کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید ترکان:

آنهایی که از رای به روحانی ناراحت هستند بدانند علت مشکلات ترامپ است نه روحانی!/ تعریف دموکراسی ما با دنیا فرق دارد/ مردم اینجا نظر حکومت را تایید می‌کنند!

13 فروردين 1399 ساعت 13:53

علت این که ما امروز نمی‌توانیم نفت و پتروشیمی صادر کنیم یا برای صادرات تولیدات فولادی‌ باید از راه‌های پیچیده وارد شویم دولت روحانی نیست، علت این مساله آمدن ترامپ و تغییر رفتار دولت ایالات متحده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس‌جمهور که چندی پیش گفته بود: «من هم از ادعای بی خبری روحانی از زمان اجرای گرانی بنزین تعجب کردم» در گفتگو با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا درباره آنها که از رای به روحانی سرخورده شده‌اند، گفته است: «کسانی که از رای به روحانی ابراز پشیمانی می‌کنند در مورد اظهارات خود درست می‌گویند که برای مثال دلار گران شد و ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد اما در مورد علت آن اشتباه می‌کنند... علت این مساله آمدن ترامپ و تغییر رفتار دولت ایالات متحده است». هرچند بارها چهره های دولتی از صدر تا ذیل این موضوع ساده اندیشانه -بخوانید برای فرار از مسئولیت- را تکرار کرده اند اما کیست که نداند خود اوباما آغازگر خباثت ها برای جلوگیری از اجرای برجام بود و ترامپ صرفا رفتار اوباما را به طور صریح انجام می دهد. سوال اینجاست که چرا باید با خوش بینی به دشمن و تنظیم یک قرارداد مبهم و ضعیف، مسائل داخلی یک کشور بزرگ مثل ایران را به تصمیمات روسای جمهور یک کشور تروریست معلق کنیم؟ البته که شاید بد نباشد عمق نگاه برخی دولتمردان به مسائل استراتژیک و منافع کلان کشور را بار دیگر مرور کنیم؛ برای مثال روحانی در یکی از اظهارات قابل تامل خود گفته بود که «هم باید چرخ زندگی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژ» و یا خود ترکان چند وقت پیش سوال کرده بود: «انرژی هسته‌ای چقدر می‌ارزد که ما برایش اینقدر هزینه کرده‌ایم؟» ترکان همچنین شورای نگهبان را بی نصیب نگذاشته و این نهاد را متهم به برخورد سلیقه ای کرده است. جرزنی بچه گانه اصلاح طلبان امری منسوخ شده است که بعد از هر شکست انتخاباتی، یا اصل موضوع را منکر می شوند و می‌گویند کاندیداهای ما را ردصلاحیت کرده بودند(!) و یا مثل سال 88 با یک دروغ بزرگ ادعا می‌کنند که تقلب شده است!

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات ترکان را در ادامه خواهید خواند:

*ایالات متحده در زمان آقای احمدی‌نژاد و در خصوص انرژی هسته‌ای تحریم‌های شدیدی علیه ما وضع کرد، این تحریم‌ها مدت زیادی طول کشید تا اینکه پس از دو سال، تلاش‌های دولت آقای روحانی منجر به برجام شد، ما برجام را یک موافقتنامه‌ای می‌دانیم که می‌توانست آغازی باشد برای عادی کردن روابط ما در سطح بین‌المللی ولی با آمدن رییس‌جمهور جدید ایالات متحده، این کشور به صورت یکجانبه به تمام تعهدات پشت پا زدند و در تخلفی آشکار از برجام خارج شدند. نتیجه‌ این کار بازگشت تحریم‌های قبلی و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بود.
 
*کسانی که از رای به روحانی ابراز پشیمانی می‌کنند در مورد اظهارات خود درست می‌گویند که برای مثال دلار گران شد و ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد اما در مورد علت آن اشتباه می‌کنند، علت اینکه دلار به قیمتی فراتر از تصور رسید و ارزش پول ملی کاهش یافت، دولت روحانی نیست. علت این که ما امروز نمی‌توانیم نفت و پتروشیمی صادر کنیم یا برای صادرات تولیدات فولادی‌ باید از راه‌های پیچیده وارد شویم دولت روحانی نیست، علت این مساله آمدن ترامپ و تغییر رفتار دولت ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید:
نمره دولت روحانی را «متوسط روبه بالا» می‌دانم
ترکان: رقبای انتخاباتی روحانی کینه‌توز هستند!

 
*آن‌ها که ناراحت و پشیمان هستند موضوع را درست می‌گویند اما علت را اشتباه متوجه شده‌اند، علت این وقایع تحریم‌هایی است که بعد از خروج ترامپ از برجام بر ما تحمیل و تشدید شد، دولت‌های اروپایی و صنعتی تحت فشار قرار گرفتند که با ما کار نکنند و در نتیجه همه‌ این‌ها بر اقتصاد ایران آثار منفی داشته است.
 
*تعریف ما از دموکراسی با تعریف جهانی دموکراسی یکسان نیست، آن چیزی که جهان به آن دموکراسی می‌گوید تغییر دولت متکی به آراء مردم و انتقال قدرت بدون خونریزی است اما این در تعریف ما نمی‌گنجد. تعریف ما این است که حکومت هر چند وقت یکبار به وسیله انتخابات از مردم تایید می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:
انگلیس بی‌حساب کاری نمی‌کند، نباید اقدام متقابل کنیم!

نظریه جدید ترکان: مقاومت منطقی یعنی همین برجام!

*یعنی مردم در انتخابات نظرات حکومت را تایید می‌کنند، که این مساله در انتخابات امسال در اوج بود و ما دیدیم که عزیزان شورای نگهبان کسانی را که نمی‌پسندیدند از انتخابات کنار گذاشتند. البته یک عده بودند از نظر اخلاقی و مالی مشکلاتی داشتند که ما بابت حذف آنها از شورای نگهبان ممنون هستیم و کار خوبی بود اما عده‌ای را هم حذف کردند که دلیل آن فساد نبود و بخاطر سلایق سیاسی کنار گذاشته شدند، در نتیجه یک عده‌ای را انتخاب کردند و به مردم گفتند که از میان این انتخاب شده‌ها که از فیلتر شورای نگهبان گذشتند و اکثریت هم از یک جناح بودند، انتخاب کنید.
 
*من معتقدم که در سال 1400 هم انتخاباتی مانند انتخابات اسفند 98 خواهیم داشت چرا که همین شورای نگهبان قرار است کاندیداها را تایید کند و طبیعی است که با همین منطقی که در سال 98 رفتار کردند در آن سال هم عمل خواهند کرد، در نتیجه شاهد یک انتخابات درون گروهی میان اصولگرایان خواهیم بود.


کد مطلب: 722988

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/722988/آنهایی-رای-روحانی-ناراحت-هستند-بدانند-علت-مشکلات-ترامپ-نه-تعریف-دموکراسی-دنیا-فرق-مردم-اینجا-نظر-حکومت-تایید-می-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com