کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گل به خودی جدید وزیر خارجه؛

تحریم‌های آمریکا باعث اتمام منابع اقتصادی ایران و مختل شدن مبارزه با کووید۱۹ شده!/ آقای ظریف! لطفا کمک نکنید

27 اسفند 1398 ساعت 17:56

تحریم‌های غیرقانونی آمریکا باعث اتمام منابع اقتصادی ایران و مختل شدن توانایی مبارزه با کووید ۱۹ شده است. آنها (آمریکا) به معنای واقعی کلمه، افراد بی‌گناه را به قتل می‌رسانند.


گروه سیاسی جهان نیوز: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه) بار دیگر به انتقاد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و تاثیر آن بر مبارزه با شیوع ویروس «کووید۱۹» پرداخت.

ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: «تحریم‌های غیرقانونی آمریکا باعث اتمام منابع اقتصادی ایران و مختل شدن توانایی مبارزه با کووید۱۹ شده است. آنها (آمریکا) به معنای واقعی کلمه، افراد بی‌گناه را به قتل می‌رسانند».

وی خطاب به کشورهای تبعیت‌کننده از تحریم‌های آمریکا و دیگر اعضای جامعه جهانی نوشت: «ایستادن و تماشا کردن آنها غیراخلاقی است. انجام چنین کاری، هرگز کسی را از خشم و غضب آتی ایالات متحده حفظ نکرده است».

رئیس دستگاه دیپلماسی سپس از کشورها دیگر خواست به جمع کمک‌کنندگان به ایران بپیوندند: «به پویش جهانی رو به رشد برای بی‌اعتنایی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بپیوندید».

بیشتر بخوانید:
اروپایی‌ها در بحران کرونا هم دنباله رو آمریکا هستند 
احتمال مذاکره با آمریکا را بعد از شهادت حاج قاسم رد نمی‌کنم
حرکت زننده روحانی و ظریف در وسط کرونا


به گزارش جهان نیوز، ظاهرا باید به آقای ظریف بار دیگر الفبای دیپلماسی را یادآوری نمود. این چه نوع دیپلماسی است که برای فهماندن خباثت آمریکایی ها و جلب توجه روسای سایر کشورها به این موضوع، در ابتدا چراغ سبز اثربخشی سیاست های دشمنی مثل آمریکا روشن شود و عزت و اقتدار ایران اسلامی به چالش کشیده شود.

هیچ کس منکر شرایط سخت پیش آمده نیست اما در این میان که برخی نهادهای سلامت بین المللی به توان ایران اعتراف کرده اند و مسئولان کشور ضمن تلاش فراوان شبانه روزی در حال امیدبخشی هستند، چرا دیپلمات ارشد کشور ما به جای آنکه پیام آور عزت و پیشرفت کشور باشد، از جانب ملت ایران پیام ضعف صادر می کند؟

آن طور که مشخص است انگیزه های برجامی و مذاکره ای آقایان مدعی فهم زبان دنیا که اوضاع اقتصادی کشور را به اینجا رساندند اجازه نمی دهد که از هیچ فرصتی چشم پوشی کنند. سه روز پیش هم روحانی در نامه ای به برخی سران کشورها موضوع تحریم‌های آمریکا را به میان کشید و ضمن بیان تحت فشار بودن ایران به خاطر تحریم های این کشور به دلیل خسارات اجرای سیاست فشار حداکثری، نوشت: «دولت آمریکا حتی در اوج این بحران فراگیر(کرونا) همچنان از فشارهای غیرقانونی و کارشکنی برای مانع‌تراشی در برابر تلاش‌های ایران دست برنداشته است».

البته باید متاسفانه این نکته را هم گفت که سابقه آقای ظریف و البته آقای روحانی در این موضوع خوشایند نیست و این رویه رفتارهای و گفتارهای اشتباه از سال 92 و همزمان با آغاز دولت یازدهم شروع شد. نمونه های آخر این موضوع در همین تازگی ها به وقوع پیوست که آقای ظریف خودسرانه از احتمال مذاکره با رئیس جمهور تروریست آمریکا حتی بعد از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داده بود.

ناراحت کننده است ولی علی ظاهر باید به این آقایان گوشزد نمود که اگر امکان و توان کمک ندارند، حداقل در این بازه زمانی اجازه دهند تا با سکوتشان افکار عمومی در آرامش باشد.


کد مطلب: 722149

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/722149/تحریم-های-آمریکا-باعث-اتمام-منابع-اقتصادی-ایران-مختل-شدن-مبارزه-کووید۱۹-شده-آقای-ظریف-لطفا-کمک-نکنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com