جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۴
غرب دوستی حتی در واکسن؛

برخورد لیبرالی کمونیستی با پدیده‌ای به نام کرونا/ ماجرای آپلو هواکردن روس‌ها و جنگ سرد بهداشتی

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 738613
نگاهی دوگانه به واکسن روسها و آمریکایی ها در داخل کشورمان صورت گرفته که گویی در حوزه بهداشتی نیز نگاه سیاسی وارد شده است.
برخورد لیبرالی کمونیستی با پدیده‌ای به نام کرونا/ ماجرای آپلو هواکردن روس‌ها و جنگ سرد بهداشتی
گروه سیاسی جهان نيوز: ویروس کرونا موضوعی بسیار عجیب و معمایی لاینحل باقی مانده است. از نحوه پیدایش آن که دنیا و زندگی بشر را دگرگون ساخت تا تلاش برای ریشه کن کردن این ویروس منحوس که قربانیان بسیاری تا به امروز گرفته و باعث گرفتاری بسیاری دیگر شده؛ این بیماری بسیاری را درگیر خود کرده است. کرونا حالا به عرصه سیاست نیز وارد شده است. اینکه آیا ممکن است واکسنی برای این ویروس ساخته شود که آنرا ریشه کن کند و زنجیره انتقال این ویروس را قطع کند یا خیر سئوالی است که هنوز پاسخ درستی به آن داده نشده است. بیم و امیدهای فراوانی در این عرصه وجود دارد. برخی از کشورها از جمله روسیه و چین اعلام کرده اند که واکسن کرونا را ساخته اند. روسیه مطرح کرده است که دومین واکسن کرونا را ساخته است و این واکسن تا دیماه آماده استفاده عموم در این کشور می شود. 

در این راه حتی دختر پوتین نیز اقدام به استفاده و امتحان یک واکسن کرد تا نشان دهد که ادعای روس ها در این حوزه واقعی است. ساخت واکسنی که بتواند سیستم دفاعی بدن افراد را در این حوزه تقویت کند می تواند در قطع زنجیره این ویروس و مقابله جدی و اثربخش با آن بسیار تاثیرگذار باشد. هر چند که با این ادعای روس ها بسیاری از جمله برخی از متخصصان و حتی سیاسیون ایرانی که افکاری لیبرالی دارند این موضوع را رد کردند. 
 

در این زمینه یکی از افرادی که به نام متخصص بیماریهای عفونی شناخته می شود این موضوع را رد کرد و بیان کرد که هنوز سازمان بهداشت جهانی این مسئله را تایید نکرده است. کار به جایی رسید که حتی واکسن روسها را آب مقطر خواندند.

«دکتر شروین شکوهی»، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم به پایگاه خبری صبح‌شد با کنایه به خبر واکسن روسی کرونا، می‌گوید: «فکر می‌کنید ولادیمیر پوتین، واکسن کرونای روسی به دخترش زده است؟مطمئن باشید به دختر پوتین «آب مقطر» زدند چرا که استفاده از یک واکسن ممکن است عوارض زیادی را به همراه داشته باشد آن هم واکسنی که برای یک ویروس ناشناخته آن هم در این مدت کم ساخته شده، برای مثال بعد از گذشت دهه‌ها از ساخت و استفاده از واکسن آنفولانزا پزشکان به این نکته پی برده اند که ممکن است این واکسن منجر به فلج عضلات گیلن باره ‌شود.»

حالا در آمریکا که رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در این کشور داغ تر از گذشته شده، کرونا نیز وارد عرصه انتخابات شده است. دونالد ترامپ روز ۱۶ مرداد گفت، این امکان وجود دارد که واکسن کرونا تا قبل از سوم نوامبر، روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده شود. این وعده انتخاباتی ترامپ به شدت از سوی تیم انتخاباتی و تبلیغاتی وی دنبال می شود.

شتاب دولت ترامپ برای ساخت واکسن که آن را «عملیات سرعت کیهانی» نام نهاده، برنامه‌ای بسیار فشرده را دنبال می‌کند که هدف از آن دستیابی به واکسن طی چند ماه است، فرایندی که به‌طور عادی چند سال طول می‌کشد.
 

گزارش‌ها نشان می‌دهند که برخی دانشمندان آمریکایی که دست‌اندرکار تلاش دولت آمریکا برای دستیابی به واکسنی برای ویروس کرونا هستند بیم دارند که این پروژه با شتاب‌زدگی انجام‌شده و بدل به موضوعی سیاسی شود که با وجود انتخابات این مسئله نه تنها سیاسی بلکه انتخاباتی شده است.

«دکتر پل ای. آفیت»، عضو کمیته مشورتی واکسن در سازمان غذا و داروی آمریکا، به نیویورک‌تایمز گفت که افراد زیادی که درگیر این فرآیند هستند بسیار نگران‌اند که دولت دستش را در جعبه «سرعت کیهانی» کند، یکی دو واکسن بیرون بکشد و بگوید: «این را روی چند هزار نفر آزمایش کرده‌ایم، به نظر بی‌خطر می‌رسد، پس حتماً همین‌طور است.»

موضوعی که در حال تحقق است و حتی ترامپ اعلام آمادگی کرده است که واکسن بر روی وی آزمایش شود؛ مسئله ای که بسیاری آنرا غیرواقعی و تبلیغاتی خوانده اند.

«استفن هان» کمیسر سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا، اخیرا اعلام کرده بود که در صورت تقاضا شرکت تولید کننده واکسن کرونا برای دریافت مجوز، این سازمان پس از بررسی‌های پزشکی و علمی، احتمال صدور مجوز را منتفی نمی‌داند.

این در حالی است که برای صدور مجوز این روند الزامی است که یک دارو هر سه مرحله پیش‌بینی شده را طی کند. مرحله سوم مربوط به کسب اطمینان از عوارض جانبی و دامنه موثر بودن آن دارو است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت‌های داروسازی هیچ یک از واکسن‌های تحت آزمایش مقابله با کرونا مرحله سوم را به طور کامل پشت سر نگذاشته است.
 

چه روسها و چه چینی و آمریکایی ها در این زمینه این سه مرحله را تکمیل نکرده اند. از همین روست که روسها مطرح کرده اند که واکسن دی ماه به طور گسترده در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد و به نظر می رسد که تا آن زمان روسها سعی دارند مراحل را پشت سر بگذارند. نکته جالب حملاتی است که به واکسن روسی می شود اما در مورد واکسن آمریکایی که با نگرانی مضاعفی در این کشور روبرو شده است سکوت پیشه شده است. برخی ها حتی بیان کرده اند که گویی روسها آپلو هوا کرده اند و این ماجرا را با کنایه به جنگ سرد ارتباط داده اند.

دوگانگی اصلاح طلبان در برخورد با اخبار واکسن ها در نوع خود قابل تامل است. حمله به روسیه به دلیل عدم آزمایش تست سوم و سکوت در برابر همین نقیصه مقابل واکسن تولید امریکا در نوع خود جالب است که برگ دیگری از غرب دوستی این جریان است.

به هر جهت آنچه از این ماجرا به خوبی دریافت می شود به نوعی استاندارد دوگانه ای است که حتی در حوزه بهداشتی هم با نگاه سیاسی برخورد می شود. نگاهی که با بررسی آن به ابعاد مختلفی از جمله برتر بینی آمریکا در همه حوزه ها و به نوعی نگاه تحقیر آمیز به سایر کشورها و فقدان خودباوری از آن استخراج می شود. اما آنچه باید به آن توجه کرد واقعیت این ماجراست و کرونا نیز آزمون خوبی در این زمینه است که نشان داده چندان با نمایش های سیاسی و تبلیغاتی میانه ای ندارد و در آینده مشخص می شود که چه کشورهایی در حوزه ادعاهایی که کرده اند درست می گفتند و چه کسانی طبل تو خالی بوده اند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود از رشت
Iran, Islamic Republic of
اولین سوالی که در ذهن من خطور کرده اینه که اگر واکسنی که توسط روس ها ساخته شده چرا اول توسط خود پزشکان و کادر درمانی روسیه مصرف نشده است تا با اطمینان خاطر به خدمت رسانی مشغول شوند و ثانیا چرا هنگام تزریق واکسن ، کادر درمان با پوشش کامل و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی عمل کرده است ؟ مشکوک است
Iran, Islamic Republic of
چه مسئله خوف انگیزی!؟
به تنهایی این سوال را کشف کردی؟
مسعود از رشت
مواظب باش از خوف شدید سرما نخوری!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مواظب خطورات خود باش خطوات شیطانه
مسعود از رشت
Iran, Islamic Republic of
نه بابا جدی میگی ؟ تنهایی فکر کردی یا از اجنه هم کمک گرفتی ؟
Iran, Islamic Republic of
تا تفکر غربزده در کشور هست ما روی آسایش نداریم
Iran, Islamic Republic of
غرب دوستی واژه درستی نیست ما غرب دوست نداریم بلکه هر کس که در ظاهر و رفتارش تمایل به غرب می‌بینیم در نهایت امر، عزت و منطق و غیرت و اعتقادش همه را در مسیر ارادت به غرب فدا کرده و به مقام غرب نوکری نائل می‌شود و هر پدیده ناسازگاری در این مسیر مردود است حتی اگر آن پدیده کیمیایی باشد در دست کشوری آفریقایی یا چین یا روسیه و یا حتی ایران! اما کوچکترین تایید ارباب غربی در تایید طلا بودن زباله هم کافیست
مسعود از رشت
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که دست به منفیشون خیلی خوبه لطف کنند کمی از منطق خودشون استفاده کنند و جواب سوال منو بدن ، هنوز منتظرم دقیقا جواب سوالاتی که در نظر اولیم مطرح کردمو بدید ، بسم الله اهالی منطق و درایت
United Kingdom
چرا علم را سیاسی می کنید؟ اینکه واکسن روسیه آزمایش‌های علمی استاندارد در دنیا که اکثر دانشمندان این حوزه آن را قبول دارند، پاس نکرده است، چه ربطی به لیبرال و کمونیست دارد؟.
Russian Federation
همه چیز دنیا سیاسی است.
Iran, Islamic Republic of
مقاله نگفت مرحله سوم در مورد روسها طی نشده ، گفت بقیه واکسنهای ادعایی هم همینطورند ولی غرب گراها به اون اشاره نمیکنند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
این اکثر دانشمندان این حوزه منظورتون اصلاح طلبان ورشکسته غرب گدا نیست ؟؟؟؟
United Kingdom
اولا هنوز هیچ واکسنی در آمریکا مجوز نگرفته چون تست گسترده آن 50 روز پیش و روی 40 هزار نفر شروع شده . در حالی که روسیه واکسن اسپوتنیک 1 را یک هفته پیش ثبت کرده است. پس عجله روسیه بیشتر بوده..
Canada
سازمان غذا و دارو آمریکا هر واکسنی رو تایید کرد همه استفاده میکنن، چون بسیار معتبر هست به سازمان بهداشت جهانی، روسها و چینی ها هم اطمینانی نیست
United Kingdom
حتما شما همشهری!! خاوری هستید که این قدر هوای رژیم آمریکا رو داری
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
سلام
صرف نظر از ابعاد سیاسی ،
واکسن کرونا پیشکش ،
شما اگر بخواهید واکسن آنفولانزا را که سالهاست در حال استفاده است ، بخرید و برای خود یا نزدیکانتان تزریق کنید نوع روسی و چینی آن را ترجیح می دهید یا سایر دول اروپایی از خدا بی خبر را ؟
Iran, Islamic Republic of
ببین جناب رهگذر!!
الآن در این مقاله بحث بر سر این نيست که ادعای کدام کشور در مورد ساخت قطعی واکسن کرونا صحت داره , بلكه صحبت سر اينه كه چرا عشق یه عده آدم خودحقیرپندار به چندتا کشور غربی اونقدر ضایعه که در حالی که ادعای مسئولان روسی در مورد ساخت یک واکسن را به تمسخر می گیرند اما در برابر عین همین ادعاهای مطرح شده از سوی دولتهای غربی و آمریکایی .... حتی یک کلمه به نقد ادعای اونها بپردازند؟؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
سازمان بهداشت جهانی هم مثل اکثر نهادها و سازمانهای به ظاهر بین المللی به شدت تحت تأثیر و حاکمیت دولتهای و کمپانیها و غولهای صنعتی غرب قرار داردکه در پوشش فعالیتها و اهداف انسان دوستانه اما در واقع برای حفظ منافع دزدان اروپایی و آمریکایی تأسیس شده است.
علی از رشت
United Kingdom
غرب پرستان همه جا هستند و کورکورانه اهداف استکبار جهانی رو دنبال می کنند و متاسفانه درک درستی از زمان ندارند.
Iran, Islamic Republic of
خب پس چرا بزرگان مریض میشوند بیمارستان و داروهای گرانقیمت غربی را برای خود تجویز میکنن....!!؟
Iran, Islamic Republic of
غربگرایان یا بهتر بگم غرب گدایان ازشدت علاقه به امریکا عقل کاهای درست خودرا هم تعطیل کرده اندو....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان برای رفع اتهام غربگرایی باید به برتری و کیفیت تکنولوژی خودروی MVM و لادای روسی را به BMW و بنز اعتراف کنند.
Iran, Islamic Republic of
ایرانی باغیرت , اونيه كه به جاي تعريف و تمجیداز این کشور و اون کشور و به به و چه چه زدن درمورد مصنوعات دیگران تا اونجا که در توان داشته باشه , تلاش ميكنه هم خودش در برطرف كردن نقصها و کمبودها ومشکلات کشورش نقش داشته باشه. و هم دیگران را به شرکت در پیشرفت و اقتدار کشور تشویق کنه..
Iran, Islamic Republic of
کل این حرفا ماله کشیه..