کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی اصلاح طلب:

دوچرخه‌سورای زنان با ماشین سواری هیچ فرقی ندارد!/ نمی‌خواهند هوا را آلوده کنند/ اگر به حجاب این خانم‌ها گیر بدهیم به نفع ایران و اسلام نیست!

29 خرداد 1399 ساعت 10:00

فاضل میبدی گفته است: خانمی که حجاب وی اشکال داشته باشد نظم عمومی را بهم نمی‌زند، اگر هم معصیت کرده، خودش کرده ما نباید خانمی را مجبور کنیم که سوار دوچرخه نشود.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدتقی فاضل میبدی، روحانی اصلاح طلب و عضو تشکل مجمع مدرسین حوزه علمیه قم که چندی پیش گفته بود: «وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد!» و یا «روش های امام خمینی حجت مطلق نیست!...حتی الان سیره سیاسی معصومین هم حجت نیست» در گفتگو با خبرگزاری دولتی برنا که تمام و کمال در خدمت اهداف جریان اصلاحات قرار گرفته، گفته است: «دوچرخه‌سورای زنان در خیابان با ماشین سواری آنها هیچ فرقی نمی‌کند... اینکه به حجاب این خانم گیر بدهیم، شرعی و عقلی نیست و به نفع کشور و اسلام نیست». این اظهارات در حالی مطرح می شود که «حجاب» با کیفیت مشخص در متون دینی جزو ضروریات دین تعریف شده و بر این اساس نظرات شخصی این روحانی اصلاح طلب خلاف دستوات صریح دینی است. باید دید مسئولان امر تا کجا قصد مماشات با بیان این جنس نظرات از سوی یک فرد معمم و در پوشش لباس دین را دارند؟

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات فاضل میبدی را در ادامه خواهید خواند:

*به شخصه معتقد هستم که نباید چنین فتواهایی در جامعه ما صادر شود چرا که دوچرخه‌سورای زنان در خیابان با ماشین سواری آنها هیچ فرقی نمی‌کند، در واقع تفاوتی نمی‌کند مرکبی که انسان سوار می‌شود ماشین، موتور و یا دوچرخه باشد. خانمی که سوار دوچرخه می‌شود یا به خاطر صرفه‌جویی است و نمی‌خواهد هوا را آلوده کند یا اینکه می‌خواهد ورزش کند، لذا از هر جهت این خانم عمل خلاف شرعی را مرتکب نشده است و اینکه به حجاب این خانم گیر بدهیم، شرعی و عقلی نیست و به نفع کشور و اسلام نیست.

بیشتر بخوانید:
چند نکته درباره اظهارات روحانی کم‌سواد اصلاح‌طلبان
امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم
برخی روحانیون عادت دارند که فقط از نظام تعریف کنند


*باید اجازه داد که انسان‌ها تا مادامی که اقدامی خلاف نظم عمومی انجام نداده‌اند، در زندگی خود تفریح داشته باشند. خانمی که حجاب وی اشکال داشته باشد نظم عمومی را بهم نمی‌زند، اگر هم معصیت کرده، خودش کرده ما نباید خانمی را مجبور کنیم که سوار دوچرخه نشود و حجابش را حفظ کند، افراد اگر خواهان اصلاح هستند بهتر است کار فرهنگی کنند.


کد مطلب: 731012

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/731012/دوچرخه-سورای-زنان-ماشین-سواری-هیچ-فرقی-ندارد-نمی-خواهند-هوا-آلوده-کنند-اگر-حجاب-این-خانم-ها-گیر-بدهیم-نفع-ایران-اسلام-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com