کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حامی برجسته روحانی دست به اعتراف زد +جزئیات

10 اسفند 1398 ساعت 9:42

اعتراف قنبری به عنوان یک چهره اصلاح طلب که تقریبا در جهت عکس ادعای غالب اصلاح طلبان مبنی بر مقصر دانستن ردصلاحیت‌ها به عنوان عامل کاهش مشارکت بیان می‌شود، در نوع خود قابل توجه است.


گروه سیاسی جهان نیوز: داریوش قنبری، فعال اصلاح طلب و حامی دولت روحانی که بارها این عرض ارادت ویژه خود را در گفتگوهای مختلفی با عناوینی نظیر «چرا دولت را سرزنش کنیم، دولت هیچ نقشی در شرایط فعلی اقتصادی مردم ندارد»، «روحانی مقصر برگشتن تحریم‌ها نیست»، «اگر روحانی نبود، الان ونزوئلا می‌شدیم!» و... علنی کرده بود، با انتشار یادداشتی در روزنامه اصلاح طلب آرمان خواسته یا ناخواسته به نقش برجسته ناکارآمدی اصلاح طلبان و اعتدالیون در کاهش مشارکت مردم در انتخابات دوم اسفند اعتراف کرده است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: « اينکه در کاهش مشارکت اين دوره از انتخابات چه عواملي تاثيرگذار بوده است، چند دليل را مي توان ذکر کرد. اول اينکه مردم چندين سال به دنبال شکل‌گيري تحولات مثبت در کشور مبتني بر گشايش اقتصادي و... بوده و به اميد گشايش و تحول در عرصه اقتصاد، در انتخابات رياست جمهوري 92 ، 96 و مجلس 94 شرکت کردند اما آن‌طور که انتظار داشتند به اهدافشان نرسيدند. مردم اينطور احساس مي‌کنند مطالبات‌شان از سوي کساني که راي مي‌آورند مورد توجه قرار نمي‌گيرد و اميدشان کم شده است. اين عامل را مي‌توان عمده‌ترين دليل براي اين ميزان مشارکت دانست».



هرچند ادعای اصلاح طلبان در حمله به انجام وظیفه و رفتار صحیح شورای نگهبان چندان قابل توجه نبوده و بیشتر از سر غرض ورزی های سیاسی است اما این اعتراف قنبری به عنوان یک چهره اصلاح طلب که تقریبا در جهت عکس ادعای غالب اصلاح طلبان مبنی بر مقصر دانستن ردصلاحیت‌ها به عنوان عامل کاهش مشارکت بیان می‌شود، در نوع خود قابل توجه است.

بیشتر بخوانید:
گزارش وزارت اطلاعات درباره من یا مغرضانه است یا غیرکارشناسی!

 
چند روز پیش هم مهدی فضائلی، از فعالان سیاسی جبهه انقلاب با انتشار توئیتی ضمن استفاده از نظرسنجی یک دستگاه دولتی، کاهش مشارکت مردم به دلیل ردصلاحیت ها را فقط نیم درصد عنوان کرد و اعداد درشت این تصمیم به عدم مشارکت را ناشی از مسائل معیشتی و ناکارآمدی مدیران مربوط دانست.


کد مطلب: 720228

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/720228/حامی-برجسته-روحانی-دست-اعتراف-زد-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com