کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده رئیس جمهور در شورای اجتماعی زنان و خانواده:

پس از جريان کرونا مقبوليت دولت روحانی بالا رفته!/ براي دولت کاری ندارد که مرتب کارنامه‌اش را به رخ بکشد/ نوع تعامل ما با کشور‌های ديگر اقتصاد را بيمار کرده!

5 تير 1399 ساعت 12:31

اشرف بروجرودی می گوید: براي دولت کاري ندارد که بخواهد به‌طور مرتب کارنامه خود را به رخ بکشد و مواردي که در آنها موفق عمل کرده را بيان کند!


گروه سیاسی جهان نیوز: اشرف بروجردی، فعال اصلاح طلب و «نماینده رئیس جمهور در شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده» در گفتگویی ضمن ادعای افزایش میزان مقبولیت دولت روحانی پس از جريان کرونا، همچون سایر اصلاح طلبان، تخریب مجلس نوپای یازدهم را از قلم نینداخته و گفته است: «روحاني 24‌ميليون راي همراه خود داشته اما برخي تعداد آرايشان به 500، 600‌ هزار راي هم نمي‌رسيد». جدای از این مغلطه آشکار در مقایسه بین انتخابات ریاست جمهوری با مجلس به عنوان قوه ای متشکل از حدود 290 نفر از نمایندگان ملت، باید از ایشان پرسید که از آن 24 میلیون نفر سال 96 ، هم اکنون چند نفر حاضر هستند بار دیگر به آقای روحانی رای بدهند و یا اینکه چند نفر از آن 24 میلیون از ادامه دولت تدبیر و امید برای یک سال آینده خوشحال هستند؟ از همه جالب تر آنکه این فعال اصلاح طلب گفته است که دولت از به رخ کشیدن کارنامه خود امتناع می کند! گویی ایشان از اوضاع اقتصادی کشور به عنوان ثمره سیاست های هفت سال گذشته، کاملا بی‌خبر است. همچنین خانم بروجردی نوع رابطه ایران با سایر کشورها را دلیل اقتصاد بیمار کشور دانسته است؛ بدون آنکه اشاره کند کدام جریان سیاسی در هفت سال گذشته اقتصاد کشور را به تصمیمات آمریکا و اروپا گره زد. این نکته را هم باید یادآور شد که آقای روحانی دو روز پیش رسما گفتند: «وعده‌هایی که من در سال ۹۵ دادم، برای شرایط آن زمان بود».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات بروجردی را در ادامه خواهید خواند:

*آمار نشان مي‌دهد پس از جريان کرونا ميزان مقبوليت دولت در پيشگاه مردم افزايش پيدا کرده است و امروز دولت محبوبيت بيشتري ميان مردم دارد. در حال حاضر مردم به‌تدريج متوجه خدمات دولت شده‌اند و اينکه عده‌اي سعي دارند چهره دولت را تخريب کنند و فضا را متشنج کنند براي مردم محرز است و نتيجه‌اي هم در پي ندارد.

*براي دولت کاري ندارد که بخواهد به‌طور مرتب کارنامه خود را به رخ بکشد و مواردي که در آنها موفق عمل کرده را بيان کند اما امروز زمان مناسبي براي اين کار نيست و کشور درگير بحران‌هاي زيادي است که هرکدام از آنها به نوعي مردم را از پاي درآورده‌اند. دولت در شأن خود نمي‌بيند که بخواهد به اين نکات بپردازد و توان خود را صرف اين مسائل کند.

*نيمي از مشکلاتي که امروز در کشور وجود دارند و هرروز هم کار را سخت‌تر مي‌کنند مرتبط با محدوديت‌هايي است که در عرصه بين‌الملل براي ما اعمال شده که البته بخش اعظمي از اين محدوديت‌ها علل‌هايي در داخل کشور دارند. تحريم‌ها و نوع تعاملي که ما با کشور‌هاي ديگر داريم اقتصاد ما را بيمار کرده و بايد براي آن راهي بيابيم، مجلس يازدهم اگر عاقلانه قدم بردارد و دلسوزي براي مردم دغدغه آنها باشد رويه‌اي موثر را در پيش خواهد گرفت.

*مهم‌ترين پيامد برخي رفتارهاي افراطي اين است که مردم خسته مي‌شوند و متوجه مي‌شوند خدمت‌رساني به آنها تضعيف شده است. همچنين در عرصه بين‌الملل هم خدشه‌دار شدن چهره نظام از پيامدهاي چنين عملکردي است و ديگر به حرف کشور ما اهميت نمي‌دهند و جهان به اين نتيجه مي‌رسد که وقتي ايران با اين حجم از مشکلات داخلي درگير است ديگر زماني براي مراودات بين‌المللي ندارد. در واقع غيرمنطقي نشان دادن چهره کشور و نظام پيامدهاي زيادي خواهد داشت.

*روحاني 24‌ميليون راي همراه خود داشته اما برخي تعداد آرايشان به 500، 600‌ هزار راي هم نمي‌رسيد. اينکه بخواهند رئيس‌جمهور را زير سوال ببرند يک موضوع سياسي و جناحي تا تامين‌کننده خواسته اکثريت مردم و اين روش موجب‌کاهش آرامش درجامعه خواهد شد.


کد مطلب: 731766

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/731766/جريان-کرونا-مقبوليت-دولت-روحانی-بالا-رفته-براي-کاری-ندارد-مرتب-کارنامه-اش-رخ-بکشد-نوع-تعامل-کشور-های-ديگر-اقتصاد-بيمار-کرده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com