کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رجایی، مشاور سابق مرحوم هاشمی:

افکار هاشمی در هر دوره‌ای از تاریخ به کار کشور آمده/ فکر هاشمی تبدیل به یک مکتب شده/ هاشمی فرمانده جنگ و موسس مترو بوده/ رابطه ایران را با جهان عرب اصلاح کرد

13 مرداد 1399 ساعت 9:07

اگر نگاه د‌‌‌‌‌‌‌‌رستی نسبت به آیت‌‌ا... هاشمی صورت گیرد‌‌‌‌‌‌‌‌ با اینکه ایشان اکنون 3 سال می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌ که د‌‌‌‌‌‌‌‌ر بین ما نیست اما فکرش به یک مکتب تبد‌‌‌‌‌‌‌‌یل شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه است.


گروه سیاسی جهان نیوز: غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب و مشاور سابق مرحوم آیت‌الله هاشمی که چندی پیش گفته بود: «آقایان از مرده هاشمی هم‌ می‌ترسند» و «منتقدین هاشمی نفوذی انگلیس هستند» این بار با انتشار یادداشتی در رسانه خاندان هاشمی مدعی شده است «با اینکه ایشان(مرحوم هاشمی) اکنون 3 سال می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌ که د‌‌‌‌‌‌‌‌ر بین ما نیست اما فکرش به یک مکتب تبد‌‌‌‌‌‌‌‌یل شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه است». البته مردم به خوبی یاد دارند که آیت الله هاشمی به عنوان رئیس مکتب! چگونه در اوج وحشی گری های داعش بحث دنیای گفتمان ها به جای دنیای موشک را مطرح کرد و پیشنهاد می دادند که ایران برای پیشرفت، قدرت نظامی خود را کاهش دهد!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات رجایی را درادامه خواهید خواند:

*د‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌گاه‌ها و عملکرد‌‌‌‌‌‌‌‌های آیت‌ا... هاشمی د‌‌‌‌‌‌‌‌ر هر د‌‌‌‌‌‌‌‌وره‌ای از تاریخ به کار کشور آمد‌‌‌‌‌‌‌‌ه و بسیاری از مسائل را حل کرد‌‌‌‌‌‌‌‌ه است.

*مرحوم آیت‌ا... هاشمی ایشان موسس د‌‌‌‌‌‌‌‌انشگاه آزاد‌‌‌‌‌‌‌‌، فرماند‌‌‌‌‌‌‌‌ه جنگ و موسس مترو بود‌‌‌‌‌‌‌‌ه و د‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌وره هشت سال سازند‌‌‌‌‌‌‌‌گی بسیاری پالایشگاه و سد‌‌‌‌‌‌‌‌ تاسیس کرد‌‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌، روابط ایران را با جهان عرب و منطقه را اصلاح کرد‌‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌. لذا می‌توان با ارزیابی عملکرد‌‌‌‌‌‌‌‌ ایشان نمره قبولی به آیت‌ا...‌ هاشمی د‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌.

*اینکه چرا صد‌‌‌‌‌‌‌‌اوسیما به تخریب ایشان پرد‌‌‌‌‌‌‌‌اخته به‌خاطر بزرگی آیت‌ا... هاشمی است. زیرا بود‌‌‌‌‌‌‌‌ن نام آقای هاشمی باعث می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌ که برخی د‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌ نشوند‌‌‌‌‌‌‌‌ یا اینکه کوچک‌تر د‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌ه شوند‌‌‌‌‌‌‌‌ که قاعد‌‌‌‌‌‌‌‌تا برخی این قضیه را برنمی‌تابند‌‌‌‌‌‌‌‌.

بیشتر بخوانید:
سقوط دلار از سقوط خرمشهر مهم‌تر است
اگر امام امروز بودند، روش آیت‌الله هاشمی را قبول داشتند


*به نظر می‌رسد‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر نگاه د‌‌‌‌‌‌‌‌رستی نسبت به آیت‌‌ا... هاشمی صورت گیرد‌‌‌‌‌‌‌‌ با اینکه ایشان اکنون 3 سال می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌ که د‌‌‌‌‌‌‌‌ر بین ما نیست اما فکرش به یک مکتب تبد‌‌‌‌‌‌‌‌یل شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه است. ایشان جریان اعتد‌‌‌‌‌‌‌‌ال را نمایند‌‌‌‌‌‌‌‌گی کرد‌‌‌‌‌‌‌‌ه و بر اساس جریان اعتد‌‌‌‌‌‌‌‌ال، د‌‌‌‌‌‌‌‌ولتی تشکیل شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه و حتی نمایند‌‌‌‌‌‌‌‌گان تهران د‌‌‌‌‌‌‌‌ر مجلس قبل با انتخاب ایشان انتخاب شد‌‌‌‌‌‌‌‌.

*تخریب شخصیتی که از د‌‌‌‌‌‌‌‌نیا رفته نه به حال او ضرر د‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌ و نه به نفع د‌‌‌‌‌‌‌‌یگران است. این مخالفت‌ها نشان می‌د‌‌‌‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌‌‌‌ که آنها از جریان شد‌‌‌‌‌‌‌‌ن فکری آقای هاشمی به یک مکتب د‌‌‌‌‌‌‌‌ر هراسند‌‌‌‌‌‌‌‌ و می‌خواهند‌‌‌‌‌‌‌‌ که این اتفاق شکل نگیرد‌‌‌‌‌‌‌‌. اما تصور این است که د‌‌‌‌‌‌‌‌ر عرصه د‌‌‌‌‌‌‌‌یپلماسی، چه د‌‌‌‌‌‌‌‌اخلی و چه خارجی، نسخه آیت‌ا... هاشمی هنوز هم قابل احترام است.


کد مطلب: 735843

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/735843/افکار-هاشمی-دوره-ای-تاریخ-کار-کشور-آمده-فکر-تبدیل-یک-مکتب-شده-فرمانده-جنگ-موسس-مترو-بوده-رابطه-ایران-جهان-عرب-اصلاح

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com