کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قدیری ابیانه:

احمدی نژاد هیچ اعتقادی به «ولایت فقیه» ندارد/ برای خودش رسالت جهانی قائل می‌شود!

15 مرداد 1399 ساعت 10:37

این فرد که دم از ولایتمداری می‌زد؛ گاهی پیروزی یک تیم «بیسبال آمریکایی» را تبریک می‌گوید، گاهی در سالروز تولد «مایکل جکسون» مطلب می‌نویسد و حتی در نامه به «بن سلمان» برای خود یک رسالت جهانی را قائل می‌شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد حسن قدیری ابیانه، فعال سیاسی و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفته است: «احمدی نژاد فردی است که همواره شعارهای عوام فریبانه می‌دهد و حتی هیچ اعتقادی نیز به «ولایت فقیه» ندارد.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات قدیری ابیانه در گفتگو با خبرآنلاین را در ادامه خواهید خواند:

*دولت جوان انقلابی به این معنا است که این جریان، توان انجام امور مختلف را داشته باشد. رهبر انقلاب در خصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند؛ اگر ایشان به شهادت نرسیده بود، تا ۱۰ سال آینده نیز وی را در مقام فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران حفظ می‌کردند. معنای حرف این است که افرادی باید در رأس امورات اجرایی قرار بگیرند که همچون حاج قاسم سلیمانی با قدرتی بیش از نیروی جوانان در میدان عمل حاضر شوند. 

*بنده معتقدم نباید معنای دولت جوان را با ناپختگی یکسان کرد. زیرا دولت قرار است در سطح اجرایی کشور تصمیمات مهم اتخاذ کند و نباید افراد در جایگاه مهمی همچون ریاست جمهوری به تجربه اندوزی بپردازند.

*آقای احمدی نژاد همواره خرده می‌گرفت که چرا باید دو برادر در جایگاه سران قوا قرار بگیرند، باید توجه داشت که رئیس مجلس را در کشور مردم و از طریق نمایندگان مجلس انتخاب می‌کنند و رئیس دستگاه قضا نیز از سوی رهبر انقلاب انتخاب می‌شود. در حالی که شخص احمدی نژاد زمانی که رئیس جمهور بود به دنبال این بود که پدر عروس خود را در جایگاه معاون اولی بنشاند و بعدها بر اساس مدل ریاستی «پوتین و مدودف» او را رئیس جمهور کند و خود معاون اول شود و اینگونه قدرت را حفظ کند.

*احمدی نژاد فردی است که همواره شعارهای عوام فریبانه می‌دهد و حتی هیچ اعتقادی نیز به «ولایت فقیه» ندارد. البته او دوباره برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری می‌کند و دوباره از سوی شواری نگهبان «رد صلاحیت» می‌شود.

*این فرد که دم از ولایتمداری می‌زد؛ گاهی پیروزی یک تیم «بیسبال آمریکایی» را تبریک می‌گوید، گاهی در سالروز تولد «مایکل جکسون» مطلب می‌نویسد و حتی در نامه به «بن سلمان» برای خود یک رسالت جهانی را قائل می‌شود.

*بنده فکر می‌کنم یکی از راه‌ها این است که پس از دو دوره حضور یک فرد در جایگاه ریاست جمهوری، قانون اجازه کاندیداتوری برای سال‌های بعد را از وی سلب کند تا در همان مدت معین شده فرد کارها را پیش ببرد و دوباره برای حضور در قدرت، اقدام نکند. برخی از کشورها همانند «مکزیک» افراد را تنها برای یک دوره ۶ ساله در یک جایگاه سیاسی می‌پذیرد و فرد نمی‌تواند دوباره برای همان مقام اقدام به کاندیداتوری کند. اما من فکر می‌کنم در کشور ایران دو دوره ۴ ساله و غیرقابل تکرار برای افراد، امری مفید باشد.


کد مطلب: 736090

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/736090/احمدی-نژاد-هیچ-اعتقادی-ولایت-فقیه-ندارد-خودش-رسالت-جهانی-قائل-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com