کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید پروانه سلحشوری:

ما صدای زنانی بودیم که صدای آنها اصلا شنیده نمی‌شد!/ من هر چه گفتم برای بهبود شرایط کشور و از سر دلسوزی بوده!/ اصلا نمی‌خواستم اینقدر معروف شوم!/ خداوند لطف کرد که توانستم حرف دل مردم را بزنم!

28 بهمن 1398 ساعت 9:04

یک بار هم من به یکی از همکاران اصول‌گرا گفتم که من اصلا نمی‌خواستم اینقدر معروف شوم، اما شما زمینه آن را فراهم کردید.


گروه سیاسی جهان نیوز: پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح طلب پرحاشیه مجلس دهم که با ادعای «به خاطر نظارت استصوابی نیامدم» -بخوانید ترس از ردصلاحیت حتمی- قید مجلس یازدهم را زد، در گفتگو با روزنامه همدلی گفته است: «به یاد دارم که یک بار هم من به یکی از همکاران اصول‌گرا گفتم که من اصلا نمی‌خواستم اینقدر معروف شوم، اما شما زمینه آن را فراهم کردید. به هر حال خوشحالم که خداوند این لطف را به من کرد که توانستم حرف دل مردم را بزنم و زبان گویای مردم باشم. خیلی از مردم به من می‌گویند که تو حرف‌های دل ما را گفتی و این برای من یک ارزش است». البته که خوب است این خانم نماینده درباره نوع شهرتشان هم پرس و جویی کنند تا متوجه شوند نوع شهرت ایشان به خدمت است یا حاشیه سازی و رفتارهای خلاف منافع ملت؟ نماینده ای که از تریبون مجلس به طور علنی برای محکومان امنیتی به داد و بیداد می پردازد، رسما از اغتشاشگران حمایت می کند، شورای نگهبان را به عنوان پاسدار شرع مقدس و قانون اساسی، سد راه اصلاح طلبان معرفی می کند، تلویحا امر به معروف را باعث بدشدن حال مردم عنوان می کند و یا اینکه عامل درد گردن خود را استفاده از چادر معرفی می کند، به خوبی چرایی شهرت و نوع شهرتش را مشخص کرده است.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات سلحشوری را در ادامه خواهید خواند:

*در واقع ما صدای زنانی بودیم که صدای آنها اصلا شنیده نمی‌شد. ما خواسته‌های بخشی از زنان را مطرح کردیم که هیچ گاه از طریق نمایندگان دنبال نشده و حتی نادیده گرفته شده و با آنها مخالفت می‌شد. می‌توانم بگویم که با پیگیری‌هایی که توسط ما در مجلس انجام شد، حضور زنان در ورزشگاه‌ها بیشتر شد.

*از جنبه سیاسی نیز همواره سعی کردم نگاه ملی داشته باشم و مشکلات همه کشور را رصد کنم. در همین زمینه همواره ارتباط نزدیکی با همه مردم در سطح کشور و استان‌های مختلف داشته‌ام. از طرفی همواره سعی کردم در این مجلس، نگاه مادرانه‌ای داشته باشم نسبت به فرزندان و دختران سرزمینم تا صدای آنها در مجلس باشم.

*از آنجا که دانش‌آموخته جامعه‌شناختی و مرتبط با حوزه زنان بودم، سعی کردم در دوره مسئولیت خود به مشکلات و آسیب‌های این طبقه از جامعه رسیدگی کنم. ناراحتی من در این زمینه این است که متاسفانه در طول مسئولیت خودم در مجلس با یک دوره بیماری سخت روبه‌رو بودم که برای مدتی مانع از حضور من در مجلس شد. بنابراین فکر می‌کنم که کاش می‌توانستم از آن دوره عدم حضور، استفاده بیشتری می‌کردم.

*از موارد تلخ این مجلس نیز برای من درک این حقیقت بود که ما یک راه طولانی در پیش داریم تا بتوانیم موانع و مشکلات را پشت سر بگذاریم، چرا که هنوز برخی از شخصیت‌ها و مسئولان خودمان هم به حالت جهان سومی فکر می‌کنند. هضم برخی نگرش‌های درون‌گروهی و برون‌گروهی در مجلس برای من خیلی دشوار بود و اینکه برخی بتوانند به راحتی منافع مردم را زیر پا بگذارند تا خودشان را مطرح کنند.

بیشتر بخوانید:
همه برای شورای نگهبان برابرند، اما خودی‌هایشان برابرتر!
یک عده معتقدند که می‌شود به صندوق رأی اعتماد داشت!

*من همواره خود را فراتر از جناح و حزب و قالب دانسته‌ام. ارجحیت اصلی برای من همواره منافع ملی بوده است. در این مسیر البته هزینه‌های زیادی هم پرداخت کردم. نماینده واقعی مردم باید حتی از جان خود بگذرد و احضار به دادگاه و مواخذه‌های این‌چنینی مساله ساده‌ای است. اگر چه برخی می‌گویند که بعضی از سخنان من در راستای تشویش اذهان عمومی بوده است، اما باید بگویم که برعکس، من هر چه که گفته‌ام در راستای بهبود شرایط کشور و از سر دلسوزی بوده است. به یاد دارم که یک بار هم من به یکی از همکاران اصول‌گرا گفتم که من اصلا نمی‌خواستم اینقدر معروف شوم، اما شما زمینه آن را فراهم کردید. به هر حال خوشحالم که خداوند این لطف را به من کرد که توانستم حرف دل مردم را بزنم و زبان گویای مردم باشم. خیلی از مردم به من می‌گویند که تو حرف‌های دل ما را گفتی و این برای من یک ارزش است.

*مجلس دهم، مجلسی بود که کار کرد، ولی دیده نشد. در این مجلس، چه اصلاح‌طلب، چه اصول‌گرا و چه مستقل، کارهای خوبی انجام دادند، اما در بسیاری موارد، همدیگر را هم در معرض تخریب قرار دادند. اقتدار این مجلس به‌خصوص در ماه‌های اخیر به واسطه تلاش‌هایی که صورت گرفت، ضربه خورد. اما در بعضی موارد مانند طرح یک فوریتی افزایش حداقل سن ازدواج، یا تصویب FATF و مواردی مثل این، مجلس نقش خود را ایفا کرد ولی به هر حال از طرف مراجع دیگر به نتیجه‌ای نرسید.

*اقتدار مجلس در برابر دولت نیز ناهمگون بود. به نظر من اقتدار مجلس در برابر دولت در جایی که می‌بایست با سخت‌گیری بیشتری همراه باشد، کم بود و در زمانی که باید همراهی بیشتری صورت می‌گرفت، بیش از حد بود.


کد مطلب: 718872

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/718872/صدای-زنانی-بودیم-اصلا-شنیده-نمی-شد-گفتم-بهبود-شرایط-کشور-سر-دلسوزی-بوده-نمی-خواستم-اینقدر-معروف-شوم-خداوند-لطف-توانستم-حرف-دل-مردم-بزنم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com