سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۲۲۵
اظهارات عطریانفر، عضو شورای مرکزی کارگزاران:

روحانی اگر بخواهد حقيقت را بگويد مورد تعقيب قرار مي‌گيرد/ دو سوم مشکلات خارج از دولت است!/ تصمیمات برجام و فشارهای اقتصادی در خارج از دولت گرفته شد ولی عوارض آن در دولت مشاهده شد!/ بن جامعه ما اصلاح‌طلب است!/ مخالفان باور کرده‌اند که بايد به مسير هاشمی رفت/ احمدی نژاد توهمات دوران دولت را زنده نگه‌ داشته

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 736571
روحانی اگر بخواهد حقيقت را بگويد مورد تعقيب قرار مي‌گيرد و اگر نخواهد واقعيت را بگويد مردم انتظار ديگري دارند.
روحانی اگر بخواهد حقيقت را بگويد مورد تعقيب قرار مي‌گيرد/ دو سوم مشکلات خارج از دولت است!/ تصمیمات برجام و فشارهای اقتصادی در خارج از دولت گرفته شد ولی عوارض آن در دولت مشاهده شد!/ مخالفان باور کرده‌اند که بايد به مسير هاشمی رفت
گروه سیاسی جهان نيوز: محمد عطریانفر، چهره اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی کارگزاران تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا ثابت کند مشکلات کنونی کشور به دلیل عدم مذاکره با آمریکاست! وی  گفته است: «در موضوع مذاکره با آمريکا نظام سياسي ايران فعلا گفت‌و‌گويي را نمي‌پذيرد. قطعا دولت نمي‌تواند بگويد با نظر سياست‌هاي کلان کشور همسو نيست». عطریانفر در بخش دیگری نیز گفته است: «ما در قضيه برجام و فشارهاي اقتصادي و عدم فروش نفت عمدتا با تدابيري بالاتر از دولت روبه‌رو بوديم و چون اين تصميمات خارج از دولت گرفته شده است عوارضي به همراه داشت که در دولت مشاهده شد و تا اطلاع ثانوي اين عوارض باقي است و امکان حل مناقشات بين‌المللي از سوي دولت ممکن نيست». 

مفهوم بارز سخنان عطریانفر غیر از تلاش برای فرافکنی از مسئولیت پذیری دولت و مذاکره با آمریکا نیست. سوالی که در اینجا پیش می آید آن است که آیا واقعا چهره های برجسته جریان اصلاحات نظیر عطریانفر با علم به اینکه می دانند ریشه مشکلات(سوءمدیریت) از کجاست مجددا پیشنهاد مذاکره با آمریکا را می دهند و حامیان خود را به بیراهه می فرستند؟ و یا اینکه سطح درک آنها از مسائل داخلی و بین المللی تا حدی نازل است که هنوز ریشه مشکلات را به دلیل عدم مذاکره با آمریکا می دانند. مذاکراتی که حتی -با عبور از خطوط قرمز ترسیمی- بخش عمده ای(هفت سال) از وقت دولتمردان مدعی فهم زبان دنیا را گرفت و در نهایت چیزی جز بدعهدی و خباثت از طرف آمریکا و اروپا ندیدند. تاسف بار تر آنکه با اعتماد یک طرفه به آنها، امتیازات نقد از جیب ملت ایران پرداخت کردند و وعده های نسیه گرفتند. جالب آنجاست عطریانفر می خواهد انعقاد قرارداد پرخسارت برجام و تعلیق اقتصاد کشور به گوشه چشم اوباما و ترامپ و ماکرون را به کسانی غیر از دولتمردان کنونی منتسب کند. فهم این موضوع سخت نیست که آمریکای تروریست هیچگاه به دنبال مذاکره نبوده؛ بلکه به دنبال تحمیل خواسته های خود از طریق مذاکره بوده و متاسفانه منظور اظهارات بسیاری از چهره های اصلاح طلب درباره مذاکره همان تسلیم در برابر خواسته های آمریکایی هاست.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات عطریانفر که در گفتگو با روزنامه آرمان مطرح شده را در ادامه خواهید خواند:

*به‌نظر من آنچه امروز در عرف سياسي کشور ما جاري است و از آن تحت عنوان پياده شدن افرادي از قطار انقلاب نام برده مي‌شود به واقع يک پيام و آدرس غلط است. ريشه اين مساله به دو جرياني برمي‌گردد که در نظام سياسي ايران وفادار به انقلاب هستند و پايگاه دارند يکي چپ سياسي و ديگري راست است و به ادبيات امروزي اصولگرا و اصلاح طلب ناميده مي‌شوند. متاسفانه اين کلمات و ادبياتي که به کار برده مي‌شود عمدتا از ناحيه جريان اصولگرا و عليه جريان اصلاح‌طلب استفاده مي‌شود. از اين جهت باور من اين است که اين طيف خطاکار است و اينگونه اظهارنظر عليه نيروهاي اصلاح‌طلب نوعي جفا در حق انقلاب است زيرا انقلاب را از حضور برخي از نيروهاي موثر و کارآمد در اداره کشور محروم مي‌کند و به‌طور طبيعي اين سرمايه اجتماعي از بين مي‌رود.

*«آيا دولت آقاي روحاني مي‌تواند در يک سال باقيمانده کاري کند تا اعتماد جامعه به جريان اصلاحات برگردد؟» نه نمي‌تواند چون بالاي دو سوم مشکلات دولت متعلق به خود او نيست و از ناحيه‌اي غيراز دولت اتفاق مي‌افتد. دولت يکي از مولفه‌هاي ذيل نظام سياسي است. ما در قضيه برجام و فشارهاي اقتصادي و عدم فروش نفت عمدتا با تدابيري بالاتر از دولت روبه‌رو بوديم و چون اين تصميمات خارج از دولت گرفته شده است عوارضي به همراه داشت که در دولت مشاهده شد و تا اطلاع ثانوي اين عوارض باقي است و امکان حل مناقشات بين‌المللي از سوي دولت ممکن نيست و دولت مجبور است همچنان آسيب‌ها را تحمل کند و پاسخگو باشد. در حالي که عموما گرفتاري‌هاي ما از جنس غير از دولت است و با اين پيش‌بيني نمي‌توان براي يک سال بعد تغييري متصور شد.

*روحانی اگر بخواهد حقيقت را بگويد مورد تعقيب قرار مي‌گيرد و اگر نخواهد واقعيت را بگويد مردم انتظار ديگري دارند، از اين رو فعاليت حزبي در کشور لازم است چون احزاب راحت‌تر مي‌توانند با جامعه سخن بگويند تا يک فرد وقتي يک شخصيت را در مقام رياست جمهوري به رسميت مي‌شناسيم نمي‌توانيم از ناحيه دومين شخصيت نظام پيام‌هايي منفي به جامعه مخابره کنيم يا به جهان پيرامون خود و نيروهاي مقابل پيام‌هاي مايوس‌کننده منتقل کنيم و يا نشان بدهيم در درون نظام سياسي اختلافاتي وجود دارد ولي احزاب مي توانند با هم مقابله کنند و بگويند که اين سياست‌ها خطاست. در موضوع مذاکره با آمريکا نظام سياسي ايران فعلا گفت‌و‌گويي را نمي‌پذيرد. قطعا دولت نمي‌تواند بگويد با نظر سياست‌هاي کلان کشور همسو نيست. در اين شرايط ما به انسجام در ساختار نياز داريم. جامعه بايد به اين مساله واقف باشد. اين به معني درست‌بودن صددرصد دولت نيست ولي هرکسي که در قدرت سهمي دارد بايد به مقدار مداخله‌اي که دارد پاسخگو باشد و جامعه بايد نسبت به اين مساله هوشيار باشد. امروز مديريت ما گاهي دچار دو پارگي شده و به نظر من ظاهرا قدرت يکجا و احتمالا اختيارات جاي ديگر است.

*احمدی نژاد دچار نوعي توهم است. او توهماتي را که در دوران رياست جمهوري داشت امروز خارج از رياست جمهوري در درون خود زنده نگه مي دارد و بخش‌هايي از گروه‌هاي راديکال جريان اصولگرا دور او جذب مي‌شوند ولي گفتمان او قالب نخواهد بود.

*جامعه سياسي ايران جامعه‌اي اصيل است و جنبه‌هايي ذاتي دارد. سنخ اين جامعه اصلاح‌طلبي است. يعني انتظار دارند حکومت در قبال زندگي و معيشت و فرهنگ و آداب و سنن و روابط بين‌الملل حرف‌هايي نو داشته باشد. مطالبات جامعه ما اصلاح‌طلبانه است. علت اينکه اصلاح‌طلبان به‌رغم مخالفت‌ها و اينکه نظام سياسي نوعا با آنها آشتي نکرده و سي سال با اين طيف قهر بود و همواره در حال تضعيف آنهاست ولي به‌رغم اين فشارها باز هم اصلاح‌طلبان مي‌توانند سري در بين سرها بلند کنند به اين دليل است که بن جامعه اصلاح‌طلب است و جامعه از اصلاح‌طلبان مطالبه دارد. حسن روحاني اصولگرا است ولي رويکردي اصلاح‌طلبانه دارد به همين دليل اصلاح‌طلبان از او حمايت کردند و جامعه به او راي داد.


«رويکردهاي آيت‌ا...هاشمي چيست که چندين سال از زبان سياسيون شنيده شده است؟» مبناي ايشان بر سازندگي بود و توسعه در امر زيرساخت‌هاي اقتصادي و اجتماعي ايران را در نظر داشتند. اين تجربه 8 سال در دولت سازندگي ديده شد. کساني که به سياست ايشان دعوت مي‌کنند دعوت به ادامه راهي است که در سال 84 و بعد از رئيس‌دولت اصلاحات عملا متوقف شد. رئيس‌دولت اصلاحات نيز بر قطاري سوار بود که آيت‌ا...هاشمي زيرساخت‌هاي آن را تدارک ديده بود. اگر بتوانيم به آن نقطه برگرديم امري مطلوب خواهد بود. حتي مخالفان ديروز آقاي هاشمي امروز اين تغيير را در خود به‌وجود آورده‌اند و باور دارند که بايد به اين مسير رفت.

*آقاي روحاني در 1392 با ترديد مورد حمايت اصلاح‌طلبان قرار گرفت ولي در سال 96 با اشتياق مورد حمايت واقع شد چون عملکرد 4 سال اول او مورد قبول بود. ايشان و تيم او در دولت دوم فرق چنداني با دولت اول نداشت پس چرا دچار دست‌انداز شد؟ دليل خارج از دولت قرار دارد. ريشه به بدعهدي آمريکا و خروج از برجام و تحريم و توقف چرخ اقتصادي کشور برمي‌گردد.

«با تــــوجه به اينکه مشـــکلات دولت را خارج از خــــود دولت مي‌دانيد آيا انتخاب فردي مثل آقاي مرعشي با انتخاب فردي چون آقاي‌جليلي تفاوت خواهد داشت؟» به صورت کلي فرقي نمي‌کند ولي تاثير اندکي ديده خواهد شد چون سياست‌هاي تاکتيکي متفاوت است. نمونه موضوع برجام است که در بستر فعاليت هاي سياسي ايران در دوره ظريف و روحاني عملي شد ولي در دوره جليلي، احمدي‌نژاد به سرانجام نرسيد، اين در حالي است که ريشه ها يکي و ايران همان ايران و رهبري همان رهبري و آمريکا نيز همان آمريکا است. سياست‌هاي عملياتي و تاکتيکي و رفتار ديپلمات‌ها در پيشبرد سياست‌ها مي‌تواند موثر واقع شود از اين منظر بين مرعشي و جليلي تفاوت وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
چند سالیه که از گلابی برجام میخورید و بقیه را کاسب تحریم خطاب کردین. حالا میگین کی بود کی بود من نبودم.
....
غفار
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری سال 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد.
آیت الله هاشمی محبوب ابدی
Iran, Islamic Republic of
نفر اول انتخابات اخیر خبرگان در تهران و تشییع میلیونی آیت الله نشان دهنده آخرین نظرات مردمه
33 بر صفر
Iran, Islamic Republic of
انتخابات 98 مجلس نشان دهنده آخرین نظرات مردم است .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کرونا اگه برای کل بشریت، یک فاجعه بود؛ اما لااقل برای اپوزیسیون و معاندین و محاربین و منافقین و سلطنت طلبها و اصلاح طلبان، یک نعمت استثنایی بود تا از این رهگذر، بر طبل پاره کاهش مشارکت بکوبند!!
مقاومت راه سلیمانی است.
Iran, Islamic Republic of
تشییع میلیونی مراسم تشییع حاج قاسم دلاور بود در مراسم حجت الاسلام هاشمی حداکثر 10 هزار نفر شرکت کرده بودند.
Iran, Islamic Republic of
شهید سلیمانی هیچ ارتباطی با شماها که فقط خودتونو حق میدونین ...!!!
جهان سانسور نکن.
Iran, Islamic Republic of
مکتب شهید سپهبد سلیمانی مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار بود اما مکتب حجت الاسلام هاشمی اشرافی گری بود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی چرا در کاخ مرمر استخر و سونا و جکوزی ساخته بود ؟!
Iran, Islamic Republic of
......
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
از دسته بندی بپرهیزید ،از خون شهدا ،رنج ودرد ایثارگران،وجوان های بیکار خجالت نمی کشید ،گروه یعنی چه ،همه باید مطیع قانون ورهبری باشید، واقعا فکر کردین اونایی که جونشون رادا دن توی سال های دفاع ،چه افکاری داشتن،....
.
Iran, Islamic Republic of
تشییع هاشمی و حمایت از اصلاح طلبان بعداز انتخابات ۸۴ بخاطر سوءمدیریت آقای احمدی نژاد بود .
Iran, Islamic Republic of
اولاً خبرگان باهررای میشه رفت مجلس دوما جمعیت تشریح جنازه ایشان به اعتبار امام و انقلاب بوده نه بخاطر خود ایشان آن مرحوم خدابیامرز بانی همه گرفتاریهای کشور بعداز خودش می‌باشد شما چرا عملکرد فرزندانش و نمی بینی که شخص خودش حمایت میکرد
Iran, Islamic Republic of
خبرگان با هر رای میشه رفت یعنی چی؟ واقعا میفهمی چی میگی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
اختمالا جهان مربوط میشه به برادر غضنفر که کامنتای ابکی برادر غضنفر حتما باید چاپ بشه و جواب کامنتاش سانسور
Iran, Islamic Republic of
استخر فرح نشانه بارزتری است!!!
United States
حب و بغض ما کجا و سوال و جواب آخرت. خواهیم دید و احتمالا انتظارش را نداریم. به قول حافظ، تا ان زمان که پرده برافتد چه ها کنند.
امضاء جان کری تضمین است !!!!
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
در دوران احمدی نژاد جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا تقریبا"هیچ !
دانیال
Iran, Islamic Republic of
دولت احمدی نژاد 50 میلیارد دلار بدهی خارجی دولتهای هاشمی و خاتمی را پرداخت کرد اما دولت روحانی 300 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت بعدی به ارث گذاشته است.
Iran, Islamic Republic of
البته احمدی نژاد اون موقع؛ نه امروز!
ربابه زرگر
Iran, Islamic Republic of
لطفا دولت محترم سهام روغن کرمانشاهی و زعفران را تحت عنوان دارا چهارم عرضه کند.
اقتصاددان
Iran, Islamic Republic of
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار جهش ارز و تورم در تمام دولت ها هستن.
کرسنت
Iran, Islamic Republic of
عملکرد دولت روحانی از ابتدا خسارت بار بود.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
در دولت احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما در دولت های هاشمی و روحانی نرخ دلار 8 برابر گران شد.
به زرگر سایبری
Iran, Islamic Republic of
خیلی بی مزه ای
طنز تلخ
Iran, Islamic Republic of
اگه گفتین چرا غرضی سال 92 تایید و سال 96 رد صلاحیت شد؟
Iran, Islamic Republic of
جوابت پایین داده شده، سوال دیگه ایی طرح بفرما
Iran, Islamic Republic of
کجا جواب دادی؟ اگه جواب داشتی میدادی
Iran, Islamic Republic of
کسی پیدا میشه علت تایید و رد صلاحیت غرضی رو بگه
هاشمی: آقای عطریانفر عوامفریبی تا کی !
Iran, Islamic Republic of
اگر تصمیمات مهم در خارج از اختیارات رییس جمهور گرفته می شود پس چرا هر چهار سال یکبار مردم را سر کار می گذارید که اگر مثلاً رئیسی رئیس جمهور شود جنگ می شود و اگر روحانی بیاید سایه جنگ را دور می کند یا اگر میرحسین موسوی رای نیاورد فلان و بهمان می شود . جمع کنید این نیرنگ بازی ها را
Iran, Islamic Republic of
گلابی برجام رو که خودتون خوردین برادر
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
دلار 25000 تومانی و سکه 11 میلیونی و تورم 500 درصدی همان گلابی برجام است.
شاعر
Iran, Islamic Republic of
برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
مشعور
Iran, Islamic Republic of
پله . پله کردن برادرو ذله کردن
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
عراقچی» نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
اوباما با دست چدنی و دستکش مخملی کلاه گشاد برجام را بر سر اصلاح طلبان گذاشت.
برگی از تاریخ
Iran, Islamic Republic of
روحانی: دلار بالای 1500 تومان نتیجه سوء مدیریت و نداشتن برنامه است.
آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
Iran, Islamic Republic of
حنای اصلاحات و کارگزاران دیگر رنگی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
برجام و پله کردند
ملت بیچاره شدند رفت..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مگه خودتان روحانی را سر کار نیاوردید فرافکنی عادت اصلاح طلبان
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان آیت الله هاشمی را رد صلاحیت کرد و مردم به روحانی رای دادند!!!
Iran, Islamic Republic of
تا نظارت اسنصوابی وجود داره مملکت درست بشو نیست
Iran, Islamic Republic of
اینو نگین چی بگین/ با نظارت استصوابی روحانی اومده و این بلا سر کشور اومده/ نباشه چی میشه/ یدونه نبوده ببین افتضاح شورای شهرو
Iran, Islamic Republic of
مگه آیت الله هاشمی رد صلاحیت نشد؟ وقتی نفرات اصلی رد صلاحیت میشن ملت مجبوره به کسای دیگه رای بده.
مجاهد
Iran, Islamic Republic of
مگه مملکت ملک شخصی شورای نگهبانه!!!
روح الله
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان درست شده از رای مردم خفاظت کنه .
روح الله
Iran, Islamic Republic of
در امانت خیانت نکن جهان مشکلات شماها همینه و با چنین افکاری هیچ گاه مملکت روی سعادت به خود نمیبینه!
روح الله
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبات درست شده از رای مردم محافظت کنه .
روح الله
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان درست نشده رای مردم رو تحدید کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر جهان با ارفاق قبوله
Iran, Islamic Republic of
خیر ولی شورای نگهبان؛ نهادی عالی است که قانون اساسی آن را به رسمیت شناخته است. افسادطلبان، نه جمهوری اسلامی را قبول دارند؛ نه ولایت فقیه را؛ نه قانون اساسی را؛ یعنی اپوزیسیون نظامند؛ اما با این وجود، حضور در حاکمیت را حق انحصاری خود می دانند. به والله، نظیر جمهوری اسلامی را که به اپوزیسیون که به هیچیک از اصول نظام سیاسی باور ندارد، اجازه حضور در حاکمیت می دهد، در هیچ کجای دنیا نمی توان پیدا کرد!!!
Iran, Islamic Republic of
آیت الله هاشمی اپوزیسیون نظام بود؟ رییس مجلس خبرگان رییس مجمع تشخیص مصلحت امام جمعه تهران دو دوره ریاست جمهوری ریاست مجلس فرمانده کل قوای زمان جنگ و... برادر عزیز چشاتو باز کن تا بهار ببینی
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی هرگز فرمانده کل قوا نبود.
داود
Iran, Islamic Republic of
به فرموده امام خمینی (ره) ملاک حال فعلی افراد است.
سلیمان
Iran, Islamic Republic of
...
سلیمان
Iran, Islamic Republic of
جهان وقتی کم میاری میری سراغ...
ملاک حال فعلی افراد است (امام خمینی ره)
Iran, Islamic Republic of
ملاک تشخیص حق و باطل فتنه 88 بود.
داود
Iran, Islamic Republic of
و تشخیص حال فعلی افراد هم فقط با ماست چون مملکت واس ماست
Iran, Islamic Republic of
حالا این 7 سال چه گلی به سر ملت زدید که باز هم برای تصاحب قدرت به هر دری می زنید
Iran, Islamic Republic of
خیر، طبق شرع و قانون، شاخصهای مقام ولایت امر، ملاک است.
Iran, Islamic Republic of
رهبر معظم انقلاب: هیچ کس برای من هاشمی نمیشود
.
Iran, Islamic Republic of
این حرف تویعنی نیاز به نظارت ووجود پلیس در جامعه نیست. یعنی هرج ومرج، هرکس هرچی دلش خواست انجام بده. قانون برا اجرا نیاز به مجری و ناظر داره فهم این موضوع خیلی کار سختی نیست به والله.
Iran, Islamic Republic of
حیطه نظارت هم مشخصه هرکاری خواست به اسم نظارت بکنه که نمیشه
Iran, Islamic Republic of
حیطه و چهارچوبهای نظارت؛ اولا در 9 اصل قانون اساسی؛ ثانیاً در قانون مصوب مجلس، دقیقا تعیین شده؛ اما ا صلاح طلبها، از اساس منکر قانونند.
Iran, Islamic Republic of
در هیچ کجای قانون، نظارت دلبخواهی نیست باید طبق ضوابط قانونی باشه
ب2
Iran, Islamic Republic of
اکبر رفسنجانی به خاطر پیری رد شد.آیت الله؟!!!!!
ب3
Iran, Islamic Republic of
در قانون اساسی برای انتخابات ریاست جمهوری محدودیت سنی وجود نداره. برادر جان مگه مجبوری الکی از خودت حرف درکنی که بعد زیرش بمونی
Iran, Islamic Republic of
میشه بگی کی مجبورت میکنه اینجا کامنت بزاری؟ واقعا داستان چیه؟!
Iran, Islamic Republic of
برادر غفنضر میشه بگی کی مجبورت میکنه اینجا کامنت بزاری؟ واقعا داستان چیه؟
Iran, Islamic Republic of
جهان جان برادر غفنضر مجبوره کامنت افشانی کنه آیا شما هم مجبوری کامنتاشو چاپ کنی؟
یوسف
Iran, Islamic Republic of
نظارت توی شورای شهر نیست
چه گلی به سر ملت زدید؟!
Iran, Islamic Republic of
کار شورای نگهبان از نظارت گذشته...؟!!!!
احمدوند
Iran, Islamic Republic of
اصلا میدونی نظارت استصوابی چیه ؟؟؟؟ نظارت اگر استصوابی نباشد که نظارت نیست . یعنی تخلف را ببینی و اقدام نکنی ، فقط گزارش کنی . به این میگن نظارت غیر استصوابی .
محمدوند
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان از آیت الله هاشمی چی دید که رد صلاحیتش کرد؟ یا از سید محمد غرضی چی دید یه بار تایید و یه بار رد صلاحیت کرد؟ .
حامد
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی بدلیل کهولت سن و ضعف جسمانی رد صلاحیت شد البته اگر تایید هم میشد رای نمی آورد.
ریاست جمهوری شرط سنی نداره
Iran, Islamic Republic of
ریاست جمهوری شرط سنی نداره حرفی نداری مجبور نیستی اظهار قضل کنی برادر
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان از غرضی چی دید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
ب
Iran, Islamic Republic of
مگر مسیر هاشمی همین مسیر هفت ساله نبود ..
ت
Iran, Islamic Republic of
نه برادر
حافظه ملت
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی کپی برابر با اصل دولت حجت الاسلام هاشمی است در سالهای 68 تا 76 هم قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین چندین برابر شد و تورم رکورد زد و حالا هم همین اتفاق افتاد.
Iran, Islamic Republic of
اقای عطریانفر:
مردم و نظام می دانند .....ولی مصالح نظام چیز دیگری ایجاب می کند!!
منظور تان از اصلاحات یعنی چه؟!! چرا یک بار شفاف صحبت نمی کنید تا ما هم متوجه شویم!!..
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا شفاف شفاف گفته اونیکه باید متوجه بشه شده
فتنه 88 یادت نره
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح کنند.
ننگ بر سه مفسدین
Iran, Islamic Republic of
بعد از فتنه 88 ملت روی آسایش و رفاه ندیدند و نرخ سکه و دلار هر روز افزایشی شد و سفره های مردم روز به روز کوچکتر شد.
.
Iran, Islamic Republic of
....
.
Iran, Islamic Republic of
ما هم که همین میگیم این از اول هم نظام قبول نداشتن وجودشو و اظهار اینکه ما نظام قبول داریم فقط برای بد نام کردن نظام بود و استفاده از قدرت و ثروت. !!!
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که منفی دادید میشه شما تعریفی از (اصلاحات )بکنید!!!
Iran, Islamic Republic of
برو بخواب برادر .!!
فتنه 88
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
Iran, Islamic Republic of
راست میگیه روحانی نمی تونه حرف بزنه ممکنه مشکل براش ایجا بشه
Iran, Islamic Republic of
روحانی حرفی نداره بزنه
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
خدا به لطف خود انشاءالله مردم را یاری کند ....
Iran, Islamic Republic of
چقدر بی انصاف
خدا خودش همه رو هدایت کنه
Iran, Islamic Republic of
کی گفته روحانی میترسه خدا رحم کرده که تا الان هر چی خواسته انجام داده و گفته و هر کاری در نبود مجلس در راس امور مانند مجلس دهم هم خواسته انجام داده حالا میترسه بابا یکم برای شعور مردم احترام قائل بشیسد
Iran, Islamic Republic of
از رهبر خیلی ممنونم که بعد از این همه افتضاح دولت، به آنها اجازه سوئ مدیریت بیشتر نمیدهند..
Iran, Islamic Republic of
حقيقت اينه تا تواني ببر حالشو ببر خلاص بقيه هم كشكه!
رر
Iran, Islamic Republic of
حقيقت را مردم مي دانند! ولي منتظر هستند!.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا ...
Iran, Islamic Republic of
این اقا بعد از مسائل فتنه بدجوری اظهار عجز و توبه می کرد . هرکه می دید می گفت برگشته و تواب شده است . متاسفانه برخی عوض بشو نیستند . نمونه اش همین مصاحبه
یعنی احزاب را قدرت بدهید - مخصوصا احزاب مسئله دار ما را - تا حسابی جلوی نظام بایستد . کورخوندی بابا .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان جان اینکه اعترافات تلویزیونی در هیچ کجای دنیا ارزش نداره یه واقعیته
Iran, Islamic Republic of
اگه اون اعترافات واقعی بود الان این حرفارو نمیزد پس به اون اعترافات دل نبندین!!
Iran, Islamic Republic of
این چه حرفی است که می گویید چطور در تخریب منتقدان و هزینه های میلیلردی و ..... دولت قدرت دارد اما در بیان حقیقت مورد تعقیب قرار می گیر . یعنی دولت از قانون می ترسد شما گفنی ماد هم باور کردیم
Iran, Islamic Republic of
روحانی اگر بخواهد حقيقت را بگويد مورد تعقيب قرار مي‌گيرد

خجالت بکش از موی سفیدت اقای عطریانفر
روسای جمهور اختیارات کامل ندارن؟!!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی رییس جمهور یه کشور خارجی به مملکت دعوت میشه ولی وزیر خارجه خبر نداره همه چیز مشخصه
Iran, Islamic Republic of
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
دولت اختیارات کافی دارد اما توان کار کردن ندارد.
Iran, Islamic Republic of
اختیار نداره نمی آمد ..!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
،همین جناب روحانی چندین بار به صراحت یا تلویحا جمله مد نظر عطریانفر رو گفته و مورد تعقیب هم قرار نگرفته .اینا فقط دنبال شانتاژ رسانه ای و مظلوم نمایی برای ماستمالی افتضاحات و ناکارآمدی مدیریتی خود هستند وبس .
Iran, Islamic Republic of
روحانی فردی امنیتی است نه متخصص اداره کشور تازه اگر بخواد به امور کشور بپردازد
Iran, Islamic Republic of
آقا جان راست میگه مقصر خودمونیم.
دلار بالای 20 هزرا تومن، پراید 100 میلیونی و...
مگه بعد از 4 سال اول دولت ندیدیم که چه ها کرد دوباره رای دادیم.
خوب میشه همین .
الان هم عادت دارن همشون که بگم بگم هاشون شروع شده.
پدر ملت و درآوردن. اون از زندیگاهشون، اینم از مدیریتهاشون. خسته شدیم بخدا از این جماعت.
رر
Iran, Islamic Republic of
....!!؟
Iran, Islamic Republic of
دیگه دروغ بدتر از این که گفت، چهل ساله دارین اعدام میکنین(حرف منافقین)
Iran, Islamic Republic of
اقای عطریانفر! متن شانتاژ رسانه متوهمین وحاشیه های امده بر ان گواه براستمرار قضاوت برما وقع پروسعه توسعه جهان در قرن پسین وپیشین است بدون انکه توجه شود خود دران مقطع اصولا" درکی نسبت به ان موقعییت زمانی نداشته اند!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دروغ توی همین تیتر مشخص میشه، چطور روحانی(رئیس جمهور) اختیار نداره، اما تمام مشکلات کشور تقصیر احمدی نژاد(رئیس جمهور) هست
طنز روزگار
Iran, Islamic Republic of
اگه گفتین چرا غرضی سال 92 تایید و سال 96 رد صلاحیت شد؟
Iran, Islamic Republic of
طنز روزگار اینه که شماها نمیدونید یه روز حر توی سپاه یزید بود و روز دیگر در سپاه نور چشمم امام حسین
Iran, Islamic Republic of
حالا مطمئنی خودت تو سپاه امام حسین هستی؟ امام حسین فرمودند اگر دین ندارید آزاده باشید.
Iran, Islamic Republic of
آره امام حسین جمله بسیار درستی رو فرمودند اگر دین ندارید آزاده باشید، اگر میگید که رئیس جمهور اختیار نداره آزاده باشید و برای پستی به نام ریاست جمهوری که هیچ اختیاری نداره کاندید معرفی نکنید.
Iran, Islamic Republic of
... در خانه بمانید تا اجر و صواب بسیار را خداوند شامل حالتان کند
Iran, Islamic Republic of
خود حق پنداران همیشه خود را در جبهه حق می پندارند.
Iran, Islamic Republic of
حتما شماها لشکر امام حسین و مخالفاتون یزیدن؟ جمع کن بساطتو برادر
Iran, Islamic Republic of
والا ما نبودیم که روز عاشورای 88 هلهله کردیم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در ضمن من دلیل تایید یا رد صلاحیت افراد رو گفتم، حقیقت نقطه جوش آدمها رو بالا میبره
Iran, Islamic Republic of
..
ننگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان فتنه گر حرمت شکن عاشورا جزو لشگر یزید هستن شک نکن.
Iran, Islamic Republic of
آفرین چه طور احمدی نژاد اختیار داشت و مسبب تمام مشکلات بود بعد روحانی اختیار نداشته ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی اختیار نداره اما به مذاکره کنندگان75،100و 50 سکه بهار آزادی دادن، و......، آره روحانی اختیار نداره!
Iran, Islamic Republic of
ما میایم اینجا کامنت میزاریم که جریان تحریف رو شکست بدیم،..
Iran, Islamic Republic of
. اونموقع که احمدی نژاد میگفت رئیس جمهوری که تو مسائل اساسی کشور نتونه نفوذ داشته باشه به چه درد میخوره یادت نبود بگی حالا ....!!!?
Iran, Islamic Republic of
نگرفتی موضوع رو، احمدی نژاد میگفت، اما همین امثال عطریانفر بازم می گفتن همه مشکلات تقصیر رئیس جمهوره
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هرچه زمان به پیش می رود مردم از روش رفسنجانی بیشتر نفرت پیدا می کنند .....
Iran, Islamic Republic of
بازم خواب دیدی برادر؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
مکتب رفسنجانی همان اشرافی گری و حقوق های نجومی است.
Iran, Islamic Republic of
....
سید
Iran, Islamic Republic of
...
امام علی علیه السلام می فرماید حق را بگو حتی اگر به مرگ تو بیانجامد.
سید
Iran, Islamic Republic of
جهان بزرگوار الان با این اصلاح متن نظر من رو کاملا نسبت به عطریانفر برعکس جلوه دادی . من با تفکرات ایشان و دوستانش کاملا مخالفم
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - اینطور که آقای عطریانفرمی گوید ..
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - جوانان ما برای اسباط حق از جان و مال خود گذشتند . یعنی دولت برای گذشت از میز و ریاست خود نمی تواند حق را بگوید .
Iran, Islamic Republic of
اين عطريانفر واقعا روي حرفاش حساب نكنيد.!
Iran, Islamic Republic of
فقط باید به اعترافات تلویزیونیش حساب کنیم
حمید
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای عطریانفر آدرس غلط می دهند آنجایی که از جریان اصلاحات در بنده مردم صحبت می کند ، منظورش معنی کلمه لغوی اصلاح طلب است و این درست است که قاطبه مردم به دنبال اصلاح امور هستند و در آن شکی نیست ولی زمانی که به رویکردها و عملکردهای جریان اصلاح طلب اشاره می کند ، خود و جریانش را در تفاقات سیاسی و اقتصادی مبرا دانسته و آن را به جایی خارج از دولت ... حواله می دهد .
جواد احمدی
Iran, Islamic Republic of
این حضرت تئوریسین راست می گویند باید برگشت بدوران هاشمی !!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
یکی از توهمات احمدی نژادمسکن مهر سهام عدالت و کارت سوخت بود....!
...
Iran, Islamic Republic of
اختیار نداره اما در جدیدترین بی اختیاریش داره 220 میلیون لیتر نفت میفروشه به ملت که کسری بودجه ش رو جبران کنه
احمدعلی
Iran, Islamic Republic of
دوسوم که سهله من میگم کل مشکلات ما از غربگدایان هست.
Iran, Islamic Republic of
.
فقط مونده موشکی رو هم بدید!
Iran, Islamic Republic of
داستان نخ نمای حزب چپ: قبل از انتخابات ریاست جمهوری سینه چاک میکنن که رئیس جمهور از خودشون باشه و خودشون و کاندید مورد نظرشون تمام ارکان نظام و دولت غیر خودشون رو زیر سوال میبرن، و در عین بی اختیاری وعده وعیدهای اوننننچنانی میدن، وقتی رای اوردن اگر کاردشون مثبت بود(که جز برای خودشون، هیچوقت برای مردم نبوده) میگن دیدید ما سوپرمن بودیم، اگر نتونستن( که همیشه نتونستنه) میگن نگذاشتن .
Iran, Islamic Republic of
ورود یه رییس جمهوری حارجی به کشور بدون اطلاع وزیر خارجه خود گویای همه چیزه ؟!!!
.
Iran, Islamic Republic of
آقا یه مورد اتفاق افتاده اونم ظریف قهر کرد سردار سلیمانی هم معذرت خواهی کرد. کل استدلالت همین. میشه اسم اون ریئس جمهور بگی.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کسانی که از ناتوانی و ناکامی دولت روحانی دفاع و حمایت می کنند به ملت ایران بی احترامی کردند
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت روحانی ناتوان و عاجز از سال 1392 با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ .
Iran, Islamic Republic of
مشکلات مردم و کشور از زمان دولت روحانی شروع شده است.
مشکلات مردم و کشور هیچ ارتباطی به آمریکا و غرب و... ندارد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و اروپا ازسال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند و نه در حکومت دولت روحانی
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عملکرد دولت روحانی در این مدت هفت تا هشت سال نرخ ارز آزاد در ۲۱ مرداد؛ دلار از کانال ۲۱ هزار تومانی گذشت
در پاسخ به محمد عطریانفر، چهره اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی کارگزاران
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به محمد عطریانفر، چهره اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی کارگزاران
حقوق فروردین بازنشستگان تأمین اجتماعی چرا بدون افزایش پرداخت شد؟ چرا دولت روحانی فقط به فکر بازنشستگان کشوری است
Iran, Islamic Republic of
مگه روحانی قبل از کاندیدا شدن اطلاعی از اختیارات رییس جمهور نداشت؟.
Iran, Islamic Republic of
قیمت گوشت در حکومت احمدی انژاد 12 هزار تومان بود و درحکومت دولت روحانی 110 تا 130 هزار تومان شده است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
قیمت پراید در حکومت احمدی انژاد 7 تا 8 میلیون تومان بود و درحکومت دولت روحانی 90 تا 100 میلیون تومان شده است.
احسنت برادر پرایدی
Iran, Islamic Republic of
....
درس عبرت برجام
Iran, Islamic Republic of
پرایدی 100 میلیونی و گوشت 120 هزار تومانی ثمره برجام است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
روحانی، ظریف و عراقچی در موقع مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی و... هیچ گونه از حق و حقوق مردم و کشور دفاع و حمایت نکردند
Iran, Islamic Republic of
ناتوانی دولت و ظریف در تاریخ ثبت خواهد شد !!
شهروند
United Kingdom
...!!
Iran, Islamic Republic of
جناب محمد عطریانفر، چهره اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی کارگزاران، حرف شعار و سخنرانی شما دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم و کشور ندارد ..
Romania
در راستای تحویل موقعیت های ایران به نظام سلطه جهانی و با برجام( و در قبال هیچ) یک گام ایران عقب بردند.الان برای فشار به نیروهای انقلاب و آماده کردن اذهان عمومی جهت آوردن برجام۲ می گویند در برجام۱ تصمیم گیری ها جایی غیر از دولت بود! اگر تصمیم گیری در جای دیگر بود چرا مصوبه مجلس هنگام گذر برجام از مجلس و چرا نظرات رهبر انقلاب ذیل مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دولت اجرایی نکرد؟!
Iran, Islamic Republic of
جناب استحاله طلب!با کلی گویی و حرفهای موهوم از زیر بار خسارت برجام خارج نمی شوید....
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برا یتان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمدوند
Iran, Islamic Republic of
یادت رفته زمانی که آقای روحانی از توافق برجام ذوق زده بود پشت تریبون گفت : همه مسولیت برجام با من است و من مسولیت برجام را میپذیرم . .Q
محمدوند
Iran, Islamic Republic of
دیگه چی یادته برادر احمدوند
Iran, Islamic Republic of
آقاي عطريانفر در ماجراي ترورهاي سال هاي اول انقلاب از نزديكان شما كسي را سراغ داريد متهم يا مظنون باشد؟!
سید محسن
United Arab Emirates
.
از مدیریتی دولت است
Iran, Islamic Republic of
ما در سال های اخیر همه راه هارا برای تقابل با امریکا امتحان کردیم اما چون صاحبان زر و زور یعنی امریکا و هم پیمانانش در تحریم ایران مشارکت دارند، تغییر در سیاست امری ضروری است . .....!!!!
Iran, Islamic Republic of
شورای همکاری خلیج فارس نباید از آمریکا جنایتکار شماره یک دفاع و حمایت کند
Iran, Islamic Republic of
فروش نفت زمان آقای احمد ی نژاد به اندازه 80 سا ل ا یرا ن فروخته شد پولش کجا رفت.
.
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً این آمار و از کجا در میاری. عطریانفر فر بهت گفته کلک.
حسن
Iran, Islamic Republic of
اقای عطریان فر تحریف ممنوع .
Iran, Islamic Republic of
این بابا چرا خوابنما شده !!
مگه همون نبود که به گذشته و کرده خودش توی تلویزیون لعنت فرستاد !!!.
Iran, Islamic Republic of
قیمت لوازم خانگی در زمان دولت احمدی انژاد 1 تا 2 تا میلیون تومان بود ولی در زمان دولت روحانی 5 تا 35 میلیون تومان شده است
قیمت لوازم خانگی و... هنوز هم در سراسر کشور غیر قانونی است
Iran, Islamic Republic of
مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... نه تنها تاکنون به نفع مردم و کشور نبوده است....
.
Iran, Islamic Republic of
....
یک جانباز
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..
این ها ... ملاکشان کارکتر سازی و بزرگ کردن افرادی هست .
رضایی
Iran, Islamic Republic of
بفرموده امام خمینی مخالفان میرحسین موسوی توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند
رضا
Iran, Islamic Republic of
ممنونم دقیقا متوجه شدم
رضا
Iran, Islamic Republic of
نمی دونیم چی رو باور کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
فقط یه شاخص بهت میدم آقا زضا برو ببین امام خمینی به چه کسایی گفت توانایی اداره یه نانوایی رو هم ندارن. اگه خوب مطالعه کنی و پایه افرادو بفهمی حق دستت میاد
امام خمینی(ره): ملاک حال فعلی افراد است.
Iran, Islamic Republic of
فعلا"که اصلاح طلبان نشان دادند که حتی توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند.
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که مذاکره با اندیشه و تفکر درست با آمریکا نشود ودست از شعارهای بیهوده مرگ بر این وان بر ندارید و لجبازی کنار نگذارید اگر نسلها هم عوض شوند همین هست ....!
Iran, Islamic Republic of
....
عدالت گمشته
Iran, Islamic Republic of
مردم تمام بدبختی کشور از اصلا طلبهاست در زمان احمدی نژاد کاری کردند تا مردم به احمدی نژاد بی اعتماد بشن. اکثر خراب کاریها از تحریم گرفته تا فتنه 88 کار خود همین‌جاست. .
رحمن
Iran, Islamic Republic of
..م.
نتانیاهو گفت شما اصلاح طلبان امید اسراییل هستید و خود شما اصلاح طلبان گفته اید روحانی رحم شماست .
Iran, Islamic Republic of
بخش قابل توجه مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور هنوز از اثار سیاستهای لیبرالی مرحوم هاشمی و مسیر اشتباه و ریل گذاری خطای ایشان است . رهایی از مشکلات در گرو بازگشت از مسیر هاشمی و فکر اشتباه اوست .
ناشناس
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چه شده حالا که دولت مورد علاقه شان ماههای آخرش را طی میکند ایناکه بانی این همهخراب کارها هستند از سراز سوراخ آشیانه درآورده و یکی پس از دیگری اظهار نظر می‌کنند که افتضاح بوجود آمده را گردن دیگران بیاندازند..؟!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...!!
United States
هاشمی شما بود که این مملکت را به این روز انداخته مگر روحانی راهی بجز راه هاشمی را رفته. ...
Iran, Islamic Republic of
با این جنگ اقتصادی و تحریمهای ظالمانه از دولت تدبیر و امید متشکریم برای اداره مملکت
زارع
Iran, Islamic Republic of
....
کشاورزالبرزی خادم سردارسلیمانی
Iran, Islamic Republic of
راست میگه تصمیمات برجام و فشار اقتصادی بر مردم خارج از دولت در ساختمان باران ها ،حزب کارگزاران ، .... گرفته شد تا خون مردم را در شیشه کنند .....
Roya
Iran, Islamic Republic of
......