کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مازنی، نماینده سلفی بگیر مجلس دهم:

در مجلس گذشته عقلایی بودند که شرایط را مدیریت می‌کردند/ یکی از نتایج مهم برجام نشان دادن فرهنگ مردم ایران بود/ نتیجه دوم، دورشدن خطر جنگ بود

19 تير 1399 ساعت 12:15

يکي از نتايج مهم برجام اين بود که ملت ايران را مردمي با فرهنگ و اهل گفت‌و‌گو به دنيا شناساند که با شش قدرت مسلط دنيا که پنج کشور حق وتو در سازمان ملل دارند گفت‌و‌گو کردند


گروه سیاسی جهان نیوز، احمد مازنی، نماینده سلفی بگیر مجلس دهم و کاندیدای ناکام انتخابات مجلس یازدهم که چندی پیش گفته بود: «بی‌انصافی است که عملکرد ترامپ را پای ضعف‌های دولت روحانی و مجلس دهم می‌گذارند!» در گفتگو با روزنامه آرمان سعی کرده است خط تخریب مجلس نوپای یازدهم را ادامه دهد و مهر پایان را بر این مجلس تازه شکل گرفته بزند. گفتنی است روز گذشته نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم، در اقدامی قابل تقدیر اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و رئیس اصلاح طلب کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم را به دلیل مواردی نظیر عدم صداقت، اعمال نفوذ، رانت و ایجاد شبکه فساد رد کردند و او را از مجلس اخراج کردند. این اولین آزمون جدی مجلس در عمل به شعارهای اعلامی بود که با موفقیت به پایان رسید. بدون شک مبارزه با فساد زیربنای اصلی بهبود اوضاع اقتصادی است.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات مازنی را در ادامه خواهید خواند:

*تشکيل سه فراکسيون سياسي با وجود تمام ضعف‌ها نشان از اين بود که تمام طيف‌هاي فکري و جريان‌هاي سياسي درون کشور در مجلس دهم حضور دارند. عقلايي در مجلس دهم حضور داشتند که به‌رغم تمام افراط و تفريط‌ها شرايط را مديريت مي‌کردند.

*بخشي از نمايندگان که جز منافع جناحي و فردي دغدغه اي ندارند در مجلس دهم هم بودند و در آن زمان هم تمام تلاش آنها در جهت تضعيف دولت بود و در پي آن هم مجلس تضعيف مي‌شد. اين نمايندگان همواره سعي داشتند در ارتباطات بين‌المللي خلل ايجاد کنند و با رفتارهاي افراطي جايگاه مجلس را دچار تنزل کنند که خروجي آن هم اين بود که مردم از اصل نهاد انتخابات نااميد شدند.

*مجلس جديد مرتب سعي دارد به مردم القا کند برجام بد بوده و نتيجه‌اي نداشته است به جاي اينکه جايگزيني براي آن داشته باشند فقط به نقد تمام گام‌هاي مثبت دولت مي‌پردازند.

بیشتر بخوانید:
جماعتی از پوشش زنان ابزاری ساخته‌اند برای کسب قدرت
افراطیون به خاطر کینه‌های ۸۸ نمی‌خواستند روحانی موفق شود!
در ۸ سال احمدی نژاد قطار عقلانیت از ریل خارج شد


*تمام گرفتاري‌هايي که کشور متحمل شده از رفتار تندروهايي است که با مواضعي که در حل مشکلات به کار گرفتند باعث شدند عليه ايران قطعنامه و تحريم صادر شود. برجام براي حل و فصل رفتار نسنجيده دولت‌هاي نهم و دهم تنظيم شد و هنوز هم مشکلات آن دولت گريبانگير کشور است.

*برجام حداقل سه نتيجه محسوس داشت. يکي از نتايج مهم برجام اين بود که ملت ايران را مردمي با فرهنگ و اهل گفت‌و‌گو به دنيا شناساند که با شش قدرت مسلط دنيا که 5 کشور حق وتو در سازمان ملل دارند گفت‌و‌گو کردند و به يک تفاهم و يک قرارداد بين‌المللي رسيدند که تمام تحريم‌هاي گذشته را از دستور کار خارج و لغو کرد. مزيت دوم برجام اين بود که از خطر جنگ جلوگيري کرد و مانع تهديد کشور ايران شد و در نهايت اينکه همين اخيرا شوراي امنيت سازمان ملل پيش‌نويس قطعنامه آمريکا را رد کرد و از 15 عضو شوراي امنيت چهارده عضو به نفع ايران راي دادند از برکت برجام بوده است.

*اگر تندروها مشکلات را گردن روحاني نيندازند حرف ديگري براي گفتن ندارند و بي‌‌‌برنامگي آنها بيش از پيش مشخص مي‌شود، برخي افراد مي‌خواهند به مردم القا کنند که اگر نمي‌توانند شعارهاي خـود را عملي کنند به خاطر روحاني است.

*من اميدوارم رئيس‌جمهور بعدي هم از خود اصولگرايان باشد، چراکه اگر فردي اصلاح‌طلب يا معتدل رئيس‌جمهور شود بازهم بهانه‌هاي آنها براي عدم تسلط بر اداره کشور و خصوصا مجلس ادامه خواهد داشت.

*روحاني از خود اصولگرايان بود و با او چنين برخوردي داشتند چه برسد که فردي از جناح ديگري بخواهد رئيس جمهور باشد. اميدوارم رئيس‌جمهور بعدي اصولگرا باشد که نمايندگان مجلس يازدهم از روي مردمي که در حوزه انتخابيه نمايندگي مي‌کنند خجالت نکشند.


کد مطلب: 733257

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/733257/مجلس-گذشته-عقلایی-بودند-شرایط-مدیریت-می-کردند-یکی-نتایج-مهم-برجام-نشان-دادن-فرهنگ-مردم-ایران-نتیجه-دوم-دورشدن-خطر-جنگ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com