کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابطحی:

من مدافع اصلاحات هستم نه اصلاح طلبان/ جهانگیری تحرکات انتخاباتی دارد/ شاید عارف هم قصد کاندیداتوری داشته باشد/ محسن رضایی قطعا کاندیدا می‌شود/ رئیسی کارش را به صورت مطلوب پیش می‌برد

9 تير 1399 ساعت 12:06

پیگیری‌های من در خصوص صحت استعفای آقای عارف از شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان به نتیجه نرسیده است. البته شاید ایشان تصمیم دارند برای ریاست جمهوری اقدام کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدعلی ابطحی، از چهره های اصلاح طلب که در دوران دولت های اصلاحات مدتی به عنوان معاون پارلمانی و زمانی هم در مقام ریاست دفتر رئیس جمهور مشغول به فعالیت بود با خبرآنلاین گفتگوی مفصلی داشته است که بخش های مهم آن را در ادامه خواهید خواند:

*از سال ۸۸ به بعد همه تلاش‌ها برای بستن صدای اصلاح طلبان صورت گرفته است. در این مسیر رفتارهایی همچون؛ دادگاهی کردن اصلاح طلبان، گرفتن امکانات از این جریان و عدم اجازه به مهره‌های اصلی اصلاحات برای حضور در انتخابات؛ به دفعات رخ داده است. 

*در سال ۸۴ اصلاح طلبان به خاطر کسب قدرت بزرگترین «خطای استراتژیک» خود را انجام دادند و همگی در عرصه انتخابات باقی ماندند، همین موضوع نیز باعث شکست آنها شد. 

*جریان مقابل سعی دارد که عملکرد دولت کنونی را به پای اصلاح طلبان بنویسد. شما فکر می‌کنید با وجود فشارهایی که گفته شد، چگونه اصلاح طلبان می‌توانند به کار خود ادامه دهند؟ البته در همین فضا هم بنده معتقدم همچنان گفتمان اصلاحات از سوی مردم خریدار دارد.

*باید تأکید کنم که از اصلاح طلبان دفاع نمی‌کنم، بلکه مدافع جریان اصلاحات هستم.

*باید از یک اصلاح طلب این انتظار را داشت که تفکراتی که به دنبال «سقوط حکومت» باشد را همراهی کند. البته همچنان اعتقاد دارم که اگر شرایط کمی تغییر کند و وضعیت مردم بهتر شود، دوباره مردم به سمت تفکر اصلاح طلبی و یا چیزی شبیه آن گرایش پیدا می‌کنند و از این دریچه به دنبال تغییر می‌روند.

بیشتر بخوانید:
فضای بین‌الملل از پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس استقبال نمی‌کند

*پیگیری‌های من در خصوص صحت استعفای آقای عارف از شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان به نتیجه نرسیده است. البته شاید ایشان تصمیم دارند برای ریاست جمهوری اقدام کنند.

*برای صحبت درباره انتخابات سال ۱۴۰۰ هنوز کمی زود است، اما تعداد کاندیداها در آن جریان بسیار زیاد است. به نظر می‌رسد آقایان ضرغامی و جلیلی عزم جدی برای ورود به عرصه انتخابات را دارند.  در این سو افراد دیگری نیز تحرکات انتخاباتی دارند که به نظر می‌رسد یکی از شاخص ترین آنها آقای اسحاق جهانگیری باشد.

*یک زمانی می‌گفتند که امام زمان (عج) پشت سر آقای احمدی نژاد است، شاید این بار بگویند که شیطان پشت سر اوست. اما در کل محمود احمدی نژاد را خطری برای آینده نمی‌بینم و اساسا فکر نمی‌کنم ایشان رئیس جمهور شود. البته همچنان معتقدم که حضور ۸ ساله ایشان در قدرت یک خطر بزرگ برای کشور بود.

*آقایان رئیسی و قالیباف زمانی برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری مطرح بودند، اما شاهد هستیم که هر دو در جایگاه ریاست قوا حضور دارند. درباره آقای رئیسی باید بگویم که ایشان جایگاه بسیار مستحکمی در دستگاه قضا دارد و کار خود را به صورت مطلوب خود به پیش می‌برد؛ و به نظر می‌رسد که از پس کار دستگاه قضا بر می‌آید... آقای رئیسی سه دهه در این دستگاه حضور داشته و کار در آنجا را می‌داند. به همین دلیل ایشان را کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌دانم.

*آقایان قالیباف و محسن رضایی همیشه خود را محق در انتخابات ریاست جمهوری می‌دانند. به نظر می‌رسد که آقای رضایی قطعا به عرصه می‌آیند و احتمال دارد آقای قالیباف نیز نیم نگاهی به صندلی ریاست جمهوری داشته باشند.

*باید به خاطر بیاوریم که «برجام» در زمان آقای «اوباما» شکل گرفت و اگر روند طبیعی خود را طی می‎کرد در نهایت منفعت زیادی برای مردم ما داشت.  البته بنده باید تأکید کنم که هم اکنون نیز وقت مذاکره با آمریکا و فردی مانند «ترامپ» نیست. تجربه ترامپ نشان می‌دهد که به دنبال گرفتن انتقام از ایران است و نیت مذاکره ندارد.


کد مطلب: 732159

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/732159/مدافع-اصلاحات-هستم-نه-اصلاح-طلبان-جهانگیری-تحرکات-انتخاباتی-شاید-عارف-هم-قصد-کاندیداتوری-داشته-باشد-محسن-رضایی-قطعا-کاندیدا-می-شود-رئیسی-کارش-صورت-مطلوب-پیش-می-برد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com