کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات فیض الله عرب سرخی، فعال فتنه ۸۸:

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دولت روحانی، جنگ! در جبهه‌ داخل است/ همین مشکل راه حل‌هایی مثل «آشتی ملی» دارد/ خاتمی هزینه طرح آشتی ملی را می‌پردازد/ خاتمی کِی هزینه فتنه ۸۸، فراکسیون امید و دولت روحانی را می‌دهد؟

20 مرداد 1399 ساعت 11:28

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دولت فعلی، جنگ در جبهه‌های متعدد داخلی و خارجی است که هم کار را سخت می‌کند و هم باعث اتلاف و کاهش شدید انرژی مدیریتی می‌شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: چند روز پیش جهان نیوز در گزارشی با عنوان «خاتمی به جای عذرخواهی باید کاندیدا شود!» رفتار این روزهای برخی فعالان اصلاح طلب را زیر ذره بین برد که در حال منجی سازی از یک متهم و بانی مشکلات کنونی هستند. امروز هم فیض الله عرب سرخی، دیگر چهره اصلاح طلب و از اعضای دولت اصلاحات که در فتنه 88 هم فعال بود از سید محمد خاتمی به عنوان چهره حاضر برای پرداخت هزینه «آشتی ملی» نام برده است! فی‌الواقع اصلاح طلبان می‌خواهند یکی از اصلی‌ترین عوامل اختلاف افکنی و فتنه افکنی در سطح جامعه را به عنوان گزینه «آشتی»(!) معرفی کنند؛ هرچند که تلقین وجود اختلاف و جنگ! در جامعه چیزی جز بازی و کاسبی برای فرار از پاسخگویی نیست. واقعیت، ناراحتی شدید و چند ساله مردم از ناکارآمدی مسئولان اصلاح طلب و اعتدالی کنونی است که توسط همین افراد پیشنهاد شدند. البته که پایان کار مجلس دهم و فراکسیون امید تا حدی از شدت این ناراحتی کاست و بهار آینده بخش مهم‌تری از این ناراحتی کاسته خواهد شد.

نکته مهم آن است که رفتار غیرصادقانه و به نوعی وقیحانه اصلاح طلبان پایان پذیر نیست. یک روز برای منافع سیاسی و جناحی خود به فتنه افکنی می پردازند و کشور را به آشوب می کشند؛ روز دیگر برای کسب این منافع و کسب کرسی‌های قدرت گزینه های ناکارآمد را مطرح می‌کنند. روز دیگر برجام پرنقض و خسارت را بزک کرده و روز دیگر شرایط داخلی کشور را شرایط اختلاف و جنگ معرفی می کنند.

باید از آقای عرب سرخی پرسید که خاتمی چه زمانی هزینه رفتارهای خسارت بار دولت اصلاحات، فتنه 88 ، لیست امید، پیشنهاد رای به حسن روحانی را چه زمانی پرداخت خواهد کرد؟ هزینه آن رفتارهایی که باعث شد اصلاح طلبان از سوی سران رژیم صهیونیستی به عنوان امید این رژیم منحوس و خط مقدم آنها معرفی شوند را چه کسی و در چه زمانی خواهد پرداخت؟

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات عرب سرخی را در ادامه خواهید خواند:

*اولین مسئله‌ای که برخی عامدانه و برخی دیگر ناآگاهانه به آن بی‌توجهی می‌کنند این است که در ایران هیچ‌وقت نمی‌توان حساب دولت را از سایر ارکان نظام جدا کرد. همچنین نمی‌توان اوضاع اقتصادی کشور را از دیپلماسی و یا سیاست‌ خارجی را از سیاست داخلی منفک کرد.

*اوضاع امروز ما، کلاف درهم‌پیچیده‌ای از گره‌هاست که نتیجه عملکردها در حوزه‌های مختلف است. بر این اساس معتقدم وضعیت موجود اجتناب‌ناپذیر نبوده است، امکان اعمال خط مشی‌هایی که کشور با بحران‌های موجود مواجه نشود یا حداقل شدت فعلی را نداشته باشد، وجود داشت و همه اجزاء حاکمیت هر چند میزان متفاوت در ایجاد این شرایط سهم دارند.

*وقتی در انتخاب مدیران و اعضای پارلمان و حتی شوراها عوامل محدودکننده فراوانی وجود دارد که بحث کارآمدی و توانمندی را به حاشیه می‌راند، نمی‌توان شاهد انتخاب‌های کارآمد و توانا که بخشی از آثار آن در این مقاطع نمایان می‌شود، بود. بنابراین امروزه شاهد ضعف‌های فراوان اجتناب‌پذیری هستیم که هزینه آن را مردم و کشور می‌پردازند.

*یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دولت فعلی، جنگ در جبهه‌های متعدد داخلی و خارجی است که هم کار را سخت می‌کند و هم باعث اتلاف و کاهش شدید انرژی مدیریتی می‌شود البته همین مشکل راه حل‌هایی مثل آشتی ملی دارد که سال‌هاست از آن سخن می‌گوئیم و متهم می‌شویم همچنان که آقای خاتمی به دلیل مطرح کردن این راه حل هزینه‌های فراوان پرداخته و می‌پردازد.


کد مطلب: 736482

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/736482/یکی-بزرگ-ترین-مشکلات-دولت-روحانی-جنگ-جبهه-داخل-همین-مشکل-راه-حل-هایی-مثل-آشتی-ملی-خاتمی-هزینه-طرح-می-پردازد-ک-ی-فتنه-۸۸-فراکسیون-امید-می-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com