کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید محمد هاشمی:

ایران با برجام ترامپ را منزوی کرد/ به خاطر کرونا انتخابات ریاست جمهوری باید به جای یک روز در یک هفته برگزار شود/ امام بعد از مشاهده از خودگذشتگی هاشمی قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت/ خیلی‌ها ماموریت دارند آیت الله هاشمی را تخریب کنند/ از فکر و اندیشه هاشمی می‌ترسند

15 شهريور 1399 ساعت 10:41

آنهایی که امروز مرحوم هاشمی را تخریب می‌کنند از اندیشه و فکر او می‌ترسند. بیشتر منتقدان مرحوم هاشمی زمانی برای او مدیحه‌سرایی می‌کردند و حتی برای یک دیدار با او سر و دست می‌شکستند.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد هاشمی، برادر مرحوم آیت الله هاشمی و رئیس اسبق سازمان صداوسیما که ید طولایی در مدح گویی از برادر مرحومش که در پرونده خود دارد، به تازگی در گفتگویی با خبرگزاری ایرنا مدعی شده است: «چرا صدا و سیما و یا برخی تریبون‌ها هنوز هم به تخریب مرحوم هاشمی می‌پردازند؟ دلیلش این است که آنها از فکر او می‌ترسند. آیت الله هاشمی اندیشه‌ای را در کشور پایه‌گذاری کرد، که می‌تواند باعث نجات کشور، حل بحران‌ها، رفاه و آزادی تصریح شده در قانون اساسی شود»!

وی همچنین اظهارات بامزه ای هم درباره انزوای ترامپ به وسیله برجام داشته است.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات هاشمی را در ادامه خواهید خواند:

*مرحوم هاشمی باور داشت بجای «فقر» باید «رفاه» را میان مردم تقسیم کرد. او می‌گفت که باید رفاه نسبی به معنای تکلیفی که قانون اساسی بر عهده دولت اسلامی گذاشته برای مردم فراهم شود.

*چرا صدا و سیما و یا برخی تریبون‌ها هنوز هم به تخریب مرحوم هاشمی می‌پردازند؟ دلیلش این است که آنها از فکر او می‌ترسند. آیت الله هاشمی اندیشه‌ای را در کشور پایه‌گذاری کرد، که می‌تواند باعث نجات کشور، حل بحران‌ها، رفاه و آزادی تصریح شده در قانون اساسی شود.

*آنهایی که امروز مرحوم هاشمی را تخریب می‌کنند از اندیشه و فکر او می‌ترسند. بیشتر منتقدان مرحوم هاشمی زمانی برای او مدیحه‌سرایی می‌کردند و حتی برای یک دیدار با او  سر و دست می‌شکستند تا بتوانند صحبت یا یک دیدار کوتاهی با او داشته باشند. اکنون همه این افراد مخالف او شده‌اند. به تعبیری آنها  «گروه باد» هستند و از هر طرفی باد بوزد همراه آن خواهند بود. آنها ثبات شخصیتی ندارند به همین دلیل است که اینگونه اقدامات را انجام می‌دهند.

*زمانی درباره سرنوشت فرش‌های بسیار گرانقیمت کاخ مرمر از رییس بنیاد مستضعفان پرسیدم که هیچ پاسخی نداد. نمی‌دانم با این فرش ها که جزو بیت المال بود چه کردند.

*خیلی‌ها وظیفه یا شاید ماموریت دارند آیت الله هاشمی را تخریب کنند. مرحوم هاشمی خدمات بسیاری به کشور کرده است و پس از رحلت او، کاخ مرمر تحویل داده شده است. منتها این بی‌انصافی‌ها نسبت به مرحوم هاشمی زیاد انجام می‌شود. ما هم تریبون درستی نداریم که بتوانیم از او دفاع کنیم.

درباره «محمد هاشمی» بیشتر بخوانید:
هاشمی نیست ولی اندیشه و آرمان او بر اذهان حک شده!
روحانی، تمامِ عمرش در خدمت امام، انقلاب و رهبری بوده
آقای هاشمی قبل و بعد از انقلاب به خيلی‌ها کمک اقتصادی کرد
امروز هم به‌نگاه هاشمی نیاز است هم به‌عمل هاشمی!


*مرحوم هاشمی همواره می‌گفت شکایت خودم را به پیش خداوند می‌برم ما هم سیره مرحوم هاشمی را ادامه می‌دهیم و به خداوند شکایت می‌کنیم انشاء الله روزی خداوند به این مسائل رسیدگی کند.
 
*این موضوع که مرحوم هاشمی به امام (ره) گفت که به عنوان فرمانده جنگ [پذیرش قطعنامه را اعلام می‌کنم] بعد مرا محاکمه یا اعدام کنید صحت دارد. وقتی امام (ره) از خودگذشتگی مرحوم هاشمی را مشاهده کردند، در بیانیه‌ای پذیرش قطعنامه را اعلام کردند.

*زمانی موضوع نامزدی رییس دولت اصلاحات مطرح شد او به مجمع روحانیون مبارز پیشنهاد کرد اگر کارگزاران از من حمایت کند این نامزدی را  قبول می‌کنم. در جلسه‌ای در حزب کارگزاران با حضور خاتمی از او درباره برنامه‌هایش و رفتارش نسبت به عملکرد هاشمی رفسنجانی سوال کردیم و او هم مفصل پاسخ داد و گفت که به لحاظ اقتصادی الان هیچ طرحی ندارم که بگویم ولی این جمله را به شما می گویم که روز اول دولت من با روز آخر دولت آقای هاشمی هیچ فرقی ندارد و وقتی خاتمی در آن جلسه این سخن را گفت، همه به او رای دادیم.

*سال ۷۵ در خوزستان بودم مخالفتم را با رقابت سه نامزد در انتخابات ریاست جمهوری بیان کردم و گفتم که باید ۲ نامزد ریاست جمهوری داشته باشیم تا انتخابات در دور اول تمام شود. همان شب من از اهواز با دوستان کارگزاران تماس گرفتم و گفتم همین امشب بیانیه‌ای منتشر و از خاتمی حمایت کنید تا این بحث ۳ نامزدی از بین برود.

*زمانی که خاتمی می‌خواست دولت تشکیل دهد از من دعوت کرد ولی نپذیرفتم با او همکاری کنم ولی بعد که مرحوم هاشمی به من دستور داد که بپذیرم در سمت معاونت اجرایی دولت خاتمی همکاری کردم... در دور اول این سمت را داشتم ولی در دور دوم برای اینکه مرا حذف کنند، پست معاونت اجرایی را از نهاد ریاست جمهوری حذف کردند و بعد یکی دو پست در وزارت کار و امور اجتماعی و هواپیمایی جمهوری اسلامی به من پیشنهاد کردند که هیچ‌کدام را نپذیرفتم.
 
*اگر در شرایط کرونا باشیم و بخواهیم براساس قانون فعلی انتخابات را برگزار کنیم، مشارکت خیلی کم خواهد بود. اگر برگزارکنندگان انتخابات، خصوصا شورای نگهبان تفسیری از قانون انجام دهند یا اینکه اجازه‌ای بگیرند تا انتخابات به جای یک روز و یا ۱۲ ساعت در یک هفته انجام شود تا مردم بتوانند بدون ترس از ابتلا به کرونا در انتخابات حضور پیدا کنند، آن موقع شرایط تغییر می‌کند.

*ترامپ می‌خواست ایران را منزوی کند ولی خودش منزوی شد یا ایران، آمریکا را منزوی کرد و یا این پیروزی از نتایج برجام است... کشورهای اروپایی هم‌پیمان آمریکا در این قضیه در کنار ایران قرار گرفتند به این دلیل که می‌خواهند برجام را زنده نگه دارند.

*نمی‌توان پیش‌بینی کرد که مجلس از این به‌ بعد چه اقداماتی انجام خواهد داد اما این مجلس خیلی زود از رهبری تذکر گرفت که نشان می‌دهد خوب کار نکرده است.


کد مطلب: 738824

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/738824/ایران-برجام-ترامپ-منزوی-خاطر-کرونا-انتخابات-ریاست-جمهوری-باید-جای-یک-روز-هفته-برگزار-شود-امام-بعد-مشاهده-خودگذشتگی-هاشمی-قطعنامه-۵۹۸-پذیرفت-خیلی-ها-ماموریت-آیت-الله-تخریب-کنند-فکر-اندیشه-می-ترسند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com