کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انحراف افکار عمومی توسط آقای مشاور؛

توئیت‌ پراکنی «آشنا» برای پرونده طبری/ مشاور فرهنگی رئیس جمهور یا تکنسین جنگ روانی؟ +تصاویر

3 تير 1399 ساعت 14:15

این روزها با شدت گرفت مسائل و مشکلات اقتصادی مردم، «حسام الدین آشنا» دوباره اقدام به توئیت زدن های مختلف کرده و خود را در کانون توجه افکارعمومی قرار داده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: این روزها که موضوع وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش برای آنان دغدغه شده است و هر روز شاهد گران شدن کالاهای پر مصرف هستیم که مردم را بیشتر در تنگنا قرار می دهد، راهکار دولتمردان برای برون رفت از این مشکلات چیست؟ این موضوعی است که با نگاهی به افعال سیاسی رسانه ای برخی از دولتمردان به وضوح می توان به آن پاسخ داد.

یکی از دولتمردانی که در فضای رسانه ای حضور چشمگیر دارد و با توجه به اینکه در شبکه اجتماعی توئیتر فعال است سعی می کند به نوعی خود را یکی از سخنگویان دولت معرفی کند و به افکارعمومی و منتقدان پاسخ دهد «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس جمهور است. مشاور فرهنگی که به زعم بسیاری از کارشناسان و فعالان رسانه ای تنها نام مشاور فرهنگی بودن را یدک می کشد و در ادامه بیشتر سعی در ایجاد یک جنگ روانی و رسانه ای دارد. 

این روزها با شدت گرفتن مسائل و مشکلات اقتصادی مردم حسام الدین آشنا دوباره اقدام به توئیت زدن های مختلف کرده و خود را در کانون توجه افکارعمومی قرار داده است. اما آیا محتوای توئیت های آشنا پاسخ دهی به مشکلات مردم است. با نگاهی گذرا به توئیت های اخیر آقای مشاور به خوبی رویکرد وی نسبت به حضور در شبکه های اجتماعی را متوجه می شویم.

ماجرای پرونده «اکبر طبری» که این روزها در دادگاه به طور جد از سوی قوه قضائیه در حال رسیدگی است با اعلام  حضور یکی از متهمین پرونده در خارج از کشور وارد فاز جدیدی شد. «غلامرضا منصوری» که به عنوان نهمین متهم این پرونده شناخته شد ابتدا با انتشار ویدئویی  اعلام کرد که سعی دارد به کشور باز گردد و جوابگوی اتهماتش خواهد بود. اما بعد از مدتی که خبر آمد اینترپل قرار است وی را بازگرداند خبر مرگ وی در هتلی در رومانی منتشر شد.

همین عامل سبب شد تا خوراک توئیت های آشنا که با کنایه های مختلفی همیشه همراه است، تهیه شود. وی در توئیتی با یادآوری موضوع «سعید امامی» که متهم قتل های زنجیره ای معرفی می شود، سعی کرد ماجرای قاضی منصوری را به نوعی امنیتی و سیاسی جلوه دهد. وی در این توئیت پرابهام حفظ جان متهمان را لازم دانست و از سوی دیگر با پیوند دادن این دو ماجرای کاملا جدا و بی ربط به هم سعی کرد افکارعمومی را در این حوزه درگیر کند.



نکته ویژه توئیت های آشنا پرابهام و کنایه آمیز و درون مایه های امنیتی سیاسی آن است که در این توئیت ها درباره پرونده طبری هم تکرار شده است. وی در توئیتی دیگر با عنوان این موضوع که پرونده طبری ابعاد غیر اقتصادی هم دارد، نوشت: «بدون وجود شبکه فعال در سه قوه و چه بسا نهادهای دیگر بعید است فسادی شکل بگیرد که یک متهمش در رومانی از دنیا رانده شود. نکند سر و ته پرونده زده شود. لطفا مراقب داروی نظافت باشید.»



به نظر می رسد آشنا سعی دارد در این مرحله از کار دولت که سال پایانی خدمت رسانی قوه مجریه است، با توئیت های امنیتی سیاسی افکارعمومی را به سمت غیر از پاسخگویی درباره اقدامات دولت منحرف کند. این رویه آقای مشاور در حالی این روزها پررنگ شده است که دلار تا 19 هزار تومان افزایش یافته است و بازهم مردم نگرانی زیادی در خصوص تهیه معیشت و اقتصاد خانواده خود دارند.

جالب است که «رسول دانیال زاده» متهم چهارم پرونده طبری کسی است که پیشترها در ماجرای مسائلی که درباره «حسین فریدون» برادر رئیس جمهور مطرح شده است اعلام کرده است: «فریدون 26 میلیارد پول دستی خواست من هم دادم.» 

دانیال زاده در خصوص نحوه آشنایی خود با حسین فریدون چنین گفته است: «از طریق شخصی به نام محمدی با حسین فریدون آشنا شدم و ساختمان کریم خان را برای انتخابات تحویل فریدون دادم.»

دانیال زاده اگر چه در ابتدا منکر پرداخت هر گونه وجهی به حسین فریدون می‌شد، اما در مراحل بعدی تحقیقات درباره این موضوع سخن گفت. دانیال زاده در این باره گفت: «اینجانب فقط به آقای فریدون وجهی را پرداخت کردم آن هم در دو فقره بوده که به نام شخص دیگری بوده است، اما به دستور فریدون انجام شد.»

حالا همین فرد در دادگاه طبری به عنوان متهم چهارم در حال رسیدگی به اتهاماتش است. 

به هر لحاظ اینکه با توئیت های پرابهام ذهن افکارعمومی را در جهتی که پاسخگویی به سئوالات اساسی آنان از این موارد اتفاق نمی افتد، هدایت کنیم چندان نمی تواند آورده ای برای دولت داشته باشد و مردم کماکان به دنبال کار اجرایی دولت و پاسخگویی به نیازهایشان خصوصا رفع نابه سامانی شدید اقتصادی و معیشتی خود هستند.


کد مطلب: 731395

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/731395/توئیت-پراکنی-آشنا-پرونده-طبری-مشاور-فرهنگی-رئیس-جمهور-یا-تکنسین-جنگ-روانی-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com