کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

کار روحانی با مجلس اصولگرا خیلی سخت‌تر می‌شود/ روحانی هم اهل تسلیم نیست!

19 بهمن 1398 ساعت 12:21

دولت با وجود مجلس اصولگرا یا باید تسلیم و همراه شود، که با روحیات آقای روحانی خیلی سازگار نیست، یا خود را آماده تحمل شداید کند.


گروه سیاسی جهان نیوز: یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفته است: «دولت با تشکیل مجلس اصولگرا یا باید تسلیم و همراه شود، که با روحیات آقای روحانی خیلی سازگار نیست، یا خود را آماده تحمل شداید کند». قطعا تاکنون کار آقای روحانی با وجود وکیل الدوله های حاضر در مجلس دهم و همچنین ریاست فردی نظیر لاریجانی به عنوان فرد کاملا همراه با دولت اعتدال بسیار راحت بوده است. اما بنای قطعی کاندیداهای انقلابی مجلس یازدهم در صورت ورود به بهارستان آن است که با ریل گذاری صحیح، دولت مدعی تدبیر آقای روحانی را حداقل در یک سال باقیمانده به کار موثر وادارند و از این رهگذر بخشی از مشکلات مردم به تدریج حل شود. بحث جنگ و تسیلم در کار نبوده و صرفا قرار است از این به بعد مجلس شورای سلامی به ایفای وظایف خود به عنوان قوه مقننه بپردازد؛ امری که حداقل در طول مجلس دهم به درستی اجرا نگردید و کشور از این حیث ضربات سنگینی را متحمل شد.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات طاهرنژاد را در ادامه خواهید خواند:

*در زمان آقای احمدی‌نژاد دولت و مجلس از یک جناح بودند و خروجی آن سه برابر شدن قیمت ارز، تورم 50 درصدی و تحریم گسترده کشور بود. نهایتاً هم با برچسب گروه «انحرافی» از دولت خداحافظی کردند. پیشتر این تجربه رقم خورده و چیز جدیدی نیست.

*مجلس چهارم، مجلس هفتم، مجلس هشتم و مجلس نهم همه به همین شکل بود. در مجلس نهم هم که مجلس و دولت کاملاً یکپارچه بودند و سر یکدیگر قسم حضرت عباس می‌خوردند بدترین خروجی بعد از انقلاب را داشتیم.
 
*حتماً دولت روزهای سختی را در پیش خواهد داشت. وقتی بخش عمده‌ای از نمایندگان مجلس طرفدار و حامی دولت هستند، وضعیت دولت به این شکل است؛ الان با این وضعیت سخت تحریم و محاصره اقتصادی کشور، اگر مجلس هم با دولت همراهی نکند، حتماً شرایط برای دولت خیلی سخت‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
اصلا دوست ندارم جای روحانی باشم
روحانی که احمدی‌نژاد نیست تا مشایی مدیریتش کند

 
*حتماً تحت فشار خواهد بود. دولت با وجود مجلس اصولگرا یا باید تسلیم و همراه شود، که با روحیات آقای روحانی خیلی سازگار نیست، یا خود را آماده تحمل شداید کند.

*این وضعیت شرایط را سخت‌تر هم خواهد کرد. البته حتماً نمایندگان مجلس متوجه شرایط کشور هستند و مجبورند یک جاهایی برای عبور از بحران با دولت همکاری کنند. ما همه در یک کشتی نشسته‌ایم، اما حتماً این همکاری به راحتی مجلس فعلی نخواهد بود.


کد مطلب: 717938

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/717938/کار-روحانی-مجلس-اصولگرا-خیلی-سخت-تر-می-شود-هم-اهل-تسلیم-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com