کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت زاکانی از حقارت سیاسی اصلاح طلبان/ بخش مهمی از انتخابات آتی «نه» به بی‌غیرتی سیاسی است

13 بهمن 1398 ساعت 14:41

نماینده مجلس نهم گفت: بخش مهمی از انتخابات آتی «نه» به بی غیرتی سیاسی است.


گروه سیاسی جهان نیوز: دکتر علیرضا زاکانی، نماینده ادوار هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با انتشار توئیتی نوشته است: «اصلاح‌طلبان می گویند؛ بالاتر از شهادت حاج قاسم نیز نباید، مانع مذاکره مجدد با آمریکا شود. این حجم از حقارت سیاسی در برابر غرب، قبل از این فقط در پادشاهان قاجاری و پهلوی دیده شده بود. بخش مهمی از انتخابات آتی «نه» به بی غیرتی سیاسی است».



 
گفتنی است چند روز پیش محمد جواد ظریف، وزیر امور خاجه در گفتگو با نشریه آلمانی اشپیگل، مذاکره با آمریکا حتی بعد از ترور حاج قاسم سلیمانی توسط دولت تروریست امریکا را محتمل دانسته بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به سؤالی درباره احتمال مذاکره با آمریکا در پی ترور سپهبد سلیمانی گفت: «خیر، من هرگز این احتمال را رد نمی‌کنم که افراد، رویکردهای خود را تغییر دهند و حقایق را درک کنند. برای ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید نشسته باشد. آنچه مهم است، نوع رفتار آنها است. دولت ترامپ می‌تواند، گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را لغو کند و به میز مذاکره بازگردد. ما همچنان در میز مذاکره هستیم. آنها میز مذاکره را ترک کردند. آمریکا خسارت عظیمی به مردم ایران وارد آورده است. روزی خواهد رسید که آنها مجبور می‌شوند، این خسارات را جبران کنند. ما صبر زیادی داریم.

اکبر ترکان، مشاور سابق روحانی هم در واکنش به انتقادات گسترده از ظریف، به دفاع از او پرداخته و گفته بود: «مخالفان ظریف وضع موجود را درک نمی‌کنند! و اساسا دیپلماسی را قبول ندارند!»

در همین باره امروز آذر منصوری، عضو شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان و قائم‌مقام حزب اتحاد ملت هم در دفاع از اظهارات قابل تامل ظریف، ضمن بیان اینکه نباید از ظرفیت های دیپلماسی غافل شد، از اظهارت واقعا عجیب ظریف دفاع کرد و حتی بی‌شرمانه این مواضع را هماهنگ شده با رهبرانقلاب توصیف کرد! منصوری گفته است: «طبیعتاً استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی در کنار توجه به محورهای مقاومت مورد تاکید همه دلسوزان کشور در این شرایط است و از قضا یا مخالفان ظریف خود را به تغافل می‌زنند یا دانسته اینچنین با او مخالفت می‌کنند. در صورتی که آنها بیشتر از این واقعیت آگاه هستند که طبیعتاً دیپلماسی در سطح مجامع بین‌المللی و هر نوع مراوده و گفت‌وگویی بدون اذن رهبری امکان‌پذیر نیست و مجموعه تعاملاتی که در سطوح مختلف انجام می‌شود با هماهنگی رهبری است.»


کد مطلب: 717234

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/717234/روایت-زاکانی-حقارت-سیاسی-اصلاح-طلبان-بخش-مهمی-انتخابات-آتی-نه-بی-غیرتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com