کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات بامزه ابطحی، رئیس دفتر خاتمی:

همه اتفاقات سخت دوران بشریت در دوران روحانی اتفاق افتاد/ اگر رئیس جمهور هم اصولگرا شود دنیا برای ارتباط با ایران بی‌اعتماد می‌شود/ ۱۲سال است اصلاح‌طلبان امکان حضور در پائین‌ترین رده‌ها را هم ندارند!

5 شهريور 1399 ساعت 14:42

ابطحی گفته است: دوزاده سال است اصلاح‌طلبان زیر شدیدترین فشارهای امنیتی قرار دارند و امکان هیچ حضور و ظهوری حتی در پائین‌ترین رده‌ها را نداشتند!


گروه سیاسی جهان نیوز: «محمدعلی ابطحی»، رئیس دفتر دولت اصلاحات و عضو مجمع روحانیون مبارز در گفتگو با خبرگزاری دولتی برنا (تحت اختیار اصلاح طلبان) گفته است: «هیچ اتفاق سختی در دوران بشریت نیست که در دوران روحانی اتفاق نیفتاده باشد»! این عنصر اصلاح طلب در ادامه مدعی شده است: «جریان قدرتمند داخل در سال‌های ریاست جمهوری روحانی بدون رعایت هیچ مرزی حتی مرزهای ادب و جوانمردی به دولت حمله کرده است لذا همین که دولت باقی مانده واقعا کار بسیار بزرگی است»! البته که علی رغم ادعای ابطحی، طومار بی احترامی رئیس جمهور به منتقدان دلسوز دولت موجود است. اما درباره اظهارات ابطحی پیرامون خدمات دهی دولت به هنگام رخ نمایی مشکلات، باید گفت که پیش از ابطحی، هاشمی طبا این اظهارات بامزه را بر زبان آورده و گفته بود «دولت روحانی خدمات بسيار وسيعی به جامعه می‌دهد/ همين آب، برق و بهداشت کمرشکن است».

ابطحی در بخش دیگری از اظهاراتش یکدست شدن قدرت به معنای پیروزی رئیس جمهور اصولگرا را باعث بی اعتمادی جامعه بین المللی برای ارتباط با ایران دانسته است.  پیش تر از این هم، او این نظریه هراس افکنانه را برای انتخابات مجلس تحت عنوان «فضای بین‌الملل از پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس استقبال نمی‌کند» مطرح کرده بود.

نکته بامزه دیگر در میان اظهارات ابطحی ادعای فشار امنیتی روی اصلاح طلبان است که باعث شده آنان دوازده سال در پایین ترین رده ها هم حق حضور نداشته باشند. این در حالی است که اعضای فراکسیون امید در مجلس دهم، وزرایی نظیر زنگنه، آخوندی و ربیعی در دولت، اعضای شواری شهر تهران و همچنین سکان داری بسیاری از اصلاح طلبان در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها فقط نمونه هایی از حضور عناصر اصلاح طلب در راس جریان مدیریتی کشور است.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات ابطحی را در ادامه خواهید خواند:

*جریان رقیب کارنامه دولت ترامپ را در کارنامه روحانی ریخته و در بسیاری از موارد روحانی، پاسخگوی مواردی است که فعالیت و طراحی آن با ترامپ بوده است، گویا برای جریان رقیب نقد روحانی شیرین‌تر از نقد ترامپ است لذا لازم است به این نکته توجه شود که دولت در چه شرایطی خدمات‌رسانی می‌کند.

*هیچ اتفاق سختی در دوران بشریت نیست که در دوران روحانی اتفاق نیفتاده باشد از سیل، زلزله، تحریم‌های وحشتناک، کرونا گرفته تا مواردی نظیر انفجار معدن، آتش‌سوزی‌های، هواپیمای اوکرانی و شهادت سردار سلیمانی. اگر دولت حمایت همه گروه‌ها را هم داشت، اداره کردن این شریط واقعا سخت و دشوار بود. به‌رغم اینکه دولت زحمات بسیاری کشیده و سخت‌ترین شرایط تاریخی را با بیشترین بحران‌های تاریخی از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر دوش داشته همزمان، بیشترین مخالفت‌های داخلی را هم دنبال داشته است. به عبارت دیگر جریان قدرتمند داخل در سال‌های ریاست جمهوری روحانی بدون رعایت هیچ مرزی حتی مرزهای ادب و جوانمردی به دولت حمله کرده است لذا همین که دولت باقی مانده واقعا کار بسیار بزرگی است که باید در این هفته دولت از آنها تشکر کرد.

*صبح تا شب در این شیپور می‌دمند که گویا جریان اصلاح‌طلب جریان غیرانقلابی و غیر تفکر نظام جمهوری اسلامی را، دارد. در حالی که من معتقدم، اصلی‌ترین تفکر نظام جمهوری اسلامی همین تفکر اصلاح طلبانه‌ای است که ما به آن باور داریم.


بیشتر بخوانید:
ابطحی:خاتمی احیاگر یک مکتب در ایران بود

*در جریان اصلاحات نیروهای مختلف اعم از جوان و غیر‌جوان بسیار زیاد است اما فراموش نکنید 12 سال است اصلاح‌طلبان زیر شدیدترین فشارهای امنیتی قرار دارند و امکان هیچ حضور و ظهوری حتی در پائین‌ترین رده‌ها را نداشتند.

*منتقدین دولت غافل از این هستند که بخش زیادی از مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی با ارتباطات بین‌المللی حل و فصل می‌شود و اگر با نگاه فعلی جلو بروند و برجام را نفی کنند، همه ارتباطات بین‌المللی را دچار مشکل می‌کنند چرا که تشنج‌زدایی از روابط بین‌الملل امر یکطرفه نیست.

*جریانی مقبولیت اجتماعی داشته باشد جامعه بین‌الملل بهتر با او کار کنند اما تصور اصول‌گرایان، بر این اساس است که اگر کشور را یکدست کنند می‌توانند اقتدار پیدا کنند. به این نکته توجه نمی‌کنند که طرف بین‌المللی برای برقراری ارتباط به آنها اعتماد نمی‌کند و به همین دلیل در دوران احمدی‌نژاد این همه قطعنامه علیه ایران، تصویب شد.

* گاهی فکر می‌کنم حکومت با زبان چینی حرف می‌زند اما زبان جامعه انگلیسی است و اصلا هیچ نقطه مشترکی برای گفتگو ندارند که این همان نقطه خطرناکی است که جامعه دارد به آن دچار می‌شود.

* سال 88 سال بدی بود. همه باختند.


کد مطلب: 738105

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/738105/همه-اتفاقات-سخت-دوران-بشریت-روحانی-اتفاق-افتاد-اگر-رئیس-جمهور-هم-اصولگرا-شود-دنیا-ارتباط-ایران-بی-اعتماد-می-شود-۱۲سال-اصلاح-طلبان-امکان-حضور-پائین-ترین-رده-ها-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com