کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه اظهار نظر چهره رسانه ای اصلاح طلبان؛

ماهیگیری کرونایی عباس عبدی/ خواهشاً به دوا و درمان مردم کاری نداشته باشید!

24 اسفند 1398 ساعت 8:42

اساساً وقتی ایشان نسبت به مسأله ای اطلاعات کافی ندارد، آیا اظهار نظر درباره اینکه کدام گزاره جهل است و کدام گزاره علم محسوب می شود، عاقلانه است؟


گروه سیاسی جهان نیوز: به تازگی عباس عبدی در یادداشتی با تیتر «تفاهم علم و جهل؟» در کانال تلگرامی خود نوشته است: «فایلی صوتی از جلسه روز پنجشنبه ستاد بحران قم منتشر شده، که عده‌ای به نام طب اسلامی نیز حضور داشته و رهنمود می‌دهند. این جلسه نشان‌دهنده عمق فاجعه‌ای است که مقابله با کرونا در قم در حال رخ دادن است. مسئول یا نماینده دانشگاه علوم پزشکی قم که باید نماینده وزیر و رییس ستاد باشد حق ندارد با چنین افراد بی صلاحیتی در یک جلسه بنشیند و حتی حرفشان را گوش کند چه رسد که بخواهد با آنان بحث کند و آنان را در حوزه صلاحیت حرفه‌ای پزشکی به رسمیت بشناسد. وزیر بهداشت و دولت یا نباید مسئولیت بپذیرند یا باید قدرت آن را داشته باشند که این افراد را به سرجای خودشان بنشانند. به مردم قم اعلام کنید که از این پس درمان شما با این افراد است.»(1)

اما چند نکته در این باره باید گفته شود:

1. بر اساس پیگیری های صورت گرفته، این افراد به هیچ یک از بیمارستان های قم ورود نکرده اند و تاکنون مجوزی هم به آنها داده نشده است. در جلسه ستاد بحران قم هم فقط برای اعلام آمادگی حضور پیدا کرده اند و در آن فایل صوتی هم کاملاً مشهود است که آنها با دعوت کسی آنجا نرفته اند. از طرفی با وجود اینکه در پزشکی رایج، تاکنون درمان قطعی برای کرونا پیدا نشده است، اما روند  درمان مردم قم  به این افراد سپرده نشده است؛ بنابراین نباید با گفتن این جملات، موجب تشویش ذهنی مردم شد. ممکن است احیاناً آنها گمان کنند که شدت بیماری در قم به دلیل دخالت این افراد است!

2. قبل از هر چیز باید از آقای عبدی بپرسیم که ایشان چند دوره کتاب پزشکی خوانده اند، به چند مکتب طبی در دنیا آشنایی دارند، چه مقدار از  کتاب های ابن سینا و زکریای رازی را تورق کرده اند؟ از همه مهمتر، با توجه به اینکه ایشان در مورد طب اسلامی نظر داده اند، باید پرسید که از میان هزاران احادیث طبی موجود در کتاب های روایی، چه مقدار از آنها را دیده اند، آزمایش کرده و یا در مورد آن تحقیق مبسوط انجام داده اند که هم اکنون در کرسی قضاوت علم و جهل قرار دارند؟

اساساً وقتی ایشان نسبت به مسأله ای اطلاعات کافی ندارد، آیا اظهار نظر درباره اینکه کدام گزاره جهل است و کدام گزاره علم محسوب می شود، عاقلانه است؟ علاوه بر اینکه از شعارهای اصلاح طلبان، آزادی بیان و احترام به عقاید دیگران و... بود، چه شد که ایشان به جای رد علمی، به یک باره از برچسب  جهل استفاده می کند و حتی می گوید: « رئیس جلسه نباید حرف آنها را بشنود چه برسد به اینکه با آنها بحث کند.» ؟
    
3. جالب است که در سال های گذشته ، بی بی سی، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال و رسانه های معاند نیز به بهانه های مختلف و حتی با برنامه های اختصاصی و ویژه، بارها به طب اسلامی حمله کرده اند و با عناوینی مثل خرافات، شیادی و ... به تخریب آن پرداخته اند. و جالب تر از همه اینجاست که در ماه های اخیر که ویروس کرونا در جهان شناسایی شد و قبل  از اینکه در ایران فراگیر شود، این حملات افزایش یافت و در داخل نیز بعضی رسانه های اصلاح طلبان و غرب گرایان نیز در این زمینه کم نگذاشتند.

4. ممکن است بعضی مدعیان طب اسلامی کارهای خطا و اشتباه انجام دهند، اما در هر صورت طب اسلامی، موافقان و مخالفانی حتی در خود حوزه علمیه  دارد. قابل انکار نیست که در بین مردم افراد زیادی بوده اند که از طریق این روش، درمان شده اند. کسی هم به زور در دهانشان دارو نریخته است و با عقل و اختیار خود به این سمت گرایش پیدا کرده اند. بنابراین نمی توانیم به این دلیل که آنها مانند ما فکر نمی کنند یا به هر دلیل دیگر، به این افراد توهین کنیم.

5. حال که امثال عباس عبدی به راحتی در باب پزشکی هم سخن می گویند باید از آنها پرسید که آیا  فیتوتراپی (گیاه درمانی) و فیتو فارماکولوژی که در آلمان و سایر کشورهای دنیا بسیار رایج است یا طب چینی هم از نظر آنان جهل است؟ اگر برچسب آمریکایی  یا کانادایی بر روی یک دارو بخورد، از جهل و خرافی بودن در می آید؟

6. در آخر هم باید به ایشان و سایر دوستانشان که در این روزها از آب گل آلود کرونا در حال ماهیگیری هستند، بگوییم که ما به اندازه کافی در سال های گذشته، دستپخت های اصلاح طلبان و غرب گرایان را در سیاست های خارجی و داخلی با گوشت و خون خود لمس کردیم، خواهشاً دیگر به دوا و درمان مردم سرک نکشید و برای آنها تعیین تکلیف نکنید!


کد مطلب: 721412

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/721412/ماهیگیری-کرونایی-عباس-عبدی-خواهشا-دوا-درمان-مردم-کاری-نداشته-باشید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com