کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتیجه رویافروشی روزنامه‌های زنجیره‌ای؛

دلار در کانال ۲۵ هزار تومان؛ علی برکت الله/ پروپاگاندای رسانه‌ای اصلاحات کجاست؟/ اگر دولت اصولگرا بود چه اتفاقی می‌افتاد؟

29 تير 1399 ساعت 10:07

اگر جریان رقیب این روزها در پاستور اقامت داشت اصلاح طلبان قطعا با رسانه های بی شماری که در دست دارند، فضای سیاسی و رسانه ای کشور را با توجه به جهش قیمت دلار به هم می دوختند.


گروه سیاسی جهان نیوز -امیر حمزه نژاد: اصلاح طلبان در انتخابات سال 96 از تاکتیک هراس افکنی و رقیب هراسی برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خود بهره زیادی بردند. طرح این موضوع که اگر رقیب حسن روحانی بر مسند ریاست قوه مجریه تکیه بزند دلار از 5 هزار تومان تا 11 هزار تومان گران می شود، مسئله ای است که توسط رسانه های اصلاح طلب مطرح می شد. 

این روزها که قیمت دلار به طور افسارگسیخته ای در حال افزایش است و حتی تا به رقم 25 هزار تومان هم در بازار رسیده، رسانه های اصلاح طلب که به طور زنجیره ای کار  و سعی می کنند حتی مسائلی که در فرعیات است و اصل و اولویت کشور نیست را با پروپاگاندای سیاسی و رسانه ای به جامعه القا کنند، با سکوت معناداری در حال رد شدن از قیمت دلار و سکه و طلا هستند.
 

این جریان سیاسی که به پروپاگاندای رسانه ای معروف است و قدرت سیاسی اش را از رسانه ها و موج سازی خبری دریافت می کند، با وجود اینکه قیمت ها در حال رکورد شکنی است اما در این حیطه بدون اینکه خم به ابرو بیاورد سعی دارد با رقم زدن اخباری دیگر و پررنگ کردن این موارد از زیر بار وظیفه رسانه ای اش شانه خالی کند.

رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب گاه به طور پرحجم و هماهنگ و تکرارآمیز مجموعه‌ای از اخبار خاص را به جامعه پمپاژ می‌کنند که به وارونه‌نمایی واقعیت می‌انجامد. شیوه‌ای که به پروپاگاندای رسانه‌ای و مسوم‌سازی افکار عمومی شهرت دارد.

این روزها اصلاح طلبان با ادعاهای مختلف سعی دارند خود را برای انتخابات 1400 آماده کنند. جالب است که اعضای این جریان سیاسی هنوز دست از رقیب هراسی بر نمی دارند. مجلس یازدهم که با توجه به اینکه اعتبار اصلاح طلبان به شدت به سبب عملکرد ضعیف این جریان در شورای شهر و شهرداری تهران و همچنین مجلس دهم خدشه دار شده است، با پیروزی قاطع اصولگرایان همراه شد این روزها هدف آماج و حملات روزنامه های اصلاح طلب است.
 

اما اگر جریان رقیب این روزها در پاستور اقامت داشت اصلاح طلبان قطعا با رسانه های بی شماری که در دست دارند، فضای سیاسی و رسانه ای کشور را با توجه به جهش قیمت دلار به هم می دوختند اما امروز سکوت کرده یا آنرا به موضوعی فرعی تبدیل می کنند. این جریان سیاسی همواره سعی می کند با استفاده از ابزار رسانه ای به اهداف خود برسد و با بمباران خبری مخاطبان، افکارعمومی را به سمت اهداف خود هدایت می کند.

اقتصاد کشور امروز برآیند راهبرد و ایده جریان اصلاح طلب است. این جریان سیاسی خط مشی اقتصادی و سیاست خارجی کشور را در هفت سال گذشته ترسیم کرد و دولت نیز بر اساس آن اقدام کرده و تا به امروز خود را وفادار به این راهبرد می داند. در این میان اصلاح طلبان مطرح می کردند که با سازش گری به قول خود تعامل با غرب و باز کردن درهای کشور می توانند کشور را به سمت پیشرفت هدایت کنند اما همه این موارد که با یک نگاه صفر و صدی همراه شد بیشتر ظرفیت های مختلف داخلی و جهانی ایران را نادیده گرفت و امروز مشکلات کشور مرهون همین نگاه صرف به مذاکره با غرب است. 
 

دلار 25 هزار تومانی یک پیام آشکار برای جریان اصلاحات دارد و آن این است که راهبرد سیاسی آنها چه در داخل و چه در حوزه بین الملل به شدت شکست خورده است و متاسفانه این مردم هستند که بایستی مشکلات شکست این راهبرد سیاسی پرطمطراق اما بی فایده را بر دوش بکشند. 

اصلاح طلبان حتی امروز هم می خواهند با استفاده از ابزار رسانه ای خود مشکلات کشور را با تغییر جایگاه اصلی و فرعی به نفع جریان خود پیش ببرند اما این جریان سیاسی حافظه سیاسی و تاریخی ملت ایران را به شدت نادیده و دست کم گرفته است. برجام و درس عبرت تاریخی که این موضوع برای ایران و ایرانی داشت، سالها فراموش ناشندنی است و از سوی دیگر این جریان سیاسی اگر می خواهد در صحنه سیاسی کشور دوام بیاورد نباید تنها با ابزار رسانه ای خود مسائل را حل و فصل کند.

وضعیت امروز و کنونی کشور به واقع دستپخت همین استفاده ابزاری جریان اصلاحات از رسانه هاست در حالی که در عمل شاهد برون سپاری مسئولیت و عدم فعالیت و عملکرد بسیار ضعیف اعضای این جریان سیاسی هستیم. برجام که با تیترها و اسطوره سازی های بزرگ از «محمد جواد ظریف» همراه بود و در انتها این افسانه بافی های رسانه ای در حوزه واقعیت برایند مثبتی نداشت، به خوبی نشان دهنده بازی رسانه ای اصلاح طلبان است. همین وعده ها بود که بخشی از مردم را بعد از امضای برجام که هنوز هیچ اتفاقی در کشور نیفتاده بود، برای جشن و پایکوبی به خبابان ها کشاند.
 

این رسانه ها که دیروز با تیتر فروشی و رویافروشی در برجام و دیگر موارد کشور مخاطبان و افکار عمومی را به سمت سیاست های غیرواقعی اصلاحات سوق می دادند امروز با تاکتیک آلزایمر سیاسی سعی می کنند که دیروز پرشکوهی که ترسیم می کردند را فراموش کنند اما به نظر نمی رسد جامعه و افکارعمومی به همین زودی این موارد را فراموش کند؛ چراکه هر اتفاقی مانند افزایش قیمت دلار مردم را به یاد وعده ها و رویاهایی که این رسانه ها در ذهن مردم ترسیم می کردند، می آورد.


کد مطلب: 734290

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/734290/دلار-کانال-۲۵-هزار-تومان-علی-برکت-الله-پروپاگاندای-رسانه-ای-اصلاحات-کجاست-اگر-دولت-اصولگرا-اتفاقی-می-افتاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com