کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افاضات جدید و خنده‌دار داریوش قنبری:

جهانگیری چهره محبوبی است/ همه ویژگی‌های یک رئیس جمهور خوب را دارد/ اگر زحمات شبانه روزی او نبود شاید الان شبیه ونزوئلا شده بودیم/ جهانگیری در حال مجاهدت اقتصادی است/ نمی‌گذارد بحران‌های بزرگتری شکل بگیرد

1 مرداد 1399 ساعت 14:43

تنها راه نجات کشور به نظر من تداوم همین مشی و روندی است که در دولت فعلی وجود داشته است. راهی غیر از خردگرایی حاکم بر این دولت نداریم.


گروه ساسی جهان نیوز: داریوش قنبری، چهره تندروی جریان اصلاحات که بعد از ردصلاحیت برای مجلس یازدهم مدعی شده بود «گزارش وزارت اطلاعات درباره من یا مغرضانه است یا غیرکارشناسی» این بار و در گفتگو با سایت اصلاح طلب نامه نیوز برای حمایت از کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات سال 1400 سنگ تمام گذشته تا آنجا که این حمایت ها بوی تملق هم به خود گرفته است. همچنین، این فعال اصلاح طلب که چندی پیش در اظهاراتی عجیب گفته بود «چرا باید دولت را سرزنش کنیم، دولت هیچ نقشی در شرایط فعلی اقتصادی مردم ندارد» این بار در ادعای جدید خود گفته است: «این یک واقعیت مهم است و به نظر من دولت روحانی، کشور را بد اداره نکرده است»!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات قنبری را در ادامه خواهید خواند:

*آقای جهانگیری چهره محبوبی است. به نظر من مردم از فداکاری‌های جهانگیری در درون دولت آگاه هستند و می‌دانند که در این شرایط حاد و دشوار اقتصادی که کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، آقای جهانگیری و زحمات شبانه روزی او است که کشور را در این وضعیت نگاه داشته و اگر هر کشور دیگری بود، الان اوضاع بسیار بدتری داشت و حتی شاید شبیه ونزوئلا شده بود. اما در سایه تدبیر‌ها و تلاش‌های افراد ایثارگر مثل آقای جهانگیری در درون دولت، دشمن به هدفی که از تحریم داشت، نرسیده است.

*مردم هم باید بدانند که اگرچه مشکلاتی در کشور موجود است و قابل انکار نیست، اما این اولین بار بعد از دوران مصدق است که کشور اقتصاد بدون نفت را تجربه می‌کند. الان مدیران دولت، کشور را بدون نفت مدیریت می‌کنند و در راس آن‌ها هم آقای جهانگیری است که در عرصه اقتصادی مجاهدت می‌کند و اجازه نمی‌دهد بحران‌های بزرگتری شکل بگیرد. کاردانی، تخصص، تدبیر و روحیه ایثارگری جهانگیری مثال زدنی است. مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما افرادی که درک درستی از مشکلات دارند ریشه آن را می‌شناسند و می‌دانید که چه راه سختی پیش روی جهانگیری و همکارانش در دولت بوده است.

*کاندیداتوری جهانگیری در ۱۴۰۰ فرصتی است برای اینکه ضمن بازگو کردن مشکلات و مسائل موجود در دولت فعلی و تبیین مناسب واقعیات کشور، تحلیل درستی از اوضاع کشور ارائه شود و مردم هم با عقلانیت و توجه به واقعیت کشور انتخاب درستی انجام دهند.

*به نظر من جهانگیری از سرمایه‌های بزرگ جریان اصلاحات برای ۱۴۰۰ است. او با روحیه ایثارگری، دلسوزی و تلاش مثال زدنی ویژگی‌های کامل یک رئیس جمهور بسیار خوب را دارد و توان این را دارد که در راس دولت قرار بگیرد و بتواند به خوبی از عهده حل مشکلات و مدیریت کشور برآید.

*با توجه به شناختی که من دارم فکر می‌کنم که آقای جهانگیری به لحاظ ویژگی‌های شخصی روحیه خوبی برای کار کردن با همه اصلاح طلبان دارد و این باعث می‌شود که اصلاح طلبان هم از او استقبال کنند.

بیشتر بخوانید:
کارشکنی دلواپسان دست ترامپ بهانه داد!
بعد از بحران احمدی نژاد ریاست فردی مثل روحانی لازم بود
حامی برجسته روحانی دست به اعتراف زد +جزئیات

*به هر حال جهانگیری در شرایطی در دولت حضور داشته که کشور تجربه اقتصاد بدون نفت را دارد. این یک واقعیت مهم است و به نظر من دولت روحانی، کشور را بد اداره نکرده است.

*دولت روحانی نهایت تلاش خود را در قالب برجام کرد که بتواند مناسبات عادی را با سایر کشور‌ها ایجاد کند، اما یک متغیر خارجی یعنی روی کار آمدن ترامپ و برهم زدن برجام که اتفاقا با برخی کارشکنی‌های داخلی (خارج از دولت) همراه شد، تاثیر گذار بود و وضع موجود را پیش آورد.

*من معتقدم که در کل مردم می‌دانند که ریشه مسائل و مشکلات عملکرد روحانی نیست.

*تنها راه نجات کشور به نظر من تداوم همین مشی و روندی است که در دولت فعلی وجود داشته است. راهی غیر از خردگرایی حاکم بر این دولت نداریم. اگر قرار باشد کشور بر مدار و محور احساسات بچرند و عقلانیت دوباره کنار گذاشته شود، مشکلات بسیار وخیم‌تر خواهد شد. کشور با یک اشتباه در معرض ونزوئلایی شدن قرار می‌گیرد و مردم باید حواسشان باشد.

*مجاهدت‌های جهانگیری در این دولت نباید به هیچ وجه فراموش شود و تنها راه ادامه رویه همین دولت است و اگر راه نجاتی باشد، در همین تفکری است که بر دولت روحانی حاکم بوده است.


کد مطلب: 734718

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/734718/جهانگیری-چهره-محبوبی-همه-ویژگی-های-یک-رئیس-جمهور-خوب-اگر-زحمات-شبانه-روزی-او-نبود-شاید-الان-شبیه-ونزوئلا-شده-بودیم-حال-مجاهدت-اقتصادی-نمی-گذارد-بحران-های-بزرگتری-شکل-بگیرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com