند و حتی رئیس جمهور آمریکا خبر داده است که قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از واکسن کرونای امریکایی رونمایی می شود. موضوعی که بسیاری آن را تبلیغاتی و سیاسی دانسته اند و حتی این انتقاد صورت گرفته است که چطور قرار است واکسنی که مراحله سه گانه خود را طی نکرده است، به مردم آمریکا عرضه شود.

با این حال مراحلی که روسها و چینی ها در آزمایش این واکسن طی کرده اند موفقیت آمیز بوده است. موضوعی که حتی توسط کشورهای غربی و ضدانقلابیون لیبرال که نوچه آمریکایی ها هستند نیز مورد تایید قرار گرفته است. اما این دسته از افراد که همیشه مسائل سیاسی را بر مسائل دیگر حتی سلامتی و بهداشت مردم رحجان می دهند، بازهم با خبرسازی های انحرافی سعی می کنند نوکری و خدمت رسانی به اربابان آمریکایی خود را نشان دهند.

در همین رابطه، یکی از رسانه های ضدانقلاب اعلام کرده است، بر  اساس نتایج به دست آمده، واکسن روسی کرونا منجر به تولید آنتی‌بادی‌هایی در بدن افراد شرکت‌کننده در آزمایش‌های اولیه این واکسن شده و عوارض جانبی شدیدی به دنبال نداشته است.

اما این رسانه برای تخریب روسها می نویسد: «پیشتر اتهام‌هایی درباره سرقت اطلاعات مربوط به تولید واکسن کرونا در شرکت‌های غربی از سوی دستگاه اطلاعاتی روسیه مطرح شده بود، اما کرملین آنها را تکذیب کرد.»

بی بی سی فارسی نیز با همین خط درباره واکسن روسها نوشت: «دانشمندان روسیه اولین گزارش در مورد واکسن کرونای تولیدی این کشور را منتشر کرده و گفته‌اند که در آزمایشات اولیه، علائمی از تولید آنتی بادی دیده شده است.»

این رسانه برای تخریب این دستاورد می نویسد: «در مقابل کارشناسان می‌گویند که آزمایشات انجام شده برای اثبات اثربخشی و ایمنی به اندازه کافی نبوده است.»

جالب است که بی بی سی فارسی گزارش کاملی درباره مراحل سه گانه ای که واکسن روس ها باید طی می کرده است را ارائه می کند و تایید می کند که این مراحل در حال تکمیل است اما بازهم شائبه افکنی خود را در این حوزه ادامه میدهد.

این رسانه درباره مراحلی که واکسن روسی طی کرده می نویسد: «براساس گزارش منتشره در لانست، دو آزمایش بر روی این واکسن که "اسپوتنیک ۵" نامیده شده در ماه‌های ژوئن و ژوئیه انجام شده است. در هر یک از این آزمایش‌ها ۳۸ داوطلب سالم حضور داشتند و به آن‌ها در ابتدا دوزی از این واکسن تزریق شد، سپس سه هفته بعد دوز دیگری به آن‌ها داده شد.»

بی بی سی می افزاید: «براساس این گزارش، مرحله سوم آزمایش واکسن شامل ۴۰ هزار داوطلب از "گروه‌های سنی مختلف و گروه‌های پرخطر" خواهد بود.در این واکسن از گونه‌های سازگار آدنوویروس استفاده شده، ویروسی که معمولا باعث سرماخوردگی می‌شود تا به این طریق سیستم ایمنی واکشن نشان دهد.»

حملاتی که به واکسن روسی می شود به خوبی نشان از این دارد که امپریالیسم غربی سعی دارد در همه حوزه ها خصوصا در حوزه علمی و پزشکی که این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است، کماکان هژمونی خود را حفظ کند و جالب است که در این حوزه بسیاری از افراد خواسته و ناخواسته با وجه آمریکاپسندی و غرب گرایی خود به دستاوردهای سایر کشورها در این حوزه حمله می کنند.

این درحالی است که در ماجرای واکسن تبلیغاتی که ترامپ از آن صحبت می کند و در خود جامعه پزشکی آمریکا به شدت به این نحوه رویکرد و دیدگاه به موضوع پزشکی انتقاد شده است و آنرا غیر پزشکی و خطر آفرین برای سلامت مردم دانسته‌اند سکوت شدیدی از سوی همین رسانه ها و افراد صورت گرفته است. اما خط تخریبی دیگر کشورها غیر از آمریکا در حوزه دستاوردهای پزشکی کاملا محسوس است. 


کد مطلب: 739110

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/739110/حمله-واکسن-روسی-نشان-دادن-نوکری-ارباب-آمریکایی-وقتی-تنها-آمریکایی-ها-اجازه-ساخت-کرونا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com