کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره علت برخی مخالفت‌ها با سفرهای نظارتی نمایندگان مجلس

پشت پرده مخالفت با نظارت میدانی قالیباف/ پای کدام مسئول دولتی و مخالف خارج نشین در میان است؟!

18 شهريور 1399 ساعت 9:33

اولین دلیل مخالفت با نظارت میدانی مسئولان و نمایندگان مجلس به این خاطر می‌باشد که نظارت میدانی قسمتی از مدیریت جهادی در سطح کشور است و به نظر می‌رسد که بخشی از این مخالفت‌ها برای عدم شکل گیری الگوی مدیریتی است که کشور به آن نیاز دارد که همان مدیریت جهادی است.


گروه سیاسی جهان نیوز: مهدی جهان تیغی، مدیر مسئول جهان نیوز در گفتگو با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفتگو درباره علل مخالفت‌ها با سفرهای نظارتی نمایندگان مجلس و همچنین مسئله انتقادات به سفر قالیباف رئیس مجلس به خوزستان اظهار داشت: باید این مسئله را بصورت جریان شناسی بررسی کرد، چراکه به نظر می‌رسد مخالفین چهار هدف تاکتیکی و دو هدف راهبردی را در رابطه با این موضوع دنبال می‌کنند. اگر اهداف این مخالفت‌ها در حوزه اهداف تاکتیکی بررسی شود اولین دلیل مخالفت با نظارت میدانی مسئولان و نمایندگان مجلس به این خاطر می‌باشد که نظارت میدانی قسمتی از مدیریت جهادی در سطح کشور است و به نظر می‌رسد که بخشی از این مخالفت‌ها برای عدم شکل گیری الگوی مدیریتی است که کشور به آن نیاز دارد که همان مدیریت جهادی است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از پایه‌های اصلی مدیریت جهادی، حضور مسئولان در میان مردم و گفت و گوی چهره به چهره با آنان است، خاطرنشان کرد: مسئله دوم در سطح حوزه تاکتیکی وجود مخالفینی است که می‌خواهند همچنان اثرات تحریم‌ها برکشور را بیش از آن چیزی که می‌باشد، نشان دهند. واقعیت این است که بخش عمده‌ای از مسائل کشور بیش از آنکه به تحریم‌ها مربوط باشد به مسئله عدم مدیریت صحیح مشکلات کشور برمی‌گردد و آن‌ها قصد دارند به بزرگنمایی این مسئله ادامه دهند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه منفعت عده‌ای در عدم حل مشکلات مردم است، تصریح کرد: سومین نوع مخالفت در سطح حوزه تاکتیکی گروهی هستند که از عدم حل مشکلات مردم یا منفعت مالی یا سود سیاسی می‌برند و به دسته‌های مختلفی هم تقسیم می‌شوند.  این در حالیست که همین نظارت‌های میدانی موجب می‌شود که مسئولین مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنند و برای آنان دغدغه بیشتری ایجاد شود و برای برطرف کردن مشکلات به دنبال راهکار محلی و بومی بروند یا اینکه از راهکارهایی که خود مردم در این سفرها و بازدیدها ارائه می‌دهند استفاده کنند. ضمن اینکه ممکن است عدم رفع مشکلات مردم برای برخی جریانات، سود اقتصادی یا سیاسی داشته باشد.

جهان تیغی با بیان اینکه برخی از مسئولان می‌ترسند که کارنامه عملکردشان در معرض قضاوت عمومی قرار بگیرد، گفت: چهارمین گروه از این مخالفان، متاسفانه مدیرانی هستند که از نظارت میدانی ترس دارند، چراکه کارنامه آنان در معرض قضاوت دقیق‌تر و جزئی‌تر قرار می‌گیرد و ضعف‌های مدیریتی آنان نمایان می‌شود، و همچنین عموما در همین سفرها و بازدیدهای میدانی است که مشخص می‌شود خیلی از این مشکلات راه حل داشته و امکان رفع آن وجود داشته، و در این زمینه کوتاهی‌ها و ناهماهنگی هایی صورت گرفته است.

این فعال رسانه‌ای افزود: متاسفانه بخشی از این مخالفت‌ها در سطح تاکتیکی به برخی از مدیرانی برمی‌گردد که در آن حوزه مسئولیت شان باید پاسخگو باشند و یا به خاطر کم کارهایی می‌باشد که در دوره مسئولیت آنان اتفاق افتاده است.

جهان تیغی در خصوص دلایل راهبردی مخالفت با نظارت میدانی نمایندگان نیز افزود: مسئله مهمتر که قضیه را خیلی راهبردی‌تر می‌کند به جریاناتی به خصوص در خارج از کشور برمی‌گردد که تلاش اصلی‌شان ممانعت از بازگشت امید به کشور است و در این راه از هیچ کوششی نیز مضایقه نمی‌کند.
 

درباره علت برخی مخالفت‌ها با سفرهای نظارتی نمایندگان مجلس


وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر یکی از بزرگترین پروژه های دشمن ناامید کردن مردم از نظام بوده، خاطرنشان کرد: اساسا در چند سال اخیر دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از کارآمدی نظام برای حل مشکلاتشان بوده و بنابراین هرنوع کاری که بر خلاف این رویه باشد را نمی پسندند، آنها می‌دانند وقتی که مسئولین به نظارت میدانی می‌روند در این عرصه مشکلات مردم را از نزدیک لمس می‌کنند و با چالش ها و مسائل آنان از نزدیک آشنا می‌شوند. این در حالیست که قبل از رفع مشکلات اولین تاثیر این اتفاق بازگشت امید به مردم است، چراکه مردم امیدوار می‌شوند که عده‌ای هستند که حرف آن‌ها را می‌شنوند و مشکلاتشان را از نزدیک لمس می‌کنند.

مدیر مسئول جهان نیوز، با اشاره به اینکه هر نوع پروژه، اقدام و مدیریتی که امید را به مردم برگرداند قطعا مخالفان جدی در داخل و به خصوص خارج از کشور دارد، تاکید کرد: این بخشی از ماموریت راهبردی مخالفین خارج از کشور است و از آنجاییکه مدیریت جهادی راه حل مشکلات کشور است، این جریانات به صورت ریشه‌ای و عمیق با آنان مخالفت می‌کنند. البته این مخالفین خارج نشین دنباله روهای در داخل کشور هم دارند و  قصدشان این است که  از پیشرفت و توسعه کشور جلوگیری کنند؛ چون می دانند که اگر نظارت های میدانی به صورت یک فرهنگ و عادت در میان مسئولان تبدیل شود کشور دوباره در ریل توسعه قرار می‌گیرد.

جهان تیغی با بیان اینکه مخالفان نظام جمهوری اسلامی به دنبال اثبات ناکار آمدی گفتمان مورد تایید نظام هستند، مطرح کرد: این مخالفان از هر نوع جنب و جوشی و از هر نظارت میدانی که موجب شود پروسه پیشرفت کشور شتاب گیرد و  مشکل مردم  حل شودو به یک نوعی کار آمدی نظام را به تصویر بکشد، مخالفت می‌کنند.

مدیر مسئول جهان نیوز در پایان نیز تاکید کرد: به هر حال مجلس یک نهادی می‌باشد که وظیفه قانونی آن نظارت است، بنابراین وظیفه نمایندگان مردم است که بروند و مشکلات کشور را  از نزدیک بررسی کند. ضمن اینکه اگر شانیت نظارتی برای مجلس قائل باشیم، شانیت نظارت میدانی نمایندگان در حد ارجح‌تر است و این اقدام کاملا یک کار قانونی است و اتفاقا به راه اندازی مجدد چرخ پیشرفت و توسعه کشور کمک و مدیران را نیز یاری می‌کند.


کد مطلب: 739027

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/739027/پشت-پرده-مخالفت-نظارت-میدانی-قالیباف-پای-کدام-مسئول-دولتی-مخالف-خارج-نشین-میان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com