کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت مضحک وزیر علوم دولت اصلاحات؛

سوم خرداد و دوم خرداد خیلی شباهت دارند!/ آن طرف صیاد شیرازی بود و این طرف خاتمی!

3 خرداد 1399 ساعت 16:49

معین خواسته «حماسه مردمی» مدنظر رهبرانقلاب مبنی بر حضور پرشور همه مردم در روز دوم خرداد سال 76 به عنوان یک روز ملی را به پیروزی نامزد اصلاح طلبان سند بزند.


گروه سیاسی جهان نیوز: مصطفی معین، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، وزیر علوم دولت اصلاحات و البته چهره ناکام اصلاح طلبان در سال 84 با انتشار متنی نوشته است:

 «هر چند میان دو رخداد تاریخی 2 خرداد 76 و 3 خرداد 61 پانزده سال فاصله وجود داشت، اما از ویژگی های مشترکی برخوردار بودند! یکی در شرایط جنگی نابرابر و دیگری در رقابتی نابرابر، پیروزی ملت را در پی داشتند. بهترین جوانان کشور از نظر خلوص، آگاهی و آرمانخواهی نقش اول را در هر دو پیروزی بر عهده داشتند. فتح خرمشهر را امام "نصرت الهی" (خرمشهر را خدا آزاد کرد) دانستند و انتخابات دوره هفتم ریاست جمهوری (فتح قلوب) را رهبری "حماسه مردمی" نامگذاری کردند. شاخص ترین چهره‌های آن نبرد نظامی(علی صیاد شیرازی) و آن رقابت سیاسی(سید محمد خاتمی)، شخصیت هائی اخلاقی، متعهد، مظلوم و محبوب بودند. ولی قدرناشناسی و کفران نعمت، باعث محروم ماندن مردم از سرمایه‌های نمادین و ارزشمند ملی خود می‌گردد».

نکته قابل توجه آن است که معین تلاش کرده است تا «حماسه مردمی» مدنظر رهبرانقلاب مبنی بر حضور پرشور همه مردم در روز دوم خرداد سال 76 به عنوان یک روز ملی را به پیروزی نامزد اصلاح طلبان سند بزند و به نوعی -عمدا یا سهوا- با خلط مبحث، بهره برداری جناحی کرده است. حال آنکه رهبرانقلاب همواره در شنبه پس از انتخابات -به ویژه انتخابات های ریاست جمهوری- از حضور پرشور مردم، تقدیر و تشکر کرده اند و اتفاقا همین پیام تشکر رهبری پس از حضور 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را برخی خناسان مدعی اصلاحات به وسیله ای برای انحراف و تشویش اذهان تیدیل کردند.

جفای دوم آن است که نام حماسه ملی و اعجاب برانگیز «فتح خرمشهر» را در کنار یک موضوع جناحی و پیروزی نامزد مطلوب یک گروه قرار داده است. از همه تلخ تر آنکه نام رئیس دولت پرحاشیه و پرهزینه اصلاحات و یکی از روسای فتنه آمریکایی سال 88 را مقابل نام شهید والامقام علی صیاد شیرازی گذاشته است که یک عمر منافقین به ریختن خون او تشنه بودند.


کد مطلب: 728630

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/728630/سوم-خرداد-دوم-خیلی-شباهت-طرف-صیاد-شیرازی-این-خاتمی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com