کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جالب میرلوحی، عضو شورای شهر تهران:

خاتمی خودش را فرزند انقلاب و نظام می‌داند!/ ولی یک عده می‌خواهند خاتمی جلوی ارزش‌ها بایستد

27 ارديبهشت 1399 ساعت 9:35

عده‌ای هم می‌خواهند که نقش اپوزسیون را ایفا کند و مقابل ارزش‌های امام و انقلاب بایستد این هم از خاتمی نمی‌شود، خواستار شد چراکه او خود را محصول و فرزند این انقلاب و نظام می‌داند.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمود میرلوحی، فعال اصلاح طلب و عضو شورای شهر تهران که چندی پیش در اظهارنظری وقیحانه گفته بود «دغدغه دلسوزان این است که نظام رویکردش را اصلاح کند» این بار در گفتگویی ضمن تمجید از رئیس دولت اصلاحات، گفته است: «خاتمی خودش را محصول و فرزند این انقلاب و نظام می‌داند». البته به فرض صحت این ادعای میرلوحی، باید دید منظور خاتمی از این که خودش را محصول انقلاب و نظام می داند، کدام انقلاب و نظام است؟! نسبت مواضع و رفتارهای خاتمی به عنوان رئیس دولت پرحاشیه و پرخسارت اصلاحات و همچنین به عنوان یکی از رئوس فتنه سال 88 با اصول و چارچوب ترسیم شده انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی چیست؟ میرلوحی طوری طلبکارانه ادعا کرده است که «عده ای می خواهند» که گویی تاکنون خاتمی مقابل ارزش های امام و انقلاب نایستاده است؟

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات میرلوحی را در ادامه خواهید خواند:

*سه خواسته همزمان درباره خاتمی مطرح می‌شود؛ یکی روش خاتمی است که همین است که می‌بینیم در سال 90 دیدیم که در دماوند رای داد در حالیکه اغلب جریانات، انتخابات را تحریم کرده بودند اما او رای داد. در سال 98 هم در حالی‌که جریان اصلاحات لیست نداشت خاتمی در جماران رای داد، این شیوه خاتمی است که با نرمی، میانه‌روی و اعتدال مواضعش را اعلام کرده است.

*یک جریانی وجود دارد که قانع نیست و همواره می‌خواهد خاتمی رودرروی نظام قرار بگیرد، بخشی هم خاتمی را مستحیل و همراه با جریان حاکمیت فعلی طالب است و می‌گوید چرا تسلیم نمی‌شود؟ چرا نسبت به مواضع 88 و بعد از آن اظهار پشیمانی نمی‌کند در یک کلام چرا احمد خاتمی نمی‌شود و محمد خاتمی، است.

*این دیدگاه‌ها وجود دارد ولی بعد از انتخابات 98 و در آستانه انتخابات 1400 و گفتگوهای سیاسی و ارزیابی عملکرد شورای عالی اصلاحات، خاتمی به عنوان رهبری اصلاحات مطرح است. در معدل کلی نظرات و دیدگاه‌ها تعرضی به خاتمی نمی‌بینم بلکه احترام و تکریم به اوست اما برخی دوستان دیدگاه‌های خود را دارند.
 
*تا اطلاع ثانوی که شخصت موفق‌تر، موثرتر و توانمندتر از خاتمی روی کار بیاید یا امکان تشکیل یک سازمان جمعی متشکلی که تبدیل به یک شورای مرکزی برای اصلاح‌طلبی بشود، تا آن وقت نه خاتمی ادعایی کرده و نه جایگاه کسی را گرفته بلکه خودش با نقشی که داشته به صورت طبیعی و تدریجی، این جایگاه را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید:
هواداران نظام و آن پابرهنگان الان به صف معترضین پیوسته‌اند!
دغدغه دلسوزان این است که نظام رویکردش را اصلاح کند!

اروپا پای قولش نماند اما باید همین مقدار برجام را قدر بدانیم!

*عده‌ای هم می‌خواهند که نقش اپوزسیون را ایفا کند و مقابل ارزش‌های امام و انقلاب بایستد این هم از خاتمی نمی‌شود، خواستار شد چراکه او خود را محصول و فرزند این انقلاب و نظام می‌داند. خط میانه‌ای که خاتمی انتخاب کرده همچنان طرفدار دارد حالا ممکن است، انتقاداتی هم به او وارد شود.

*ممکن است برخی مثل من بگویند ای کاش چنین موضعی را می‌گرفت یا برخی بگویند هر کس پیش خاتمی می‌رود راضی بیرون می‌آید، به هر حال او به دلیل همین مواضع خاتمی شده است و اگر غیر از این عمل می‌کرد یکی از دو جریان، موجود بود. مواضع خاتمی تاکنون به مواضع اکثریت، مطالبات مردم و خواست خرد جمعی اصلاح‌طلبان نزدیک بوده است‌‌.


کد مطلب: 727776

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/727776/خاتمی-خودش-فرزند-انقلاب-نظام-می-داند-ولی-یک-عده-می-خواهند-جلوی-ارزش-ها-بایستد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com