کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جوادی حصار، فعال اصلاح طلب:

وقتی دولت احمدي‌نژاد سر كار آمد، مردم متوجه شدند كه درباره دولت خاتمی درست قضاوت نكردند/ کسی به خاطر حمایت خاتمی از روحانی نگاه منفی به او ندارد!

24 خرداد 1399 ساعت 10:54

بسياري به آقاي خاتمي انتقاد داشتند كه او درست و محكم و شفاف برخورد نكرده‌ است اما بعدا كه دولت احمدي‌نژاد سر كار آمد، مردم متوجه شدند كه در مورد دولت آقاي خاتمي درست قضاوت نكردند و باز خاتمي به چهره‌اي محبوب ميان اصلاح‌طلبان تبديل شد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدصادق جوادی‌حصار، فعال اصلاح طلب و عضو حزب اعتماد ملی گفته است: «اگرچه به ‌خاطر حمايت از روحاني و اتفاقات اين‌دو دوره بسياري باز به خاتمي ايراد مي‌گيرند كه اين دستپخت شما است اما به نظر نمي‌رسد كسي به آقاي خاتمي نگاه منفي داشته‌ باشد و بگويد صادقانه رفتار نكرده ‌است»! به طور خلاصه باید گفت که ظاهرا سطح اطلاعات و جنس تحلیل این فعال اصلاح طلب از مسائل جامعه از همان نوع نظرسنجی های چشمی آقای رئیس جمهور است. 

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات جوادی حصار را در ادامه خواهید خواند:

*بايد ديد شرايط كشور چگونه است و اصلاح‌طلبان مي‌توانند از چه امكاناتي برخوردار باشند. اينكه اصلاح‌طلبان در شرايطي باشند كه اسحاق جهانگيري به ‌صورت رسمي، محكم و متقن، در چارچوب يك برنامه نوشته شده مكتوب بتواند مجري اهداف اصلاح‌طلبانه باشد يك بحث است اما اينكه اصلاح‌طلبان بگويند چون كانديداي ديگري نداريم پس از جهانگيري حمايت مي‌كنيم، بحث ديگري است. من با رويه دوم مخالفم و معتقدم نبايد دوباره اين كار را تكرار كرد.

*در بين گزينه‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري 1400 اين‌گونه نيست كه هيچ گزينه‌اي از بدنه دولت امكان راي‌آوري متوسط را نداشته ‌باشد اما بايد ديد كدام گزينه منجر به پيروزي مي‌شود. معتقدم اين گزينه‌ها با حمايت قاطع و روشن اصلاح‌طلبان و همچنين بازگردادن بدنه اجتماعي و قانع كردن مردم‌ِ طرفدار اين جريان سياسي نسبت به اينكه اشتباهات و رفتارهاي گذشته ديگر تكرار نمي‌شود و اصلاح‌طلبان مي‌توانند به چند هدف مشخص شده برسند؛ توان راي‌آوري دارند

*آقاي عارف نشان داده كه يك روز كانديداي محبوب اصلاح‌طلبان و بدنه اجتماعي آنها بوده و به‌دليل يك غفلت سياسي يا محاسبه غلط سياسي، تبديل شده به كانديداي دوم و از آقاي روحاني حمايت شده ‌است. عارف رييس فراكسيون اميد بوده كه ضعف‌هايي هم داشته‌است اما بايد روشن و شفاف شود كه چقدر از اين ضعف‌ها به شخص عارف و چقدر به فراكسيون بازمي‌گردد و چرا آقاي عارف در مجلس به عنوان نفر اول تهران يا رييس فراكسيون اصلاح‌طلبان مجلس نشو و نمايي نداشت. همه اين موارد بايد ريشه‌يابي شود.

بیشتر بخوانید:
اصولگرایان پایگاه مردمی ندارند/ از سیاست فاصله بگیرند!
وقتی رئیسی کار پوپولیستی می‌کند روحانی هم تبلیغاتی جواب می‌دهد!
روحانی نگفت مشکلات کشور را حل می‌کنم/ گفت در این راه تلاش می‌کنم!


*مردم مي‌گويند اصلاح‌طلبان خودشان هم تكليف‌شان با خودشان مشخص نيست چراكه تا ديروز مي‌گفتند روحاني ميانه‌رو است و با اصلاح‌طلبان هم‌پيماني ندارد اما دوباره كسي شبيه به روحاني را براي حمايت انتخاب مي‌كنند. اما اگر در انتخابات پيش‌ رو از كسي حمايت كنيم كه به تعهدات اصلاح‌طلبانه عمل كرده ‌باشد و تحت فشار قرار گرفته اما از منش‌ و روش اصلاح‌طلبانه كوتاه نيامده، مردم به ما اقبال پيدا مي‌كنند. اين بدين معنا نيست كه مصالح كشور را قرباني رويكرد و رفتار جرياني و جناحي كنيم؛ بلكه براي مصالح كشور شعارهاي شفاف خود را اعلام كنيم.

*فراموش نكنيم آقاي خاتمي هم دوره دوم رياست‌جمهوري دچار همين بليه بود. بسياري به آقاي خاتمي انتقاد داشتند كه او درست و محكم و شفاف برخورد نكرده‌ است اما بعدا كه دولت احمدي‌نژاد سر كار آمد، مردم متوجه شدند كه در مورد دولت آقاي خاتمي درست قضاوت نكردند و باز خاتمي به چهره‌اي محبوب ميان اصلاح‌طلبان تبديل شد. اگرچه به ‌خاطر حمايت از روحاني و اتفاقات اين‌دو دوره بسياري باز به خاتمي ايراد مي‌گيرند كه اين دستپخت شما است اما به نظر نمي‌رسد كسي به آقاي خاتمي نگاه منفي داشته‌ باشد و بگويد صادقانه رفتار نكرده ‌است. اميدوارم كه عارف دوباره به شخصيتي محبوب و موردنظر بدنه اجتماعي اصلاح‌طلبان مبدل شود.

*فكر مي‌كنم اگر شرايط به گونه‌اي پيش رود كه قاليباف مطمئن باشد حتي 50 درصد آرا را دارد، ريسك مي‌كند و كانديداي رياست‌جمهوري مي‌شود


کد مطلب: 730488

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/730488/وقتی-دولت-احمدي-نژاد-سر-كار-آمد-مردم-متوجه-شدند-درباره-خاتمی-درست-قضاوت-نكردند-کسی-خاطر-حمایت-روحانی-نگاه-منفی-او-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com