کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکتیک‌های فریب؛

قبل از ثبت نام؛ شرط‌ و شروط برای انتخابات/ بعد از بررسی صلاحیت‌ها؛ فریاد از ردصلاحیت!/ چرا اصلاح‌طلبان صداقت را دوست ندارند؟

14 بهمن 1398 ساعت 7:23

اصلاحات بدون این تاکتیک های تبلیغات روانی به هیچ وجه وارد انتخابات نمی شود و بلکه سعی می کند همواره با آماده سازی فضای سیاسی کشور به نفع خود افکارعمومی را مدیریت کند.


گروه سیاسی جهان نیوز، امیر حمزه نژاد: اصلاح طلبان با استفاده از چند تاکتیک عملیات روانی و تبلیغات سیاسی مختلف به انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی پای گذاشتند. این جریان سیاسی ابتدا مطرح کردند که برای ورود به انتخابات شرط و شروط هایی دارند. اما اعضای این جناح سیاسی به خوبی می دانند که حیات سیاسی آنها به شدت به صندوق های رای وابسته است. این جریان سیاسی پیشتر نیز طعم به محاق رفتن و حاشیه نشینی را که آن را منزوی کرد را به خوبی چشیده اند. بنابراین اصلاحات هیچگاه دیگر طرحی برای عدم حضور در انتخابات ها را با تجربه تلخ تاریخی که بدست آورد را تکرار نخواهد کرد. جریان اصلاحات به خوبی می داند که هر چه در انتخابات حضور کمتری یابد بیشتر به خود ظلم کرده و این جریان را از فضای سیاسی کشور خصوصا از مجلس و نهادهای شورایی دیگر باز می دارد.

اما در زمان ثبت نام انتخابات مجلس ساختمان وزارت کشور با تمام ناز و غمزه های سیاسی اصلاح طلبان شاهد حضور بی شمار اصلاح طلبان برای ثبت نام بود. حتی افرادی که سابقه محکومیت سیاسی و امنیتی از زمان فتنه داشتند نیز در این دوره مجلس ثبت نام کردند. 

مرحله بعدی مانند هر دوره انتخابات انتقاد و اعتراض اصلاح طلبان از جریان رد صلاحیت های شورای نگهبان است. این حربه نخ نما شده اصلاحات همواره مورد استفاده این جریان قبل از هر انتخاباتی قرار می گیرد. اصلاح طلبان این بار پا را فراتر گذاشته و اعلام کرده اند که برای شهرهای بزرگ نامزد انتخاباتی کافی ندارد که یک لیست مجزا ارائه کنند. اما این موضوع نیز دو تاکتیک تبلیغات روانی دیگری است که از سوی جریان اصلاحات مورد استفاده قرار می گیرد.

تاکتیک اول که همواره اصلاح طلبان خود را با پوشش آن در فضای سیاسی نشان می دهند، مظلوم نمایی است. این جریان سیاسی اغلب سعی می کند افکارعمومی را درگیر مظلوم نمایی های کذایی خود کند تا با این شیوه دلسوزانه مردم را به خود با همه ضعف عملکردی که داشته است، همراه سازد.

از سوی دیگر این شیوه زمینه ساز حضور چراغ خاموش نیروهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس آتی است. این روزها در کنار مظلوم نمایی های جریان اصلاحات «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید و کسی که عطای مجلس یازدهم را به لقایش بخشید و کاندیدا نشد به طور محکم بیان می کند که دیگر در انتخابات اصلاح طلبان با جریان دیگر ائتلاف نمی کند. سوال اساسی اینجاست که اگر به قول اصلاح طلبان این جریان نیرویی ندارد و همه این افراد توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند، چگونه قرار است بدون ائتلاف با جریان دیگر در انتخابات شرکت کرده و لیست بدهد.

عارف در این باره با بیان اینکه بایستی لیست این جریان سیاسی را جوان و اصلاح طلب چید به خوبی اشاره می کند که اگرچه نیرهای تابلو دار اصلاحات در انتخابات حضور ندارد اما این جریان افراد زیادی برای حضور در انتخابات جلس دارد.

در همین رابطه، «محمدرضا عارف» رئیس شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان گفت: « اصلاح‌طلبان در هر حوزه‌ای که نماینده داشته باشند لیست می‌دهند. دیگر ائتلاف نمی‌کنیم. میثاق‌نامه محکم‌تری برای لیست امید ارائه می‌کنیم.»
 
وی همچنین گفت: «اصلاح طلبان را درجه بندی نمی‌کنیم. هم چهره‌های شاخص و هم جوان‌ترها باید در عرصه سیاست حضور داشته باشند. همین مسئله را در مجلس دهم داشتیم. ابتدا حتی برخی به لیست امید توهین می‌کردند، اما امروز نمایندگانی که مردم دوستشان دارند از همان لیست هستند. پیش کسوت را قبول داریم، چهره‌ای بوده که سی سال خدمت کرده است رد صلاحیت شده اما می‌شود جوان‌ها هم بیایند و موفق شوند. »

اصلاح طلبان در حوزه عملیات روانی همواره پروژه هایی در چنته داشته اند. این جریان بدون این تاکتیک های تبلیغات روانی به هیچ وجه وارد انتخابات نمی شود و بلکه سعی می کند همواره با آماده سازی فضای سیاسی کشور به نفع خود افکارعمومی را مدیریت کند. از این روست که در چند مرحله دیده می شود که اصلاح طلبان دست به عملیات روانی می زنند. 


کد مطلب: 716978

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/716978/قبل-ثبت-نام-شرط-شروط-انتخابات-بعد-بررسی-صلاحیت-ها-فریاد-ردصلاحیت-چرا-اصلاح-طلبان-صداقت-دوست-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com