کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جعفرزاده، نماینده ردصلاحیت شده:

به خانه‌تکانی بزرگ نياز داريم/ بايد از اصلاح قانون اساسی شروع کنیم!/ نمایندگان جدید مراقب روزمرگی باشند

3 خرداد 1399 ساعت 9:09

اينکه نمايندگان مجلس يازدهم به دنبال آن باشند که در مجلس دهم چه گذشته و چه لوايحي تصويب شده است تا آنها را لغو کنند بيشتر جنبه خبرسازي و روزمرگي دارد.


گروه سیاسی جهان نیوز: جعفرزاده ایمن آبادی، رئیس فراکسیون مستقلان(!) مجلس دهم که پس از ردصلاحیت برای انتخابات مجلس یازدهم گفته بود «به ما ظلم شد و نتوانستیم در مجلس جدید حضور داشته باشیم!» این بار و در گفتگو با یکی از روزنامه های اصلاح طلب پیشنهاد آغاز خانه تکانی در ساختارهای سیاسی کشور را داده است. این چهره حامی دولت و نزدیک به لاریجانی همچنین به نمایندگان مجلس یازدهم پیشنهاد داده است که در دام روزمرگی نیفتند و به مصوبات مجلس دهم کاری نداشته باشند!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات جعفرزاده را در ادامه خواهید خواند:

*ما به يک خانه‌تکاني بزرگ نياز داريم. ما بايد از اصلاح قانون اساسي و اصلاح ساختارهاي کشور آغاز کنيم و اين ساختارها را متناسب با وضعيت امروز جامعه به‌روزرساني کنيم. بايد در اين زمينه جرأت و جسارت داشته باشيم.

*مجلس يازدهم به جاي شعار دادن بايد به دنبال خانه‌تکاني اساسي باشد. در اين مسأله که پارلمان در ايران نياز به پوست‌اندازي دارد، شکي وجود ندارد، حتي اگر آقاي لاريجاني نيز همچنان رئيس مجلس ‌بود هم بايد اين اتفاق رخ مي‌داد.

*نمايندگان بايد تصميم بگيرند که دو مجلس در کشور داشته باشيم و در کنار مجلس شوراي اسلامي، مجلس سنا نيز تشکيل شود.

*اينکه نمايندگان مجلس يازدهم به دنبال آن باشند که در مجلس دهم چه گذشته و چه لوايحي تصويب شده است تا آنها را لغو کنند بيشتر جنبه خبرسازي و روزمرگي دارد و نتيجه‌اي براي کشور به همراه نخواهد داشت. نمايندگان جديد بايد اين نکته را در نظر داشته باشند که خيلي زود دير خواهد شد و خيلي زود بايد درباره عملکرد خود به مردم گزارش بدهند.

بیشتر بخوانید:
پناهیان دنبال شهرت و ديده شدن است!
قالیباف فقط اسمش بزرگ است!
در دانشگاه بخوابید و هشت میلیون بگیرید!


*اين احتمال وجود دارد که دولت آقاي روحاني پس از مدتي عنوان کند ما قصد داشتيم اقدامات مهمي انجام بدهيم اما نمايندگان مجلس اجازه ندادند. نمايندگاني که به دنبال لغو مصوبه مجلس دهم درباره حذف چهار صفر از پول ملي هستند گمان مي‌کنند اگر اين مصوبه را تغيير بدهند در کشور تغييرات بزرگي رخ خواهد داد و همه چيز در مسير صحيح قرار مي‌گيرد. اين در حالي است که اين ديدگاه صحيح نيست. صداي طبل تا يک زمان خوش است اما پس از مدتي شکل گوش‌خراشي به خود مي‌گيرد. در نتيجه لغو مصوبه مجلس دهم درباره حذف چهار صفر از پول ملي کار بسيار اشتباهي است که مجلس يازدهم به دنبال آن است. اين‌گونه اقدامات اين بهانه را در اختيار دولت قرار مي‌دهد که بعدها عنوان کند ما قصد داشتيم طرح‌هاي مهمي اجرا کنيم اما مجلس مانع ايجاد کرد.

*واقعيت اين است که مشارکت‌ها، گفتمان‌ها و گفت‌وگو‌ها به حداقل رسيده است، به همين دليل از جايي دستور صادر شده و ديگران آن را انجام مي‌دهند. نمونه بارز آن ممانعت از حذف چهار صفر از پول ملي است.


کد مطلب: 728541

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/728541/خانه-تکانی-بزرگ-نياز-داريم-بايد-اصلاح-قانون-اساسی-شروع-کنیم-نمایندگان-جدید-مراقب-روزمرگی-باشند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com