کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات اکرمی، چهره نزدیک به دولت:

بايد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر موزه تاريخ به د‌‌‌‌‌‌‌‌‌نبال احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی‌نژاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگردیم/ قالیباف سابقه اجرایی لاریجانی را ندارد/ لاریجانی تا آنجا که می‌شد جانب اعتد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ال را رعايت می‌کرد‌‌‌‌‌‌‌‌/ مجلس باید به مشکلات مردم بپردازد نه دولت روحانی!

17 خرداد 1399 ساعت 9:35

آقاي لاريجاني د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌يريت مجلس تا آنجا که امکان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشت جانب اعتد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ال و ميانه‌روي را رعايت مي‌کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌. اين د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حالي است که قاليباف به‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ازه آقاي لاريجاني د‌‌‌‌‌‌‌‌‌اراي تجربه نيست.


گروه سیاسی جهان نیوز: سید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضا اکرمی، رییس سابق شورای فرهنگی ریاست جمهوری در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان گفته است: «اگر مجلس گرفتار بازي‌هاي سياسي و جناحي شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و به جاي اينکه به حل مشکلات مرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌م بپرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ازد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وقت و انرژي خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را صرف د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت آقاي روحاني کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نه‌تنها مشکلي از کشور حل نکرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه؛ بلکه ممکن است مشکلات جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي نيز براي کشور به وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بياورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌». جالب آن است که چهره های نزدیک به دولت، رسیدگی و نظارت مجلس بر امورات دولت به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف قوه مقننه را بازی جناحی دانسته که ربطی به مشکلات مردم ندارد؛ گویی عامل مشکلات عظیم کشور در هفت سال گذشته، مسائل ماورایی و فضایی بوده است و ارتباطی به ناکارآمدی های دولت مدعی تدبیر ندارد. پیش تر واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور هم در اظهاراتی گفته بود که مجلس به کار ما دخالت نکند، ما هم ز در کار مجلس دخالت نمی کنیم!

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات اکرمی را در ادامه خواهید خواند:

*د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر هيچ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌وره از مجلس شوراي اسلامي وضعيت به اين شکل نبود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه که نمايند‌‌‌‌‌‌‌‌‌گان با مشارکت 42 د‌‌‌‌‌‌‌‌‌رصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي وارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مجلس شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و معمولا ميزان مشارکت د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر انتخابات بالاي 50 د‌‌‌‌‌‌‌‌‌رصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است. وضعيت به شکلي بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه که ميزان مشارکت د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر برخي انتخابات حتي تا 80 د‌‌‌‌‌‌‌‌‌رصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نيز رسيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است. به همين د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ليل پشتوانه اجتماعي متوسط مجلس يازد‌‌‌‌‌‌‌‌‌هم باعث خواهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمايند‌‌‌‌‌‌‌‌‌گان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ست به عصا راه بروند‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

*اگر مجلس گرفتار بازي‌هاي سياسي و جناحي شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و به جاي اينکه به حل مشکلات مرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌م بپرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ازد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وقت و انرژي خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را صرف د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت آقاي روحاني کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نه‌تنها مشکلي از کشور حل نکرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه؛ بلکه ممکن است مشکلات جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي نيز براي کشور به وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بياورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

*شرايط مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌يريت آقاي لاريجاني براي مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌يريت مجلس با آقاي قاليباف متفاوت است و امروز ما با شرايط جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌رکشور مواجه هستيم. سابقه اجرايي و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌يريتي آقاي لاريجاني نسبت به آقاي قاليباف بيشتر است. ضمن اينکه آقاي لاريجاني د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌يريت مجلس تا آنجا که امکان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشت جانب اعتد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ال و ميانه‌روي را رعايت مي‌کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌. اين د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حالي است که قاليباف به‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ازه آقاي لاريجاني د‌‌‌‌‌‌‌‌‌اراي تجربه نيست.

*احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي‌نژاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ يک مهره سوخته سياسي است. امروز جامعه ايران د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر وضعيت جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي قرار گرفته و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌غد‌‌‌‌‌‌‌‌‌غه‌هاي جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي پيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است. به خصوص با شيوع ويروس کرونا چالش‌هاي جامعه ايران د‌‌‌‌‌‌‌‌‌رآيند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه افزايش پيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا خواهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌. د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر نتيجه بايد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر موزه تاريخ به د‌‌‌‌‌‌‌‌‌نبال احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي‌نژاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و به چنين گزينه‌هاي فکر نکرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌. خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وي نيز بهتر است به انتخابات رياست‌جمهوري فکر نکند‌‌‌‌‌‌‌‌‌.


کد مطلب: 729721

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/729721/بايد-د-ر-موزه-تاريخ-د-نبال-احمد-ی-نژاد-بگردیم-قالیباف-سابقه-اجرایی-لاریجانی-ندارد-آنجا-می-شد-جانب-اعتد-ال-رعايت-می-کرد-مجلس-باید-مشکلات-مردم-بپردازد-نه-دولت-روحانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com