کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات قوامی، نماینده مجلس ششم:

هنوز هم خیلی‌ از مردم به اصلاح‌طلبی اعتقاد دارند!/ مردم هنوز هم حاضرند کار را به اصلاح‌طلبان واقعی بسپارند!/ فقط اگر خاتمی کاندیدا شود انگیزه پیدا می‌کنند!

25 ارديبهشت 1399 ساعت 9:38

هنوز هم خیلی‌ها به اصلاحات و اصلاح‌طلبی اعتقاد دارند، اما فقط در صورت کاندیدا شدن چهره‌ای چون آقای خاتمی انگیزه رأی دادن پیدا می‌‌کنند!


گروه سیاسی جهان نیوز: ناصر قوامی، فعال اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم که ماه پیش در ادامه سیر حمله اصلاح طلبان به مجلس جدید گفته بود «بی‌خاصیت‌ترین مجلس در دوران جمهوری اسلامی همین مجلس یازدهم خواهد بود!»، این بار افراد جامعه را مشتاق به حضور اصلاح طلبان در مناصب توصیف کرده و گفته است: «هنوز هم خیلی‌ها به اصلاحات و اصلاح‌طلبی اعتقاد دارند، اما فقط در صورت کاندیدا شدن چهره‌ای چون آقای خاتمی انگیزه رأی دادن پیدا می‌‌کنند، چون دیگر نمی‌خواهند مثلاً چهره‌ای چون حسن روحانی با رأی‌هایشان به توفیق برسد». ظاهرا اوضاع خیال پردازی برخی فعالان جبهه اصلاحات رو به وخامت است و به طور کلی از جامعه جدا هستند؛ خصوصا آنکه می‌خواهند شکست دوم اسفند و نه بزرگ مردم به آنها برای رهایی از ناکارآمدی «فراکسیون امید» را بر گردن شورای نگهبان بیاندازند. این جملات صادق زیباکلام شاید به درد قوامی بخورد: «انتخابات دوم اسفند 98 نقطه پايان رسمي اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهي از نامزدهاي اصلاح‌طلب تاييد صلاحيت نشدند، بلکه بيشتر به‌واسطه آنکه حتي اگر نامزدهاي اين جريان تاييد‌صلاحيت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالي در آن انتخابات نداشتند».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات قوامی را در ادامه خواهید خواند:

*بنده از همان پایان مجلس ششم اعتقاد داشتم جریان اصلاحات نباید در هر شرایطی برای ورود به حکومت تلاش کنند؛ در واقع اصلاح‌طلبان نباید برای حضور در حکومت دست‌وپا بزنند. اصلاح‌طلبان باید این را در نظر داشته باشند که مشکلات مردم با «اصلاح در ساختار» حل می‌شود، در غیر این صورت حضور در قوا و نهادهای مختلف عملاً فایده‌ای نخواهد داشت.

*اگر ساختار اصلاح نشود و قرار بر تداوم سیاست‌های غلط باشد،‌ اگر حتی اصلاح‌طلبان در مجلس و دولت هم حاضر باشند، به دلیل سیستم غلطی که در نظام تصمیم‌گیری برقرار است‌ نمی‌توانند کاری انجام بدهند.

*در انتخابات شوراهای شهر اصلاح‌طلبان ناشناس وارد عرصه شدند و با عنوان اصلاح‌طلبی رأی آوردند، اما بعد از ورود به شورای شهر اختیاری برای انتخاب شهردار مورد تاییدشان نداشتند که خب، انتخاب غلط موجب شد عموم مردم بدون اینکه از خیلی از مسائل آگاه باشد نسبت به اصلاحات بدبین شود.

*البته هنوز هم خیلی‌ها به اصلاحات و اصلاح‌طلبی اعتقاد دارند، اما فقط در صورت کاندیدا شدن چهره‌ای چون آقای خاتمی انگیزه رأی دادن پیدا می‌‌کنند، چون دیگر نمی‌خواهند مثلاً چهره‌ای چون حسن روحانی با رأی‌هایشان به توفیق برسد.

*مردم هنوز هم حاضرند کار را به اصلاح‌طلبان واقعی بسپارند، اما مشکل این است که حاکمیت علاقه‌ای به میدان دادن به اصلاح‌طلبان ندارد.


کد مطلب: 727633

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/727633/هنوز-هم-خیلی-مردم-اصلاح-طلبی-اعتقاد-حاضرند-کار-اصلاح-طلبان-واقعی-بسپارند-فقط-اگر-خاتمی-کاندیدا-شود-انگیزه-پیدا-می-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com