کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برندهای حاشیه سازی وارد شدند؛

لغو برنامه پزشکان به اصطلاح بدون مرز مطهری و صادقی را ناراحت کرد/ این رفتار چه تناسبی با تعلیمات اسلام دارد؟!/ می‌ترسند دیوار تحریم‌ها ترک بخورد! +تصاویر

7 فروردين 1399 ساعت 0:34

علی مطهری و محمود صادقی، از برندهای حاشیه سازی در مجلس دهم که هردو برای انتخابات مجلس یازدهم ردصلاحیت شدند با انتشار توئیت هایی از لغو برنامه گروه «پزشکان بدون مرز»(!) اعلام ناراحتی کردند و بار دیگر وارد میدان شدند.


گروه سیاسی جهان نیوز: بحث سفر قابل تامل و حتی مشکوک پزشکان به اصطلاح بدون مرز به ایران طی روزهای گذشته به طور جدی داغ شد و با هشدار کاربران فضای مجازی و شخصیت های سیاسی به مسئولان دولتی و نهادهای مرتبط مواجه گردید. سفری که با حضور چند پزشک و همراه داشتن چند تخت بیمارستانی برای برپایی بیمارستان صحرایی(!) به بهانه کمک به ایران برای مقابله با کرونا صورت گرفت و جالب‌تر آنکه شبکه های ضدانقلاب حسابی از انجام آن خشنود و در انتها سرخورده شدند. حتی برخی مسئولان وزارت بهداشت نظیر دکتر جهان پور و یا وهاب زاده، مشاور وزیر، به نبود متخصص بیماری های عفونی در بین پزشکان وارد شده به ایران و همچنین بی‌نیازی ایران از این کمک های تحقیرآمیز اشاره کردند و به درستی توان بهداشتی ایران و آمادگی نیروهای مسلح را جهت کمک به مسئولان در زمینه مقابله با کرونا کافی دانستند. کاملا واضح است که اینگونه اعزام ها و این سطح کمک رسانی، بیش از هرچیز نشان دهنده عزم پلید سیاسی اربابان بدسابقه و ضدایرانی این گروه وابسته است که سابقه حضور در بین تروریست های مستقر در ادلب سوریه را هم دارند. سوال اینجاست که چرا باید به این گروه های وابسته به ظاهر انسانی اما سیاسی اجازه ورود به کشور داد و آیا این موضوع هم در کنار پروژه زمینه سازی برای مذاکرات جدید تعریف می شود؟

در همین حال علی مطهری و محمود صادقی، از برندهای حاشیه سازی در مجلس دهم که هردو برای انتخابات مجلس یازدهم ردصلاحیت شدند با انتشار توئیت هایی از لغو برنامه این گروه اعلام ناراحتی کرده و بار دیگر وارد میدان شدند.

محمود صادقی، عضو برجسته فراکسیون امید نوشته است: «حساسیت تندروها نسبت به حضور پزشکان بدون مرز، بر خلاف ادعایشان، به خاطر نگرانی از توطئه جنگ بیولوژیکی نیست؛ دغدغه آنها این است که همکاری های بین المللی ترکی در دیوار تحریم ها ایجاد نکند.»



علی مطهری هم پیرامون این موضوع با انتشار توئیتی نوشت: «وزیر بهداشت دلایل لغو برنامه "پزشکان بدون مرز" را به مردم اعلام کند. تصمیم گیر در این موضوع وزارت بهداشت و دولت بوده است یا نهاد دیگری و چه نهادی؟ نیز توضیح دهد که این رفتار چه تناسبی با تعلیمات اسلام درباره رفتار با غیرمسلمان و نیز نجات بیماران و حق مردم دارد.»


بیشتر بخوانید:
پزشکان ظاهراً بدون مرز از کدام مرز اجازه ورود گرفته‌اند؟

فاجعه اپیدمی کرونا بخشی از تبعات بی‌اعتمادی به صداوسیما است!

هرچند عملا از عمر نمایندگی این دو نفر حدود دوماه مانده و احتمالا به زودی به کارشناس رسانه های زنجیره ای تبدیل می شوند، اما -در نگاه خوش بینانه- باید حسرت خورد که چرا سطح معلومات دو نماینده مجلس تا این حد پایین و نازل است؟ اما در نگاهی واقع بینانه تر باید از این افراد پرسید چرا حتی در میانه ناراحتی مردم در دست و پنجه نرم کردن با یک ویروس خطرناک و کشنده، بازی های سیاسی را کنار نمی گذارند؟ و چرا حاضر نیستند این سطح فراگیر ارائه خدمات بهداشتی و سلامتی به مردم را ببینند و برای بیگانگان بدخواه به اسم «نجات بیماران» یقه پاره نکنند!

عده ای شبانه روز مشغول خدمت رسانی هستند و از جمع آنها تاکنون 43 نفر جان خود را از دست داده و «شهید خدمت» شده اند. بیش از 27 هزار ایرانی به این ویروس مبتلا شده و متاسفانه از جمع آنها تاکنون حدود دوهزار و صدنفر نفر جان باخته اند؛ در نتیجه بسیاری از مردم کشورمان غریبانه داغدار هستند.  اما چرا برخی‌ها نمی خواهند واقعا طرفدار مردم باشند؟


کد مطلب: 722605

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/722605/لغو-برنامه-پزشکان-اصطلاح-بدون-مرز-مطهری-صادقی-ناراحت-این-رفتار-تناسبی-تعلیمات-اسلام-می-ترسند-دیوار-تحریم-ها-ترک-بخورد-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com