جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۳۷
اهانت مجدد نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به پیامبر اسلام؛

ماکرون: کشورم از آزادی بیان و عقاید برخوردار است!/ کارشناسان: دشمنان از روند گسترش اسلام در سراسر دنیا هراس دارند/ نباید در زمین دشمن بازی کرد/ قطعا این کار با هدایت دولت فرانسه صورت گرفته/ باید منتظر پازل های بعدی بود/ رویکرد به معنویت واقعی آن‌ها را عصبانی کرده

جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 738774
فرانسه کشوری است که به اسم آزادی بیان به خود اجازه می‌دهد به مقدسات توهین کند.
ماکرون: کشورم از آزادی بیان و عقاید برخوردار است!/ کارشناسان: دشمنان از روند گسترش اسلام در سراسر دنیا هراس دارند/ نباید در زمین دشمن بازی کرد/ قطعا این کار با هدایت دولت فرانسه صورت گرفته/ باید منتظر پازل های بعدی بود/ رویکرد به معنویت واقعی آن‌ها را عصبانی کرده
گروه سیاسی جهان نيوز: در شماره جدید «شارلی ابدو»، کاریکاتور توهین‌آمیزی که ژان کابو از پیامبر گرامی(ص) کشیده بود، نیز در کنار کاریکاتورهای دیگر از پیامبر اسلام(ص) روی جلد مجله منتشر شده است. نسخه کاغذی جدید این مجله نیز روز چهارشنبه توزیع می‌شود. 12 کاریکاتور موهن درباره پیامبر اسلام(ص) اولین بار در سال 2005 میلادی در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد و مجله «شارلی ابدو» این کاریکاتورها را برای اولین بار در سال 2006 منتشر کرد. پیش از این و در سال 2015 اقدام توهین آمیز روزنامه فرانسوی علیه پیامبر اکرم (ص) موجی از خشم و نفرت را در میان مسلمانان جهان برانگیخته بود و مسلمانان با تظاهرات در نقاط مختلف جهان این اقدام را محکوم کرده بودند.

ماکرون: کشورم از آزادی بیان و عقاید برخوردار است
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در واکنش به این رویداد وهن‌آلود این اقدام را در مسیر آزادی بیان دانست و گفت "در جایگاهی نیستم که بتوانم علیه تصمیم نشریه برای انتشار کاریکاتورها حکم صادر کنم؛ کشورم از آزادی بیان و عقاید برخوردار است، اما در عین حال شهروندان فرانسوی باید به یکدیگر احترام بگزارند و از پرداختن به «گفت‎وگوی نفرت‌انگیز» اجتناب ورزند."


توهین به پیامبر(ص) یعنی ترس دشمن از گسترش تشیع در جهان
حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی‌مطلق استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به این موضوع گفت: این مجله «شارلی» سابقه‌ای بد در توهین و کشیدن کاریکاتور شخصیت‌های مقدس و معتبر دارد. علاوه بر توهین به پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، توهین به حضرت مریم سلام‌الله‌علیها و پاپ را نیز در کارنامه خود دارد.

این کارشناس مسائل دینی افزود: البته طبیعی است وقتی بیش از سه هزار نفر از نیروهای بزرگ‌ترین گروه تروریستی جهان یعنی داعش از فرانسه باشد توقعی بیشتر از این نباید داشت.

این استاد حوزه علمیه در واکنش به اینکه ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفته: «اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم» گفت: این اقدامات قطعاً با هدایت و حمایت دولت فرانسه صورت گرفته و البته که باید واکنشی اینچنینی داشته باشند، ضمن اینکه این نوع اقدامات و واکنش‌ها از سیاست و عصبانیت آن نشات گرفته است بدان معنا که حتماً قصد ضربۀ سیاسی به اسلام و مسلمین دارند.

«لازمۀ این کار آنان، انحراف افکار عمومی مسلمانان است تا نسبت به برنامۀ موردنظر واکنش نداشته باشند؛ به عنوان مثال، قصد توطئه‌ای در لبنان دارند تا حزب‌الله و جریان مقاومت را تضعیف و اختلاف‌افکنی را تقویت و اسرائیل را حمایت کنند.»

وی با بیان مطلب فوق گفت: عصبانیت آنان به جهت این است که «یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْواجاً» تحقق پیدا کرده است، علاقه‌مندی و گرایش مردم دنیا به اسلام حقیقی سبب بروز اینگونه حرکات سخیف می‌شود. اینها خیال می‌کنند با فوت می‌توانند جلوی انتشار نور را بگیرند در حالیکه خدای متعال فرموده است: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» باید در انتظار گسترش نورالله در جهان باشند.


امام جمعه آرژانتین: سناریوی دشمن در توهین به پیامبر را رصد کنیم
عبدالکریم پاز، امام جمعه آرژانتین در گفت و گو با تسنیم کاریکاتور موهن پیامبر (ص) را حربه‌ای از سوی دشمنان اسلام دانست و گفت: فرانسه کشوری است که به اسم آزادی بیان به خود اجازه می‌دهد به مقدسات توهین کند، اما به خوبی می‌دانیم آنها همواره در ورای این حرکت‌ها، به دنبال طراحی سناریوهای جدید هستند. 

وی در این باره گفت: در سال 2015 که کاریکاتور اول را کشیدند، مدتها بعد پی به توطئه آنها بردیم، چرا که پس از این ماجرا شاهد حمله مشکوک دو افراط‌گرای مسلمان به دفتر این مجله بودیم. طی این حادثه تروریستی، سناریوی دشمن برای اسلام‌هراسی آغاز شد و موجی از اعتراضات علیه مسلمانان آغاز شد تا به این ترتیب اسلام را دینی وحشی و خطرناک و مسلمانان را افرادی تروریست معرفی کنند. دشمن به اینها بسنده نکرد و رهبران سیاسی و دینی دنیا را به صحنه آورد. به عنوان نمونه «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان گفت در حمله امروز «آزادی بیان» هدف قرار گرفته‌است. «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر بریتانیا هم گفت کشورش در مبارزه با هر شکل از تروریسم، در کنار مردم فرانسه و همراه با آنهاست همچنین «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که آزادی بیان مطلق نیست به ویژه اگر موجب توهین یا تمسخر اعتقادات دیگران باشد.

پاز افزود: سفر برخی رهبران سیاسی دنیا به فرانسه برای شرکت در تظاهرات به اصطلاح صلح‌جویانه مردم این کشور، سناریوی دیگر آنها بود تا اسلام را به انزوا بکشانند؛ به ویژه آنکه شاهد شرکت نخست وزیر تروریست اسرائیل نتانیاهو در تظاهرات بودیم، در حالی که خود او و کشورش مشاهده می‌کنیم چگونه خون هزاران مظلوم را با انواع و اقسام سلاح‌های غیرمجاز بر زمین می‌ریزند. 

امام جمعه آرژانتین با تأکید بر اینکه نباید در زمین دشمن بازی کرد و لازم است در چنین رویدادهایی منتظر پازل‌های بعدی آنها بود، افزود: گمان می‌رود آنها به دنبال تکرار سناریوی قبلی هستند؛ به این صورت که مسلمانان را تحریک و افرادی هم به اسم مسلمان اجیر کنند تا اقدامات مخربانه انجام دهند و بعد اسلام را دینی خشن دانسته که تاب آزادی بیان را ندارد. به طور قطع بدانید آنها بدون اجازه مسئولان امنیتی کشور دست به چنین اقدامی نمی‌زنند. 

وی گسترش اسلام در جهان را هراسی برای دشمنان جهت اقدامات ددمنشانه معرفی کرد و گفت: دشمنان از روند گسترش اسلام در سراسر دنیا هراس دارند و به دنبال این هستند که به هر طریق ممکن این دین را منزوی کنند، لذا از اولین اقدامات آنها ترسیم چهره خشن از اسلام و مسلمانان است. پس باید مراقب توطئه دشمن بود و در زمین او بازی نکرد. 


نفرین آفتاب، رسم مردم کور است
حجت‌الاسلام علی سرلک، استاد و کارشناس اسلامی در گفتگو با تسنیم پیرو اهانت بی شرمانه به پیامبر رحمت مطالب مهمی را مطرح کرد که بخش های مهم آن را در ادامه خواهید خواند:

*در شهر کوران، نفرین آفتاب یک رسم است. وقتی چهره مهربان و پر از رحمت رسول خدا صلی‌الله علیه و آله مورد بی‌ادبی قرار می‌گیرد نشان‌دهنده جهل توهین‌کننده‌هاست. چون خداوند متعال از شخصیت پیامبر اسلام صلوات الله علیه این‌گونه تعبیر می‌کند و در آیه 128 سوره مبارکه توبه می‌فرماید که: «لقد جاءکم رسول من أنفسکم عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم؛ به طور قطع و یقین رسولی از خود شما به سویتان آمد که رنج‌های شما بر او سخت است و اصرار بر هدایت شما دارد.»

*باید بدانیم که مخاطب این آیه شریفه همه مردم اعم از مؤمن و غیر مؤمن، مسلمان و غیرمسلمان است و وجهه عمومی برای مردم دارد. همان طور که مرحوم علامه محمدحسین طباطبایی در تفسیر المیزان می‌فرماید این بخش از آیه شریفه مربوط به غیرمسلمان‌هاست و تنها به مسلمان‌ها اختصاص ندارد. درواقع رنج‌های همه انسان‌ها در طول تاریخ و با هر مذهب و اندیشه‌ای برای پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله سخت است و آن حضرت برای هدایت همه مردم آمده است.

*پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله در حقیقت پیامبری است که قرآن کریم او را عامل رحمت برای همه جهانیان می‌خواند و بی‌قرار برای هدایت مردم است. در برابر چنین وجود پر خیر و برکت و سراسر رحمت و عطوفت، وقتی عده‌ای سنگ جهالت برداشته و می‌خواهند چهره نورانی و ملکوتی او را مخدوش کنند باید به ذات توهین‌کننده‌ها توجه شود. درواقع ذات و اندیشه چنین افرادی بر اساس خشونت و بی‌عاطفگی است و به همین دلیل با رحمت در تضاد هستند.

*باید توجه شود تفکری که بر پایه اومانیزم و انسان‌محوری قرار بگیرد، تفکر فوق‌العاده وحشتناکی است. درواقع تفکری به غایت دلهره‌آور است که هر چه در مسیر دست‌یابی انسان به لذت‌های دنیایی‌اش نباشد، آن را انکار کرده و حذف می‌کند.

*نماد این نکته را می‌توان در رفتار صهیونیست‌های مظلوم کش و کودک کش در دنیا مشاهده کرد. این پرچمی که داعشی‌ها با عنوان «لا اله الا الله محمد رسول‌الله» برافراشتند و باعث فریب برخی افکار در دنیا شدند، نمونه‌ای از همین تفکر دلهره‌آور است که ساخته و پرداخته صهیونیست جنایتکار و امریکای ملعون است.

*اما داعش و گروه‌های این‌چنینی فقط یک روی سکه اومانیزم و انسان‌محوری است که خودش را محور می‌داند و این خشونت آن‌هاست که با رحمت پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله نمی‌سازد و درصدد خشن نشان دادن چهره اسلام برآمده‌اند.

*باید بدانیم دنیایی که ادعای پیشرفت و مدرن بودن دارد در جاهلیتی غرق شده که به مراتب از جاهلیت عصر بعثت و رسالت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله عقب‌تر است. چون جاهلیتی است که در آن انسانیت به تاراج رفته. اگر آن زمان دخترها را زنده به گور می‌کردند امروز نسل زن و این قشر لطیف جامعه را به مسلخ هوس‌ها می‌برند و در گورستان غرایز دفن می‌کنند.

*ما مسلمان‌ها در درجه اول باید جغرافیای هجوم را بشناسیم. باید بدانیم به چه علت به پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله هجوم می‌آورند. چون آن حضرت چهره رحمت و حق‌طلبی است و خشونت و آدم کشی و جنایت با این چهره سازگاری ندارد و به همین دلیل است که می‌خواهد این چهره مبارک را مخدوش کند.

*شیوه‌هایی مثل مسخره کردن، کشیدن کاریکاتور، ساختن فیلم موهن و حتی به آتش کشیدن قرآن کریم که کلام خداست همگی در دل همین افکار خشونت‌طلب نهفته است.

*به فضل الهی سخن ام القرای جهان اسلام که ایران است، به برکت امام خمینی رحمه‌الله علیه و مقام معظم رهبری جهانی شده است. رویکردی که در دنیای امروز نسبت به معنویت واقعی و انتزاعی ایجاد شده، آن‌ها را عصبانی کرده است.

*وقتی قلمرو مرزهای سیاسی، اعتقادی و حتی نظامی ایران در حال گسترش است، کیست که نداند لبنان، سوریه، مصر، عراق، لیبی و بحرین جزو اقلیم معنوی، فکری و تربیتی ایران محسوب می‌شود.

*به‌هرحال این اتفاق آن‌ها را عصبانی می‌کند. این بازتاب سخن امام طنین‌افکن شده و همین مسئله آن‌ها را بیچاره کرده است. اگر در مسئله سوریه همه آن‌ها قدرت خود را روی هم گذاشتند و این طرف ایران بود، درنهایت نتوانستند در این امر موفق شوند. همین امر موجب خشم آن‌ها شد. معارف اسلام، رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام پشتوانه‌های ایران اسلامی هستند که موجب موفقیت ما شده است. به همین دلیل است که می‌خواهند به این پشتوانه‌ها آسیب بزنند.

*در عین حال می‌دانیم که نشریه فکاهی شارلی ابدو یک نشریه خودفروخته و بی‌ارزش است که حتی از لحاظ هنری هم ارزشمند نبوده است. اما در آن فضای فکری تصمیم گرفتند که مقابله کنند و خواستند نور خدا را با آب دهانشان خاموش کنند. اما نمی‌دانند که نور همیشگی است و هر کاری هم که بخواهند انجام دهند باید بدانند که سکه به نام پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رسانه های ما کجای کارند
دیپلماسی لبخند
Iran, Islamic Republic of
در سال 2015 که نشریات فرانسه به پیامبر اعظم(ص) توهین کردند ظریف در پاریس بود و با وزیر خارجه این کشور پیاده روی می کرد و لبخند می زد.
United States
اشکال نه در لبخند بود نه قدم زدن. اقای ظریف باید در آن لحظه یک گفته ای از رسول خدا نقل می کرد. مثل همین که هیچ کسی بر دیگری برتری ندارد جز به تقوا تا در ذهن مردم بماند . هفته های گذشته که موضوع قتل جرج فلوید در امریکا در راس اخبار بود، یک رنگین پوست یاد امام کرد و گفت ایشان درد رنگین پوستان امریکا را می دانست چون بعد از گروگان گیری رنگین پوستان بعد از چند روز ازاد شدند.
پیشنهاد
Iran, Islamic Republic of
خروج از برجام نافرجام و NPT می تواند تو دهنی محکمی به ماکرون و سه کشور خبیث اروپایی باشد.
Iran, Islamic Republic of
اگر ادعای آزادی بیان دارند، بگذراند کسانی که مخالف هلوکاست هستند آزادانه اظهار نظر کنند.
Iran, Islamic Republic of
آزادی بیان غربی ها و کلا لیبرالها فقط تا جایی که سوار مردم باشن
و گرنه زانوی پلیس فرانسه و... روی گردن پیرزن صورت شکسته معترض هم قرار گرفته.
هر پژوهشگر هلوکاست هم باید زندان بره !!!
Iran, Islamic Republic of
ایا این آزادی بیان شامل هولوکاست هم میشود؟
Iran, Islamic Republic of
دشمنان شیعیان واقعی عصبانی باشند و از این عصبانیتشان بمیرند
Iran, Islamic Republic of
دشمنان پیامبر و آل پاکش، عصبانی باشند و از این عصبانیتشان بمیرند
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
انشاالله این ماکرون هم رفتنی میشه.
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا در فرانسه آزادی بیان است!!!!
یعنی کسی هلوکاست را می تواند مورد نقد و بررسی قرار دهد
چرا روژه گارودی در زندان است
از کی توهین به مقدسات شده آزادی بیان
علی
Iran, Islamic Republic of
گارودی پیرمرد بی ازار فقط جرمش اظهار نظر در مورد هلوکاست هموطن گول این غربی ها رو نخورید.جلیقه زردها حقی ندارن؟
France
در فرانسه وقتی که میتران رئیس جمهور شد اولین سفری که داشت به فلسطین اشغالی رفت و نباید فراموش کنیم که وزیر کمونیستی داشت بنام گسو و ایشان برای خوش خدمتی به حکومت تل آویو قانونی وضع کردند بنام قانون گسو .
این قانون عبارت از این است که شما بهیچ عنوان حق بردن زیر سئوال هلوکاست را ندارید
و محقق و فیلسوفی بنام روژه گارودی تمام عمرش را مبارزه کرد برای رد این قانون .
متآسفانه چند سال پیش ایشان به دیار حق پیوستند . روحشان شاد ...
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست که به این بظاهر آزادی خواه بگوید چرا در اروپا و آمریکا و فرانسه بظاهر آزاد کسی حق ندارد در ارتباط با ماجرای هولوکاس آزادانه مطلب بنویسد
United States
فقط با پژو و رنو قرارداد بستید!!! بعد از برجام باید با فورد و جنرال موتورز قرارداد میبستید!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
رفتار اینا تعجبی نداره چون ذاتشون همینه از بعضی هموطن های ساده تعجب میکنم تا کی غربگدایی؟
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر دشمنان دین و معنویت
رییس جمهور فرانسه با گردش به کشورهای اسلامی به دنبال چیه در حالی که همزمان توی کشورش یه نشریه معلوم الحال اقدام به توهین پیامبر اکرم کرده ؟ کشورهای مسلمون گول ظاهر این مرموز رو نخورن و قاطعانه موضع بگیرن
France
ژان زیگلر نویسنده و محقق سوئیسی در کتاب خود نوشته بود .
آدمکش ترین مردم در جهان فرانسوی‌ها هستند.
و دلیل آورده بود .
۱-اولین کشور فروشنده سلاح آمریکا می باشد با جمعیتی ۳۳۰ میلیونی .
۲-دومین کشور روسیه با ۱۶۰ میلیون
۳- سومین کشور فرانسه با جمعیتی ۷۵ میلیونی.

اگر یک حساب کتاب ساده ای انجام دهیم
فرانسه در مقام سوم و نسبت به جمعیتش متوجه خواهیم شد استدلال آقای زیگلر به واقعیت خیلی نزدیک است
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
اگر راجع به هولوکاست هم مطلب بنویسه تحملش می‌کنید؟؟ راجع به اشغال فلسطین به دست صهیونیست ها چی؟؟
حامد
United States
چرا فکر کرده اید این کار ها تحت نظر دولت فرانسه است. همان گروهی که دولت فرانسه را اداره می کند این دستور رو هم به این مجله می دهد.
United States
ایران اگر راست می گوید، ترامپ را به خاطر دستور قتل ژنرال ایرانی محاکمه کند. جرم نسبت به یک تبعه ایران انجام شده و ایران حق محاکمه را دارد. مثل هر دادگاه دیگر متهم را احضار کند و اگر نیامد غیابی محاکمه و محکوم کند.
United States
توهین هم باعث رواج خبر می شود. اگر خوب استفاده کنید و حالا که توجه مردم جلب شده مکارم رسول خدا را پخش کنید، در آینده توهین را به نفع شما خواهند دید و نخواهند کرد. کید شیطان ضعیف است شما همت تان را بلند کنید. اگر بلد باشید چگونه از موقعیت استفاده کنید.
United States
آزادی بیان به روش غربی و بلندگوی آنها مکرون خبیث اهانت به پیامبر اسلام هست ولی اگر کسی بخواهد تاریخ جعلی هولوکاست را بداند جاش گوشه زندان هست. این ته گند و کثافتی است به اسم دموکراسی و آزادی غربی. .
Iran, Islamic Republic of
دم احمدی نژاد گرم که 16 سال پیش با مطرح کردن هولوکاست این جماعت با ادای آزادی بیان را در صحن سازمان ملل رسوا کرد
Iran, Islamic Republic of
ديگه با اين كارها نميشود بحران بزرگي درست كرد كه بقيه بحران ها و مشكلات را پوشاند اين مجله هم شتيل بگير كشورهاي اسلاميست
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
احسنت هر وقت يكي از كشورهاي اسلامي در داخل با عدم مشروعيت مواجه ميشود شتيل ميده به اين مجله كه اينگونه كارتون هاي نمايش بدن كه مردم ان كشور وضع مصيبت بار خود را فراموش كنند
Iran, Islamic Republic of
كدوم كشور اسلامي سفير فرانسه را احضار كرد ؟
Iran, Islamic Republic of
چقدر تحت تاثير قرار گرفتم تمام اختلاس ها را فراموش كردم
Iran, Islamic Republic of
مرديد سفارت فرانسه را تعطيل و يا سفير را احضار كنيد بجاي جو سازي
Iran, Islamic Republic of
خونم بجوش امد منم بيخيال هرچي حال و هول ميكنيد دلار گم ميكنيد شدم الان بايد خدمت اين نشريه برسيم
Iran, Islamic Republic of
اگر در فرانسه ازادی بیان و اعتراض بود پلیس فاشیست فرانسه دهها نفر از معترضان را به قتل نمیرساند و دهها جفت چشم را کور نمیکرد و...
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه حسن روحانی اعتراض خود را به این عمل قبیح ،رسما و بصورت گسترده اعلام نماید.
پرسش
Iran, Islamic Republic of
چرا نباید به فرانسه در رفتار اهانت آمیزش اعتراض کنیم چون ممکنه اذیت کنه چرا به چین به خاطر زندانی کردن مسلمانان اعتراض نمیکنیم چون ممکنه دیگه از ما حمایت نکنه چرا با روسیه که اینهمه اشغالگری و غارت زمین در طول تاریخ داشته و اخرین نمونه اش ساخت نیروگاه بوشهر با هزینه های گزاف اعتراض نمیکینم چون ممکنه اذیت کنه.
Iran, Islamic Republic of
آزادی بیان تا جاییکه به نفع شما باشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
اشکال از ماست چرا جوابی منطقی به این مطالب در نشریات فرانسوی به این نشریه داده نمی شود .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اشكال هم از ماست هست و هم توليد كنندگان و فروشندگان كه از يك طرف قيمت ها را بالا مي برند و از طرف ديگر كيفيت را و هم كميت را كاهش ميدهند ...!!!
Netherlands
زياد سخت نگير..