کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناصر قوامی، روحانی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم:

اصلاح طلبان به حاجی‌بابایی رای بدهند/ قالیباف با مجلس بی‌گانه است/ البته کلا مجلس از خاصیت افتاده و به منشی شورای نگهبان تبدیل شده!

7 خرداد 1399 ساعت 13:30

به نظر من اگر مستقلان و اصلاح طلبان مجلس قدری عاقلانه فکر کنند و در جهت منافع مجلس عمل کنند، به حاجی بابایی رای می‌دهند.


گروه سیاسی جهان نیوز: ناصر قوامی، نماینده اصلاح طلب قزوین در دوره ششم مجلس در گفتگو با سایت نامه نیوز گفته است: «اصلاح طلبان و مستقلان اگر عاقلانه فکر کنند به حاجی‌بابایی رای می‌دهند». وی در ادامه گفته است: «البته مجلس دیگر از کارایی افتاده و بی خاصیت شده است». البته این اظهارات قوامی جدید نیست و او چندی پیش با بیان «بی‌خاصیت‌ترین مجلس در دوران جمهوری اسلامی همین مجلس یازدهم خواهد بود!» سعی کرده بود از قافله تخریب مجلس جا نماند.


به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات قوامی را در ادامه خواهید خواند:

*تعداد دقیق مستقلان و اصلاح طلبان را نمی‌دانم اما گویا حدود هفتاد نفر هستند و این تعداد اگر با هم متحد باشند، قطعا اثرگذار هستند. البته بعید است که شاهد چنین اتحادی باشیم زیرا اکثریت در این مجلس با اصولگرایان است و این‌ها چور قرار است که با گروه اکثریت همکار باشد، انگیزه‌ای برای ورود به رقابت و مقابله با اکثریت را ندارند. امر مسلم اما این است که اگر این هفتاد نفر متحد و متفق باشند و فراکسیونی تشکیل دهند، می‌توانند اثرگذار باشند چراکه بیین خود اصولگرایان هم اختلافاتی وجود دارد.

*حاجی‌بابایی را می‌شناسم چون هم وزیر بوده و هم چند دوره نماینده مجلس بوده است. او مسلط به آیین نامه و قوانین مجلسا است لذا اگر قرار به انتخاب درست باشد، فکر می‌کنم که او بهتر از همه است. من اورا از 25 ، 26 سال قبل که در دانشکده الهیات تدریس می‌کرد می‌شناسم. او یک ترم در کلاس ما شرکت می‌کرد و از همان دوره دانشجویی هم خیلی منضبط بود. در حال حاضر هم اگر او یک گزینه جدی انتخابات هیات رئیسه باشد، فکر می‌کنم که نمایندگان در یک انتخاب عاقلانه باید او را انتخاب کنند به این جهت که تسلط خوبی بر مجلس دارد و سابقه حضور در هیات رئیسه را هم دارد. در حالی که آقای میرسلیم و قالیباف با مجلس بی‌گانه هستند.

بیشتر بخوانید:
اگر خاتمی کاندیدا شود مردم انگیزه پیدا می‌کنند!


*اینکه کدام یک بهتر لابی می‌کنند را نمی‌دانم اما فکر می‌کنم که حاجی‌بابایی با توجه به سابقه حضورش در مجلس بده، بستان را خوب بلد است و در بحث لابی‌گری قوی‌تر باشد.

*اینکه چه کسی رئیس مجلس می‌شود را نمایندگان تعیین می‌کنند اما به نظر من اگر مستقلان و اصلاح طلبان مجلس قدری عاقلانه فکر کنند و در جهت منافع مجلس عمل کنند، به حاجی بابایی رای می‌دهند.

*البته مجلس دیگر از کارایی افتاده و بی خاصیت شده است. یعنی در هم در بعد نظارت از خاصیت افتاده و هم در حوزه قانون گذاری به منشی شورای نگهبان تبدیل شده است.


کد مطلب: 728939

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/728939/اصلاح-طلبان-حاجی-بابایی-رای-بدهند-قالیباف-مجلس-بی-گانه-البته-کلا-خاصیت-افتاده-منشی-شورای-نگهبان-تبدیل-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com