کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید و مضحک روحانی اصلاح طلب:

نپیوستن به FATF مثل سیل و کرونا تلخ بود!/ ایران باید به هر طریقی باب گفتگو با دنیا را باز کند!/ ذلت یک کشور یعنی زندگی مردمش در بدبختی/ باید روحیه دنیاستیزی کنار گذاشته شود!

8 فروردين 1399 ساعت 12:31

اگر برخی روحیه دنیاستیزی را کنار نگذارند، سال آینده مشکلات اقتصادی زیادی خواهیم داشت.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدتقی فاضل میبدی، روحانی اصلاح طلب و عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم که در فاصله کمتر از بیست روز بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط دولت تروریست آمریکا گفته بود: «چرا جنگ؟ چرا کینه؟ چرا مرگ بر این کشور و آن کشور؟/ چرا مثل نلسون ماندلا و گاندی کسی در میان ما قهرمان صلح نیست؟!» در گفتگو با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا با بیان اینکه یک عده باید روحیه دنیاستیزی را کنار بگذارند، گفته است: «در حال حاضر کشور ایران باید سعی کند به هر طریقی که فکر می‌کند راه و باب گفت‌وگو را با دنیا باز کند. مهم رفاه و راحتی مردم است؛ ذلت برای یک کشور یعنی این‌که مردمش در فقر و بدبختی زندگی کنند». هرچند که هیچ گاه ایده دنیاستیزی و انزوای ایران مطرح نبوده است اما اصلاح طلبانی نظیر میبدی یادشان رفته که چگونه در شش سال گذشته به اسم تعامل و گفتگو با دنیا به منافع یک ملت بزرگ لطمات جدی وارد کردند. با فرض قبول اظهارات میبدی درباره زندگی مردم در فقر و بدبختی، اتفاقا دلیل اصلی عمده مشکلات معیشتی مردم، تصمیم یک دولت ناکارآمد برای معلق نمودن اوضاع اقتصادی کشور به تصمیمات دشمنان ایران بوده است که هم آن دولت و هم آن تصمیم مورد حمایت افرادی نظیر میبدی بوده است. عاملان و حامیان این فاجعه در کمال تعجب، همچنان پیشنهاد می دهند که آن رفتار مخاطره آمیز و ذلیلانه دوباره تکرار شود.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات فاضل میبدی را در ادامه خواهید خواند:

*ابتدای سال گذشته حادثه طبیعی مانند سیل رخ داد که علاوه بر خسارت به زیر ساخت‌ها و مشکلات اقتصادی که به وجود آورد بر روان مردم هم اثر گذاشت و در آخر سال ویروس کرونا به ما حمله کرد و جان بسیاری از هموطنان ما را تاکنون گرفته است. یکسری اتفاقات سیاسی هم رخ داد که تلخ بودند، مانند  عدم الحاق ما به  قراردادهای  مالی بین‌المللی و قرار گرفتن در لیست سیاه تصویب «FATF» که برای کشور بسیار گران بود.

*امروز مشاهده می‌کنیم یک طرف کشور سیل است، یک طرف دیگرش کرونا در میانه میدان هم  نفت، بانک و اقتصادش تحریم هستند و فشارهای زیادی را تجربه می‌کنیم. همین دست رویدادها نمی‌گذارد ما مشکلات را زودتر حل کنیم.

*اگر پاره‌ای از تحریم‌ها بالای سر کشور نبود و بانک‌های ما ارتباطات بهتری داشتند و فروش نفت ما ثابت می‌شد ممکن بود وضع اقتصاد در کشور بهتر شود و مردم احساس نگرانی کمتری می‌کردند. در پایان سال و شب عید در بسیاری از مناطق مردم به خاطر کرونا بیکار شدند و در خانه‌هایشان نشستند. گرانی و تورم بر آن‌ها فشار آورد.

بیشتر بخوانید:
چند نکته درباره اظهارات روحانی کم‌سواد اصلاح‌طلبان
وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد
برخی روحانیون عادت دارند که فقط از نظام تعریف کنند


*می‌توانستیم جلوی یکسری از اتفاقات را بگیریم، معتقدم در حال حاضر کشور ایران باید سعی کند به هر طریقی که فکر می‌کند راه و باب گفت‌وگو را با دنیا باز کند. 

*مهم رفاه و راحتی مردم است؛ ذلت برای یک کشور یعنی این‌که مردمش در فقر و بدبختی زندگی کنند.

*ما باید وحدت و انسجام ملی ایجاد کنیم، راه را برای کسانی که خارج از کشور هستند و تمایل دارند که بازگردند باز کنیم، مشکلات‌مان را با کشورهای دنیا حل کنیم که اگر این کارها را انجام دهیم می‌توانیم بسیاری از معضلات را حل کنیم.

*امروز یک عده به مجلس راه یافتند که در برابر هر چیزی که مربوط به کشور می‌شود موضع می‌گیرند که این کار بسیار خطرناک است.

*اگر برخی روحیه دنیاستیزی را کنار نگذارند، سال آینده مشکلات اقتصادی زیادی خواهیم داشت.

*بعید نیست به خاطر مشکلاتی که امروز با جهان داریم و بر اقتصادمان تاثیر گذاشته است سال آینده بسیاری از کارخانجات ما بسته و کارگران زیادی بیکار شوند.


کد مطلب: 722739

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/722739/نپیوستن-fatf-مثل-سیل-کرونا-تلخ-ایران-باید-طریقی-باب-گفتگو-دنیا-باز-کند-ذلت-یک-کشور-یعنی-زندگی-مردمش-بدبختی-روحیه-دنیاستیزی-کنار-گذاشته-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com