کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید پروانه سلحشوری:

همه برای شورای نگهبان برابرند، اما خودی‌هایشان برابرتر!/ عملکرد لیست امید قوی بود ولی رسانه حق‌گو نداشتیم!

3 بهمن 1398 ساعت 9:17

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در تهمتی آشکارا به شورای نگهبان گفته است: «همه براي شوراي نگهبان برابرند، اما خودي‌هايشان برابرترند».


گروه سیاسی جهان نیوز: پروانه سلحشوری، نماینده پرحاشیه مجلس دهم و منصرف شده از مجلس یازدهم که گفته بود «به خاطر نظارت استصوابی نیامدم»، در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان در تهمتی آشکار به شورای نگهبان گفته است: «همه براي شوراي نگهبان برابرند، اما خودي‌هايشان برابرترند». هرچند که سلحشوری با انصراف از حضور در انتخابات آتی خود را از «رد صلاحیت» قطعی نجات داد، اما این ناراحتی او به دلیل برخورد قاطع و ستودنی شورای نگهبان با حاشیه سازان مجلس دهم، موضوعی است که باید به او حق داد!


به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات سلحشوری را در ادامه خواهید خواند:

*اگر شوراي نگهبان در خصوص احراز صلاحيت نمايندگان فعلي تصميمي اتخاذ کرده اجراي آن در مجلس بعدي است و صلاحيت نمايندگان مجلس دهم زير سوال نمي رود. شوراي نگهبان دلايل زيادي براي رد صلاحيت افراد عنوان مي‌کند، که متاسفانه مصاديق يکساني ندارد. همه براي شوراي نگهبان برابرند، اما خودي‌هايشان برابرترند.

*مردم توقع دارند از فراکسيوني به نام اميد، قوانيني تبيين شوند که نااميدي آنها را التيام بخشد. اما درنهايت اين ليست اگرچه عملکرد قوي داشت اما رسانه‌اي حق‌گو براي بازتاب عملکردهاي خود نداشت در نتيجه هم به اندازه‌ کافي عملکرد اين فراکسيون آنطور که بايد ديده نشد. درنهايت هم فراکسيون اميد، ليست نااميدي نام گرفت. حداقل تلاشي که در مجلس دهم و توسط فراکسيون اميدي‌ها انجام گرفت اين بود که جلوي بسياري از قوانين ناصواب را گرفتيم.

*عملکرد اصلاح‌طلبان مجلس دهم و فراکسيون اميد ديده نشد چون برخي که در قدرت هم هستند، مخالف ما بودند. آنها سروصدا، پروپاگاندا و حتي برخي رسانه‌ها را در اختيار داشتند و اين موضوع باعث مي‌شد حتي تلاش‌هاي خوب نمايندگان هم ديده نشود. مجلس در مجموع در دو دوره با اصلاح‌طلبان چيده شد؛ دوره ششم و دهم.

بیشتر بخوانید:
داد و بیداد سلحشوری برای چند محکوم امنیتی از تریبون مجلس
«امر به معروف» حال مردم را بد می‌کند!


کد مطلب: 716176

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/716176/همه-شورای-نگهبان-برابرند-اما-خودی-هایشان-برابرتر-عملکرد-لیست-امید-قوی-ولی-رسانه-حق-گو-نداشتیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com