کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران:

دلمان از دولتی که خودمان روی کار آورده‌ایم خون است!/ به خاطر یک انتقاد، شهردار را به جلسه دولت راه نمی‌دهند

16 شهريور 1399 ساعت 20:32

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما انتظار داشتیم تا دولت به وظیفه قانونی خود برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عمل کند اما دلمان از دولت خون است.


گروه سیاسی جهان نیوز: حجت نظری، یکی از اصلاح طلبان عضو شورای شهر پنجم در جلسه امروز این شورا، در نطق پیش از دستور خود با اذعان به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفته است: «چه باید کرد که دلمان از دولتی که خودمان در روی کار آمدنش اثر داشته‌ایم نیز خون است». البته باید به آقای نظری گفت که دل مردم پایتخت هم از دست آقای روحانی خون است هم از شورای شهر و شهرداری تحت مدیریت اصلاح طلبان.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات نظری را در ادامه خواهید خواند:

*شورای شهر پایتخت نیز از آفت تخریب دورنمانده و متأسفانه جریانی که امید و مشارکت بالای مردم در انتخابات، مانع از حضور آنان در شورای شهر شده بود، طی سه سال از هیچ تلاشی برای تخریب و تضعیف شورا و حمله به این نهاد چشم پوشی نکرد. این جریان با استفاده از بازوهای قدرتمند رسانه‌ای و تبلیغاتی، بسیاری از اقدامات و عملکرد مدیریت شهری را بایکوت کرد.

*خاطرم هست در زمان مدیریت شهری قبل، تکمیل چهار کیلومتر از یک اتوبان در پایتخت به خبر اول ساعت ۲۱ تبدیل شد، اما متأسفانه در دوران حضور اصلاح‌طلبان، حفظ و احیای کمربند سبز شمال تهران که به اذعان بسیاری، تهران را از خطر سیل در سال ۹۸ در امان داشت، ساخت و افتتاح چندین هکتار بوستان و اضافه کردن به ریه‌های شهر، افتتاح زیرگذر گیشا، افتتاح ایستگاه‌های مترو، افتتاح پهنه فرهنگی رودکی، پیاده‌راه امیرکبیر و ده‌ها پروژه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی دیگر، به اندازه یک زیرنویس در شبکه‌های خبری نیز بروز نیافت.

*توپخانه‌ها چنان در برابر تغییر نام چند کوچه و خیابان که براساس اختیارات قانونی و وظایف شورای شهر انجام شد، فعال شدند که گویا به‌جز نامگذاری بر معابر، هیچ کاری در این شورا انجام نشده است.

بیشتر بخوانید:
سیاسی بازی جدید شورای شهر/ یک خیابان هم برای «بازرگان»!
دست خالی اصلاح طلبان و حناچی را از کجا باید فهمید؟
کارنامه خالی اصلاح طلبان با دستکاری فرهنگی پر می‌شود؟
پیشنهاد عضو شورای شهر برای زوج و فرد کردن مردم!


*زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که مجلس شورای اسلامی، در تلاش برای کاهش اختیارات شوراها و محدودکردن این نهاد است. همچنین، با سپردن مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان، امکان استقرار سلیقه‌های مختلف بر کرسی شورا و نیز نمایندگی کردن نظرات مختلف و نگاه‌های متنوع در جامعه محل تردید قرار می‌گیرد.

*من هم به همراه خانواده‌ام بارها و بارها با مترو و اتوبوس در شهر تردد داشته‌ام. می‌دانم که وضعیت ازدحام جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی یعنی چه. می‌دانم فرسودگی این ناوگان یعنی چه و درک می‌کنم که این وضعیت حاد چگونه در شرایط شیوع کرونا، حادتر هم شد! اما چه باید کرد که دلمان از دولتی که خودمان در روی کار آمدنش اثر داشته‌ایم نیز خون است. ما انتظار داشتیم تا دولت به وظیفه قانونی خود برای ارتقا و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران عمل کند. انتظار داشتیم وقتی که استقرار سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در پایتخت، تراکم و تردد در شهر را افزایش داده، دولت سهم خود از پایتخت بودن شهر تهران را بپردازد، اما گوش شنوایی پیدا نکردیم. این گوش گویا در دریافت مطالبات شنوا نیست، وگرنه مردم دیدند که یک انتقاد به‌حق و قانونی پیرامون ساخت و ساز در محله جماران و قطع درختان، چه واکنش‌هایی در پی داشت. نه‌فقط از حضور شهردار در جلسات هیأت دولت جلوگیری شد، بلکه تلاش شد تا محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در این محله نیز لغو شود.

بیشتر بخوانید:
دولت حقوقدان چقدر در مدار قانون حرکت می‌کند؟
محسن هاشمی: قالیباف جسارت داشت؛ حناچی نه


*بی‌تردید کارنامه ما درخشان نیست و کوتاهی‌های بسیار داریم اما، بدانید که جریانی در صدد است تا با مقایسه حجمیِ اقدامات شهرداری طی ۱۴ سالِ پر پول، با اقدامات انجام شده طی سه سالی که با مشکلاتی فراوان نظیر وضعیت نابه‌سامان اقتصادی و این اواخر نیز شیوع کرونا مواجه بود، مردم را ناامیدتر کند.


کد مطلب: 738998

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/738998/دلمان-دولتی-خودمان-روی-کار-آورده-ایم-خون-خاطر-یک-انتقاد-شهردار-جلسه-دولت-راه-نمی-دهند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com