کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سهو یا عمد؟

موضع گیری عجیب سخنگوی وزارت بهداشت علیه چینی‌ها/ واکنش سخنگوی وزرات خارجه و کاربران فضای مجازی به اظهارات جهان‌پور +تصاویر

18 فروردين 1399 ساعت 11:34

اظهارات جهان پور علیه چینی ها که در روزهای کورنایی گذشته به طور سخاوتمندانه ای به کشورهای مبتلا و به خصوص ایرن کمک نموده است، با واکنش منفی شدید کاربران فضای مجازی و برخی چهره های سیاسی مواجه شد.


گروه سیاسی جهان نیوز: روز گذشته، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در اظهاراتی قابل تامل گفت: در ژاپن اپیدمی اتفاق نیافتاد و واژه اپیدمی وقتی گفته می‌شود که یک درصد جمعیت به ویروس مبتلا شده باشند. در ایران هم نمی‌توان گفت: در همه جای کشور اپیدمی داریم. مرحله تک گیری و انفرادی در برخی مناطق کشور وجود دارد. در قسمت عمده مناطق کشور در مرحله طغیان و در برخی شهر‌ها در مرحله اپیدمی یا همه گیری هستیم. حتی در کره جنوبی هم اپیدمی اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در چین وضعیت متفاوت بود و ووهان تجربه اپیدمی داشت. به نظر می‌رسد آمار‌های چین یک شوخی تلخ بود. زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد و به نظر می‌رسد چین شوخی تلخی در این زمینه با همه دنیا انجام داد. اگر در چین گفته می‌شود دو ماهه یک اپیدمی مهار شده، باید بیشتر درباره آن فکر کرد.

واکنش کاربران فضای مجازی به حرف جهان پور
این اظهارات جهان پور علیه چینی ها که در روزهای کرونایی گذشته به طور سخاوتمندانه ای به کشورهای مبتلا و به خصوص ایران -علی رغم رفتارهای تحقیرآمیز برخی کشورها و یا پزشکان به اصطلاح بدون مرز- کمک نموده است، با واکنش منفی شدید کاربران فضای مجازی و برخی چهره های سیاسی مواجه شد.










احمد نادری، منتخب مردم تهران برای مجلس یازدهم

اصرار بر یک موضع اشتباه و بحث با سفیر چین
این مصاحبه و سپس توئیت جهانپور درباره اطلاعات پزشکی چینی‌ها درباره اطلاعات پزشکان چینی درباره میزان خطر ویروس کرونا به چالشی بدل شد که پاس فیر چین هم به میدان باز کرد.
 
بیشتر بخوانید:
دیپلماسی عمومی یک سفیر در تهران/ سفیر چین در ایران چه می کند؟

روحانی گمان مي‌كند كه الان بهترين فرصت آغاز گفتگوهاست!

دلجویی سخنگوی وزارت خارجه از چینی ها
سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی با اشاره به شجاعت، تعهد و حرفه‌ای‌گری و پیشگامی چین در مبارزه با ویروس کرونا (کووید19) تأکید کرد که ایران همواره قدردان چین در این شرایط دشوار بوده است.

موسوی یکشنبه‌شب در این توئیت آورده است: دولت و ملت چین پیشگام مبارزه با ویروس کرونا و اعطای کمک‌های سخاوتمندانه به سایر کشورها در اقصی نقاط جهان است.

وی افزود: شجاعت، تعهد و حرفه‌ای‌گری چین در مهار کرونا شایسته تبریک است.

موسوی تصریح کرد: ایران همواره قدردان چین در این شرایط دشوار بوده است.


کد مطلب: 723517

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/723517/موضع-گیری-عجیب-سخنگوی-وزارت-بهداشت-علیه-چینی-ها-واکنش-وزرات-خارجه-کاربران-فضای-مجازی-اظهارات-جهان-پور-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com