کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات بامزه شیرزاد، نماینده مجلس ششم:

اصولگرایان فرافکنی می‌کنند/ به دولت روحانی نمی‌توان لقب اصلاح‌طلب داد!/ می‌خواهند با این کار محبوبیت اصلاح طلبان را خدشه دار کنند!

29 ارديبهشت 1399 ساعت 9:43

اينکه اصولگرايان دولت را منتسب به اصلاح‌طلبان مي‌کنند ناشي از فرافکني و فرار به جلوي آنهاست.


گروه سیاسی جهان نیوز: احمد شیرزاد، چهره اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشته است: «اينکه اصولگرايان دولت را منتسب به اصلاح‌طلبان مي‌کنند ناشي از فرافکني و فرار به جلوي آنهاست چرا که اصلاح‌طلبان بسيار محبوب‌تر از آن هستند که اصولگرايان بخواهند با منتسب کردن آقاي روحاني به اصلاح‌طلبان آنها را خدشه‌دار کنند». برخلاف برخی چهره های جریان اصلاحات که این روزها به خود آمده و در حال بیان واقعیات هستند، هنوز چهره هایی هستند که دوست دارند با خیال پردازی روزگار بگذرانند و با انکار بدیهیات، فاصله شان را با مردم بیشتر کنند. چند روز پیش هم ناصر قوامی، دیگر نماینده مجلس ششم مدعی شده بود: «مردم هنوز هم حاضرند کار را به اصلاح‌طلبان واقعی بسپارند»!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات شیرزاد را درادامه خواهید خواند:

*منتخبين مجلس يازدهم مقداري در دوره ماه عسل بسر مي‌برند و اين دو سه ماه اوج سرخوشي آنها خواهد بود چون فکر مي‌کنند واقعا در اين انتخابات خوب برده‌اند. اکنون همه به نوعي در حال مسابقه هستند که چگونه شجاعت، قدرت نطق و بيان خود را نشان دهند. معمولا نيز در ابتداي مجالس اين فضاها وجود دارد. البته به‌نظر مي‌رسد که اين فضا دوره‌اي است و تمام مي‌شود و شايد 2 يا 3 ماه بيشتر طول نکشد و شايد نطق‌هاي پيش از دستور جولانگاه اين قبيل صحبت‌ها باشد. دولت آقاي روحاني نيز در شرايطي نيست که ضربه‌پذير باشد. اولا ايشان دوره دوم خود را مي‌گذراند و نگران راي‌آوري در دوره بعد نيست و در وضعيتي هم قرار ندارد که خيلي‌ها بتوانند دولت را متزلزل کنند. 

*اينکه اصولگرايان دولت آقاي روحاني را دولت اصلاح‌طلبان معرفي مي‌کنند چيزي جز شوخي نيست. اصلاح‌طلبان با دولت آقاي روحاني همکاري داشتند و حمايت کردند اما به هيچ وجه نمي‌توان به اين دولت لقب اصلاح‌طلب داد و قاعدتا اصلاح‌طلبان نمي‌توانند مسئوليت آن را بر عهده بگيرند.

بیشتر بخوانید:
اصلاح‌طلبان رای مردم را می‌پذیرند اما اصولگرایان، نه!
هردولتی جای دولت روحانی بود کمرش زیر بحران‌ها می‌شکست


*اصلاح‌طلبان قبول دارند که در راي‌آوري آقاي روحاني نقش و سهم اصلي را داشتند، اما در مديريت کشور سهمي به اصلاح‌طلبان داده نشد و مجموعه دوستان اصلاح‌طلب دنبال سهم نبودند و مي‌خواستند آقاي روحاني آنچه خود مصلحت مي‌داند در اداره کشور انجام دهد. البته اصولگرايان نيز مي‌دانند که اصلاح‌طلبان در اداره دولت سهمي نداشته و ندارند و نيازي به اذعان اصلاح‌طلبان نيست.

*ضمن اينکه هر موجي که بلند شد نبايد پاسخ دهيم، بين خودمان و دولت آقاي روحاني ديوار بکشيم و ابراز تنبه و تنزه کنيم. بايد خيلي خونسرد با اين مسائل برخورد کنيم و به ياد داشته باشيم که ماه عسل مجلس تا اواخر تابستان سال جاري طول مي‌کشد. لذا لزومي به مرزبندي با دولت آقاي روحاني نمي‌بينيم چرا که اين کار چندان به مصلحت و عاقلانه نيست.

*اينکه اصولگرايان دولت را منتسب به اصلاح‌طلبان مي‌کنند ناشي از فرافکني و فرار به جلوي آنهاست چرا که اصلاح‌طلبان بسيار محبوب‌تر از آن هستند که اصولگرايان بخواهند با منتسب کردن آقاي روحاني به اصلاح‌طلبان آنها را خدشه‌دار کنند. دولت آقاي روحاني قانوني بوده و راي مردم را داشته است.

*اينکه بخواهند اصلاح‌طلبان را به خاطر حمايت از روحاني مورد مذمت قرار دهند، حنايي بي‌رنگ است. اين موضوع نشان‌دهنده ساده‌نگري اصولگرايان است که هر کس در گروه و دسته آنها نباشد، اصلاح‌طلب است.


کد مطلب: 728031

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/728031/اصولگرایان-فرافکنی-می-کنند-دولت-روحانی-نمی-توان-لقب-اصلاح-طلب-می-خواهند-این-کار-محبوبیت-اصلاح-طلبان-خدشه-دار-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com