کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید هاشمی طبا:

وزیر بهداشت به خاطر بقای خودش قاطعیت ندارد!/ شاید دیگر مرگ و زندگی بیماران برای کادر درمان تفاوت نداشته باشد!/ ایران خودش اربعین را لغو کند

19 مرداد 1399 ساعت 8:43

بهتر است به آقای رئیس‌جمهور بفرمایند شکوه عزاداری امام حسین در تأثر درونی و انتخاب راه سالار شهیدان برای احقاق حق و عدالت است.


گروه سیاسی جهان نیوز: سیدمصطفی هاشمی‌طبا، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ و کارشناس ثابت و ارشد رسانه های اصلاح طلب در همه امور، این بار یادداشتی خطاب به دکتر نمکی، وزیر بهداشت درباره مقابله با کرونا نوشته است. هاشمی طبا در این نامه مدعی شده است: «کادر درمانی ما شش ماه است تحت فشار قرار دارد. آنها خسته و بیمار هستند، شاید دیگر مرگ یا زندگی بیمار برای آنها به‌صورت ناخودآگاه تفاوت نکند»! وی همچنین درخواست کرده است که فارغ از سیاست های دولت عراق، ایران مراسم اربعین را لغو کند. ظاهرا اصلاح طلبان بعد از ناکامی برای تعطیلی مراسم های محرم که قرار شده است با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود به سراغ تعطیلی مراسم اربعین رفته اند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از نامه هاشمی طبا را در ادامه خواهید خواند:

*وزیر بهداشت که حتما هم بسیار پرکار است و هم تحت فشار فراوان، متأسفانه به خاطر بقای خود، قاطعیت ندارد. اگر کسی نمی‌تواند نظرات خود را به‌عنوان یک وزیر ایمنولوژیست که هم تخصص ویژه شرایط فعلی را دارد و هم امکان صدور دستور قاطع را با آن‌همه حمایت رهبر انقلاب، بیان کند، چگونه می‌تواند سیاست‌های چندگانه و شل‌و‎سفت‌کن‌های دستورات دولت را تحمل کند و بگوید در دنیا شاهکار کرده‌ایم؟ بلکه باید کارش جواب دهد و نگوید نگذاشتند. اگر نمی‌گذارند، کنار برود و مسئولیت را بر عهده دیگری بگذارد. چرا باید آن‌همه دست‌به‌عصا و کج‌دارومریز زندگی کنید؟ آیا این شاهکار است؟ فاجعه پخش دارو در ناصرخسرو و بازار سیاه را چه می‌گویند؟ می‌گویند کووید۱۹ درمان قطعی ندارد، اما داروهای آن در بازار سیاه یافت می‌شود و همان داروها باعث بهبود بیماران می‌شود. آیا این فاجعه شاهکار است؟ این اطلاعات نیز از سوی خود مردم به شبکه‌های اجتماعی می‌رسد و دیده می‌شود و ‌مسئولان منفعلانه پس از آن، اصل استفاده از فلان‌ دارو را زیر سؤال می‌برند. کادر درمانی ما شش ماه است تحت فشار قرار دارد. آنها خسته و بیمار هستند، شاید دیگر مرگ یا زندگی بیمار برای آنها به‌صورت ناخودآگاه تفاوت نکند. چرا به‌صورت جهادی و آموزش فشرده، نیروی جدید نگرفته‌اید تا شش ماه به کادر موجود -البته پرستاران و خدمه و نه پزشکان- استراحت بدهید تا تجدید قوا کنند؟ حتما کمبود بودجه و... را مثال می‌آورید. نه! چنین نیست. نیروهای بوروکرات احساس کادر درمانی را ندارند و نمی‌توانند نهضت جدیدی ایجاد کنند. چرا از آن‌همه داوطلب طلبه و بسیجی، کادر جدید آموزش‌دیده ایجاد نکردید؟

درباره «مصطفی هاشمی طبا» بیشتر بخوانید:
مطمئنا اصولگرایان در مجلس هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهند
دولت روحانی عاقلانه و سنجیده حرکت می‌کند
بزرگترین دشمن ما وضعیت آب است نه آمریکا

اگر اقتصاد خوب می‌خواهیم باید با آمریکا آشتی کنیم!
اگر آقایی با خانمش به ورزشگاه بیاید، آدم محترم‌تری می‌شود

*بهتر است به آقای رئیس‌جمهور بفرمایند شکوه عزاداری امام حسین در تأثر درونی و انتخاب راه سالار شهیدان برای احقاق حق و عدالت است در تمام مراسم‌های سال‌های مختلف، روش روحانیون و گویندگان در عزاداری سالار شهیدان همواره بر تأثر و تأسف بوده و از دست‌زدن به ناهنجاری‌ها خودداری کرده‌اند. ‌‌و اما مراسم راهپیمایی اربعین؛ این نگارنده که افتخار حضور در یکی از اربعین‌های ماندگار و خاطره‌انگیز را داشته است، به صراحت متذکر می‌شود برگزاری چنین مراسمی با شرایط سال‌های گذشته، حتما عواقب زیادی خواهد داشت. لازم است صرف‌نظر از سیاست‌های دولت عراق، امسال از سوی ایران کلا لغو شده و از خروج ایرانیان جلوگیری شود و این امر از همین روزها اعلام شود. امروز وزیر بهداشت یا هر فرد دیگری که به جای او باشد، مسئول مستقیم است.


کد مطلب: 736341

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/736341/وزیر-بهداشت-خاطر-بقای-خودش-قاطعیت-ندارد-شاید-دیگر-مرگ-زندگی-بیماران-کادر-درمان-تفاوت-نداشته-باشد-ایران-اربعین-لغو-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com