کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک تیر و دونشان؛

نسخه پیچی برای رمضان با استفتاء از مرجع خودخوانده

16 فروردين 1399 ساعت 11:54

هرچند اصلاح طلبان الان به اندازه سال های 76 تا 84 توان عرض اندام برای توهین به علما و یا شبهه افکنی ندارند اما این رفتارهای خاص در برخی مواقع رخ نمایی می کند.


گروه سیاسی جهان نیوز: همواره و البته متاسفانه عرف شده است که برخی برای امتناع از روزه ماه مبارک رمضان یک بهانه ساده تراشیده و خود را از فیض این ماه محروم می کنند. ظاهرا امسال آن بهانه قرار است شیوع کرونا باشد! 

در همین باره سایت اصلاح طلب انصاف نیوز به بهانه شیوع ویروس کرونا و ادامه احتمال آن در ماه اردیبهشت، یک تیر و دو نشان کرده است و استفتایی -فارغ از محتوای پاسخ- از اسدالله بیات، مرجع خودخوانده و چهره نزدیک به فتنه گران درباره روزه ماه رمضان انجام داده که در نوع خود این سطح دغدغه مندی جالب و البته قابل تامل است!

در متن استفتاء این رسانه اصلاح طلب آمده است: از آنجا که احتمال می‌رود پیک شیوع کرونا تا پایان اردیبهشت ماه و حتی خرداد ماه هم ادامه داشته باشد و ماه رمضان در پیش است، در این شرایط با توجه به احتمال تضعیف سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا، حکم روزه برای جامعه چیست؟ با احترام

پاسخ: باسلام و تحیت؛ روزه یک امر فردی‌ست و در این مورد، نمی توان برای همه‌ی جامعه یک حکم کلی را تجویز کرد. بنابراین تابع شرایط خود فرد است. به این معنا که اگر روزه گرفتن برای فرد ضرر داشته و یا احتمال عقلائی برای ضرر آن وجود داشته باشد، نباید بگیرد و اگر تا ماه رمضان بعد همین شرایط حاکم بود، طبعا قضا هم ندارد ولی باید فدیه بپردازد.

به گزارش جهان نیوز، هرچند دیانت و سیاست آمیخته با یکدیگر هستند اما به فرض فاصله این دو موضوع، جدای از مسائل مرتبط با انقلاب اسلامی، چهره ها و رسانه های جریان اصلاحات سابقه خوبی در برخورد با امور مذهبی هم ندارند و این امر معمولا در آستانه ماه‌های محرم، رمضان و همچنین ایام فاطمیه با حملات رسانه ای و شبهه افکنی ها خودنمایی می کند. هرچند اصلاح طلبان الان به اندازه سال های 76 تا 84 توان عرض اندام برای توهین به علما و یا شبهه افکنی ندارند اما این رفتارهای خاص در برخی مواقع رخ نمایی می کند. رفتارهای فتنه گران مانند روزه خواری در روز قدس سال 88 را هم می توان بخش دیگری از کارنامه این جریان دانست.

بیشتر بخوانید:
دلسوزی وقیحانه روزنامه اصلاح‌طلب برای شراب‌خواران +عکس
عزاداری‌ها یک سال تعطیل شوند بهتر است!
ترفند جدید برای حمله به عزاداری سیدالشهداء(ع)


کد مطلب: 723247

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/723247/نسخه-پیچی-رمضان-استفتاء-مرجع-خودخوانده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com