کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید فاضل میبدی:

تا با دنيا گفتگو نکنيم، مشکلات اقتصادی ما حل نمی‌شود/ چین خوب است اما فرانسه و آلمان هم باید بیایند/ مجلس فعلی طرح و برنامه ندارد

30 تير 1399 ساعت 12:26

تا سياست‌هاي کلان ديپلماسي را نسبت به دنيا متوازن نکنيم، سياست‌هاي کلان اقتصادي بهينه نمي‌شود. با بزن و ببند و بگير و بالا بردن هزينه هيچ مشکلي حل نمي‌شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: فاضل میبدی، روحانی اصلاح طلب و صاحب نظریات شاذی نظیر «تا ابد به آمریکا "شیطان بزرگ" گفتن، معقولانه نیست» و یا «امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم» گفته است: «تا سياست‌هاي کلان ديپلماسي را نسبت به دنيا متوازن نکنيم، سياست‌هاي کلان اقتصادي بهينه نمي‌شود. با بزن و ببند و بگير و بالا بردن هزينه هيچ مشکلي حل نمي‌شود». وی در بخش دیگری از یادداشت خود، به قرارداد راهبردی ایران و چین که باعث عصبانیت اصلاح طلبان شده پرداخته و گفته است: «بر فرض اينکه چين در ايران سرمايه‌گذاري کند که سرمايه‌گذاري يک کشور خارجي خوب است اما موقعي در ايران به‌خوبي کار مي‌کند که شرکت‌هاي رقيب از کشورهاي فرانسه و آلمان و انگليس و... هم در ايران فعال باشند». این موضوع که اصلاح طلبانی نظیر میبدی دوست ندارند بعد از این حجم عظیم خباثت اروپایی ها در برجام و پسابرجام، خصوصا ماجرای شوآف ورود سرمایه به ایران و رهایی پروژه ها، هنوز اروپایی ها را بزک کرده و به مردم قالب کنند، در نوع خود قابل تامل است.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات میبدی را در ادامه خواهید خواند:

*در کشور ما چند مسند قدرت وجود دارد که يکي از آنها دولت است گرچه چندان هم قدرتمند نيست. تا نهادهاي قدرت چه انتصابي و چه انتخابي همدست و هم‌داستان نشوند، اوضاع سامان نمي‌يابد.

*مسائل اقتصادي ما ناشي از مسائل سياسي و مسائل سياسي هم منبعث از رويکردهاي کلان سياسي ديپلماسي است. تا با دنيا گفت‌وگو نکنيم، مشکل سياسي ما کامل حل نمي‌شود و به تبع آن مشکل اقتصادي مرتفع نمي‌شود.

*بر فرض اينکه چين در ايران سرمايه‌گذاري کند که سرمايه‌گذاري يک کشور خارجي خوب است اما موقعي در ايران به‌خوبي کار مي‌کند که شرکت‌هاي رقيب از کشورهاي فرانسه و آلمان و انگليس و... هم در ايران فعال باشند.

بیشتر بخوانید:
روش های امام خمینی حجت مطلق نیست!
اگر به حجاب این خانم‌ها گیر بدهیم به نفع ایران و اسلام نیست!
وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد
برخی روحانیون عادت دارند که فقط از نظام تعریف کنند


*با اينکه انتظار مي‌رود مجلس جديد، از نظر فکر و طرح نسبت به مجلس قبلي قوي‌تر باشد ولي متاسفانه مجلس فعلي فاقد طرح و برنامه است که از دل مسائل اين‌چنيني هم راه‌حل بيرون نمي‌آيد.

*چرا اصلا بايد سلطان در مملکت ما درست شود؟ همانطور که طي سال‌هاي گذشته مفسدان اقتصادي و سلطان‌هاي دلار و سکه و خودرو و... دستگير و محاکمه شدند اما مشکلي حل نشد. کشوري که تحريم است و رانت اطلاعاتي براي عده‌اي خيلي بالاست، مفسد اقتصادي هم زياد درست مي‌شود... بنابراين تا سياست‌هاي کلان ديپلماسي را نسبت به دنيا متوازن نکنيم، سياست‌هاي کلان اقتصادي بهينه نمي‌شود. با بزن و ببند و بگير و بالا بردن هزينه هيچ مشکلي حل نمي‌شود.

*همانطور که پيش‌بيني مي‌شد عدم تصويب FATF وضع را بهتر نکرد و آقايان به‌رغم توصيه متخصصان که تصويب لوايح را به نفع اقتصاد کشور مي‌دانستند، از اينکه نظر خارجي‌ها را رد کرده‌اند، خوشحال بودند! و حالا زمزمه خروج از NPT هم به گوش مي‌رسد.


کد مطلب: 734463

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/734463/دنيا-گفتگو-نکنيم-مشکلات-اقتصادی-حل-نمی-شود-چین-خوب-اما-فرانسه-آلمان-هم-باید-بیایند-مجلس-فعلی-طرح-برنامه-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com