جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۶
دوگانگی ادامه دار؛

تراژدی وحشتناک‌تر از جنایت زن آلمانی/ «ملیت» قاتل جذابیت سیاسی برای ضدانقلاب نداشت!/ فقط ایران و رومینا

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 738953
تراژدی بزرگتر و وحشتناکتری که پس از وقوع این جنایت در کشور آلمان رخ داد این بود که بسیاری از کاربران فضای مجازی آلمانی و غربی سعی کردند که او را مهاجر و ملیت و نژاد وی را غیر آلمانی جا بزنند.
تراژدی وحشتناک‌تر از جنایت زن آلمانی/ «ملیت» قاتل برای ضدانقلاب جذابیت نداشت!/ فقط ایران و رومینا
گروه سیاسی جهان نيوز: تراژدی این روزها در کشور صنعتی و پیشرفته آلمان رقم خورده است که ماجرای حقوق بشر در این کشورها را به چالش جدی کشیده است. خودکشی ناموفق یک زن ۲۷ ساله آلمانی پس از کشتن پنج فرزندش، افکار عمومی غرب را به شدت تکان داده است. جزییات امر روشن نیست زیرا عامل فاجعه در بیمارستان بستری است و تنها بازمانده خانواده، پسری ۱۱ ساله است که هنگام ارتکاب قتل در مدرسه بود. فرزندان این زن آلمانی از یکسال تا پنج و هشت ساله بودند که به دست وی کشته شده اند.

روزنامه بیلد نوشته است خبر کشته شدن کودکان را مادر بزرگ آنها که در شهر مونش‌گلادباخ زندگی می‌کند به پلیس اطلاع داده است. مادر بزرگ بچه‌ها به پلیس گفته است: «دخترش بچه‌هایش را کشته و با یک بچه دیگر به راه افتاده تا خود را نیز سربه‌نیست کند.»

تراژدی بزرگتر و وحشتناک تر در این کشور این بود که بسیاری از کاربران فضای مجازی آلمانی و غربی سعی کردند که او را مهاجر و ملیت و نژاد وی را غیر آلمانی جا بزنند اما تیرشان به سنگ خورد و این زن نه تنها خود آلمانی بوده است بلکه شوهرش هم آلمانی و عضو سابق ارتش آلمان بوده است. به نظر می رسد این نوع نگاه خود برتر بینانه نشات گرفته از نگاه رسانه های غربی علیه ملت های دیگر خصوصا مسلمانان است. جالب اینجاست که این موضوع مورد بی مهری و بی توجهی بسیاری از به اصطلاح روشنفکران توئیتری و شبکه های اجتماعی دیگر قرار گرفته است.
 

این درحالی است که در کوچکترین موارد بخصوص ماجرای «رومینا اشرفی» که توسط پدرش به قتل رسید و به این ماجرا توسط مراجع قضایی رسیدگی شد آنچنان خبرسازی کردند که گویی فقط در ایران است که چنین اتفاقی رقم می خورد. این درحالی است که در کشور آلمان که همواره بر سر موضوع حقوق بشر سعی می کند در همراهی با دیگر کشورهای غربی علیه کشورمان جوسازی کند این اتفاق ناگوار افتاده است. این درحالی است که در کشور آلمان این اتفاق آنهم از سوی یک زن که روحیه مادرانه داشته، در ابعاد بسیار وحشتناک‌تری رخ داده است.

ابعاد قضیه هنوز به خوبی واکاوی نشده است اما کارشناسان اوضاع اجتماعی زنان خصوصا زنی که دارای چند فرزند بوده است را در این موضوع دخیل می دانند. آنچه توسط افکارعمومی آلمان نیز تا جایی پذیرفته شده است. البته این تنها موضوع ناگواری نیست که در حوزه اجتماعی در کشور آلمان رخ داده است. کارشناسان مطرح می کنند که جامعه به معنای واقعی در حمایت از زنی که مادر چند کودک بوده است و در سنین پایین ازدواج و بچه دار شده، شکست خورده است.

بسیاری درباره زندگی و فرزندآوری در کشوری مانند آلمان افسانه ها بافته اند و این موضوع به خوبی نشان می دهد حتی در مورد آلمانی ها در خود این کشور نیز چنین افسانه هایی واقعیت ندارد چه برسد به مهاجرانی که به این کشور  اروپایی برای زندگی بهتر کوچ کرده اند.
 

البته این تنها نمونه ای نیست که در آلمان اتفاق می افتد. چندی پیش بود که خبری تکان دهنده تر از یک مادر آلمانی دیگر شنیده شد. یک زن آلمانی فرزندش را در یک سایت برای فروش و استفاده و تجاوز جنسی قرار داده بود. در جنوب آلمان زنی را که پسر ۹ ساله‌اش را در شبکه سیاه آزار جنسی کودکان دراینترنت به فروش گذاشته بود، به دوازده سال و نیم زندان و پرداخت ۴۲ هزار و پانصد یورو غرامت محکوم کرد. این دادگاه همچنین شریک زندگی این زن را که ناپدری این کودک بوده، به دوازده سال زندان محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:
چه کسانی «رومینا» را قربانی کردند؟/ چهار نکته بخوانید
زنان دوآتیشه اصلاح‌طلب کجا هستند؟/ سکوت! قاتل خودی است


به گزارش نشریه اشپیگل، طبق آمار رسمی که پلیس آلمان از میزان جنایات و خشونت ها در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده، در این سال ۱۱۲ کودک به طرز فجیعی جان خود را از دست داده اند. در این جنایات که در آن مواردی مانند مرگ بر اثر جراحات شدید، آسیب های جسمی، قتل عمد و غیرعمد دیده می شود، ۹۳ درصد قربانیان، کمتر از ۶ سال سن داشته اند.

جالب اینجاست که آلمانی‌ها همصدا با دیگر کشورهای غربی نیز در ماجرای قصاص یک قاتل جانی که خود اعتراف کرده است و ضدانقلاب و رسانه های غربی و حتی رئیس جمهور آمریکا درباره آن توئیتی منتشر کرد، دست به کار شدند اما حالا در خصوص موضوعی قابل توجه وقتی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را کنکاش می کنیم، جز سکوت ضدانقلاب و افرادی که خود را در این فضا روشنفکر و حامی حقوق بشر و زنان جا می زنند چیزی نمی بینم. آنچه مشخص است ضدانقلاب به دنبال مواردی خصوصا در حوزه زنان می گردد تا از این روزنه اعتماد افکارعمومی را نسبت به کشورمان خدشه دار کند. وگرنه چندان سنگی که درباره حقوق زنان به سر می زند واقعیت ندارد و بیشتر شوآف و دارای استانداردهای چندگانه است.

جالبتر اینکه بسیاری با مقایسه تطبیقی میان انتشار چنین اخباری در رسانه های غربی علیه جامعه و فرهنگ ایرانی و همچنین حوادثی که در کشورمان رخ می دهد به خوبی می توان مشاهده کرد که چقدر رسانه های غربی برای ضربه زدن به فرهنگ اسلامی و ایرانی هدفگذاری کرده اند. این درحالی است که حتی اخباری مانند قتل 5 کودک بیگانه توسط این زن آلمانی آنرا یا نادیده می گیرند با به طور هدفمندی سانسوری می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ضعف رسانه ای شدید داریم. دائما به ما حمله رسانه ای می شود ولی نمی توانیم حمله متقابل انجام دهیم.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه خبرگزاري هايمان كاربلد نيستند!
Iran, Islamic Republic of
...
سیدمحمدحسین
Iran, Islamic Republic of
اینجا بحث خبرگزاری مطرح نیست موضوعاتی در این سطح نیاز به جریان سازی خبری دارند که بر اساس سیاستگذاری بر رسانه ها دنبال می شود
Iran, Islamic Republic of
به همین دلیل است که میگوییم صدا و سیمای میلی
United States
مرتب و پشت سر هم افرادی در غرب به اتهام گول زدن و تجاوز به کودکان و تهیه ی فیلمهای مستهجن از کودکان دستگیر و محاکمه میشوند و این اخبار به دلیل تعدد آنها به تدریج برای مردم بسیار عادی شده است و حساسیتی مانند آنچه در مورد رومینا در ایران ایجاد شد، ایجاد نمیکند!!!!!
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
بیشترین میزان جرم و جنایت در آلمان و انگلیس و فرانسه صورت می گیرد اما رسانه های غربی سعی در سانسور اخبار آن دارند.
Luxembourg
قضیه تاسف بار رومینا به حکومت ارتباط ندارد و اگر رسانه ها روی ان بحث کردند مشکل را از نظر حقوق انسانی و دیدگاه غلط و غیر عقلانی پدرش مطرح کردند ،ترازدی ان زن المانی هم ناشی از مشکلات جامعه خودش است شاید هم بیمار روحی باشد. به هر حال بحث کردن در ان موارد میتواند درک ادم را از شرایط جامعه بالا ببرد، از شما هم ممنونم .
افتخار
Australia
یکی دیگر از موارد مشمئز و جاری در غرب زنا توسط ناپدری به دختر زوجه خود است - توصیه می‌شود برای مقابله با تهاجم فرنگی این موارد را مدیا در ایران اطلاع رسانی کنند و تاکید کنند که اسلام برای جلوگیری از این عمل شنیع حضانت دختر را بعد از طلاق و ازدواج مجدد مادر او به پدر دختر داده ولی در مدیا غرب این پیشگیری خردمندانه را تضییع حقوق زن در اسلام می دانند!
Iran, Islamic Republic of
فقط شما خوبيد بيد بيدي دنيا همه ظلم و جنايته
Bulgaria
توچرا سوختی ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
مگه غیر اینه؟ کمی اخبار جنایات امریکا در اطراف دنیا بررسی کن تا عالمه گرفته.
Iran, Islamic Republic of
اينجا همه جا ارومه پرايد صد ميليون مسكن متري پنجاه ميليون حقوق ماهي سه ميليون كجاي كاري
Iran, Islamic Republic of
سلام.
واقعا ها! اونها به قول شما با اوننننهمه رفاه در حق هم دراکولا هستن، حتی مادر نسبت به بچه ی نوزادش!!!! تصورش هم هولناکه....
علی
Iran, Islamic Republic of
ماهیت فرهنگ غربی هیچ سنخیتی با انسانیت نداره اونا با قدرت رسانه خودشون رو انسان جلوه میدن من بیست سال بین اونا زندگی کردم گول لوکیشن فیلم هاشون رو نخورید
Bulgaria
شبکه من وتو انتر سعودی کجایند؟