کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دست و پازدن برای تخریب مجلس؛

فاضل میبدی: گرانی دلار به خاطر عملکرد مجلس یازدهم است!/ فیلتر اینستاگرام ایران را منزوی می‌کند!/ نگاه لاریجانی از قالیباف معتدل‌تر و منطقی‌تر بود

4 تير 1399 ساعت 11:03

درشرايط کنوني اين شائبه براي مردم کشور ايجاد شده که مجلس يازدهم ممکن است کشور را به سمت تنش بيشتر ببرد!


گروه سیاسی جهان نیوز: عجله اصلاح طلبان برای تخریب مجلس جدید کاملا مشهود است. بخش اول این تخریب ها از لحظه اعلام نتایج انتخابات آغاز و تا روز شروع به کار مجلس شکل گرفت. اما بخش دوم این تخریب ها از هفتم خرداد شروع شده و روز به روز روند آن شدت می گیرد. جهان نیوز در گزارش های مختلفی همانند «حمله اصلاح طلبان به مجلسی که هنوز تشکیل نشده است!» و «عجله اصلاح طلبان برای تخریب مجلس» ابعاد و پشت پرده این تخریب ها را اطلاع رسانی کرده است. امروز هم محمد تقی فاضل میبدی، روحانی اصلاح طلب و چهره حاشیه دار این جریان در گفتگویی با روزنامه اصلاح طلب آرمان تلاش کرده است تلاطم بازار ارز در روزهای اخیر را به مجلس جدید ربط داده و نمانیدگان را بدون برنامه اقتصادی نشان بدهد. میبدی همچنین تلاش کرده که مجلس جدید را نمیانده فیلترینگ نشان دهد و دوقطبی موافقان و مخالفان شبکه هی اجتماعی تشکیل دهد. تخریب قالیباف هم بخش دیگری از اظهارات او بوده است.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات فاضل میبدی را در ادامه خواهید خواند:

*در شرايط کنوني مجلس يازدهم به صورت متصلب و متعصب با موضوع سياست خارجي برخورد مي‌کند. چنين رويکردي در نهايت عاقبت مشخصي ندارد. در روزهاي گذشته ما دوباره شاهد افزايش قيمت ارز و تورم در کشور بوده‌ايم که يکي از دلايل آن عملکرد مجلس يازدهم در زمينه سياست خارجي است.

*درشرايط کنوني اين شائبه براي مردم کشور ايجاد شده که مجلس يازدهم ممکن است کشور را به سمت تنش بيشتر ببرد. اين مسأله تأثيرات منفي رواني روي افراد جامعه گذاشته و روي بازار نيز اثرگذار بوده است. از سوي ديگر سخناني از برخي نمايندگان مجلس درباره فيلترينگ شبکه‌هاي اجتماعي شنيده شده که با نگران‌هايي همراه بوده است. به هر حال بسياري از کسب و کارها از طريق شبکه‌هاي اجتماعي صورت مي‌گيرد. نکته ديگر اينکه اگر فيلترينگ صورت بگيرد استفاده از فيلترشکن‌ها بيشتر مي‌شود و آثار رواني منفي در جامعه درباره مجلس و مسببان اين قضيه ايجاد خواهد کرد. اين اقدامات نگاه مردم جهان را نسبت به ايران منفي کرده و کشور را منزوي مي‌کند.

*پشتوانه اجتماعي اندک مجلس يازدهم باعث شده که برخي از نمايندگان تلاش کنند خود را بزرگ جلوه بدهند. هنگامي که اين دسته از نمايندگان براي حل مشکلات اقتصادي راه‌حل موثري ندارند يا در زمينه تعامل با جهان پيرامون داراي يک منطق صحيح نيستند مجبورند دست به کارهايي بزنند که خود را نشان بدهند.

*اوضاع کشور در لايه‌هاي پايين اجتماعي مساعد نيست. در شرايط کنوني وضعيت بازار، قيمت‌ها و سفره مردم روز‌به‌روز وضعيت بدتري پيدا مي‌کند. مقصر اين وضعيت نيز تنها دولت نيست و همه نهادهاي تصميم‌گير در به وجود آمدن اين وضعيت نقش داشته‌اند.

*استقلال مجلس در کشور ما براساس اصول سياسي قرار ندارد. به همين دليل نيز جايگاه مجلس نسبت به گذشته تنزل کرده است. مجلس بايد به شکلي عمل کند که هر روزش نسبت به روز قبل عملکرد درخشان‌تري داشته باشد. متأسفانه هيچ نشانه‌اي از اين وضعيت در رفتار نمايندگان و مصوباتي که در مجلس تصويب مي‌شود وجود ندارد. به صورت طبيعي استقلال يک مجلس در نطق‌هاي رئيس مجلس و نطق‌هاي پيش از دستور نشان داده مي‌شود.

*معتقدم آقاي لاريجاني بيشتر در قامت رياست مجلس قرار داشت. آقاي قاليباف هنوز نتوانسته خود را به عنوان يک رئيس مجلس تأثيرگذار در تمام مراحل نشان بدهد. سخنراني‌هاي روزهاي نخست شکل تهاجمي نسبت به دولت و کشورهاي جهان داشته است. واقعيت اين است که صندلي رياست مجلس جاي تهاجم نيست. رياست مجلس بايد داراي منطقي قوي باشد. اين منطق در آقاي لاريجاني ديده مي‌شود. هر چند ممکن است انتقاداتي نسبت به عملکرد آقاي لاريجاني وجود داشته باشد اما ايشان نگاه معتدل‌تر و منطقي‌تري به مسائل داشته است. به همين دليل نيز به نظر مي‌رسد فاصله رياست آقاي قاليباف بر مجلس با آقاي لاريجاني کم نيست.


کد مطلب: 731629

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/731629/فاضل-میبدی-گرانی-دلار-خاطر-عملکرد-مجلس-یازدهم-فیلتر-اینستاگرام-ایران-منزوی-می-کند-نگاه-لاریجانی-قالیباف-معتدل-تر-منطقی-تر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com